1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[10 Jun, 2018] Rondje Twente 10 juni 2018 (Almelo, Overste)

Discussie in 'Tourtochten' gestart door honda1300, 21 nov 2017.

Rondje Twente 10 juni 2018
Geplaatst Door honda1300

Almelo
Woonboulevard 2, 7606 JA Almelo, Netherlands
zondag, 10 juni , 2018 - 10:00
(ends zondag, 10 juni , 2018 - 17:00 )
Timezone: Europe/Amsterdam

Upcoming Occurrences

Alle tijden aangepast voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Start: zondag, 10 juni , 2018 - 10:00
End: zondag, 10 juni , 2018 - 17:00
Klik om te vergroten...
  1. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Hallo allemaal,

Na een paar leerzame stages in de afgelopen jaren bij Just Dick en Tukkerpanman heb ik een leuke route door het mooie Twente voorbereid.
    Deze wil ik graag met jullie delen op zondag 10 juni 2018.
    Er is plaats voor totaal 24 motoren (3 groepjes van 8 mootoren).
    We verzamelen bij Mc Donalds op de woonboulevard in Almelo en starten om 10:00 uur.
    Verdere details volgen nog.

Een nieuwe beek in Twente!

de Doorbraak
    Deze nieuwe waterloop met een lengte van 13 kilometer werd om meerdere redenen aangelegd!

- In Rijssen, aan de voet van de Rijsserberg, ligt een traject van een smalspoor waar zo'n 100 jaar geleden de steenfabrieken hun grondstof op vervoerden.

De Sallandse Heuvelrug is zeldzaam en uniek voor West-Europa: het is met 1.000 hectare de grootste oppervlakte aaneengesloten droge heide van Noordwest-Europa.

De Engbertsdijksvenen (Nedersaksisch: de Pluus) is een natuurgebied in Overijssel, bij Kloosterhaar ten oosten van Westerhaar-Vriezenveensewijk vlak bij de Duitse grens. Het gebied is in beheer bij Staatsbosbeheer. Het is ongeveer 1000 hectare groot.

Na de koffie gaat de tocht verder en voert door Het Springendal
    Het Springendal in gemeente Tubbergen is een erosiedal in de stuwwal van Ootmarsum (uit het Saalien) en een door Staatsbosbeheer beheerd natuurgebied. Het ligt ten noorden van Ootmarsum en ten oosten van Vasse en beslaat ongeveer 355 hectare. Het gebied staat bekend om zijn bronnen, beken, heuvels en grafheuvels. Aan de grens met Duitsland ligt een open stuk heide, de "Paardenslenkte".

In het natuurgebied ontspringt bronwater op drie plaatsen. Deze plaatsen zijn te herkennen aan de bosmeertjes die in het Springendal te vinden zijn. Eén meer is via de reguliere bospaden goed te vinden. De twee andere meertjes zijn minder bekend.

Het gebied was eigendom van de Enschedese textielfabrikant Jannink en is nu in handen van Staatsbosbeheer en Landschap Overijssel.

[​IMG][​IMG]

Borgelinkmolen / Brandehofmolen

Voormalige Brandehofsmolen, gesticht in 1818 als windkorenmolen en na brand herbouwd in 1846 als koren- en pelmolen. In 1909 werd een benzinemotor geplaatst. Bij de verbouwing tot mechanische maalderij, in de loop van de 20e eeuw, zijn gaande werk, stelling, kap, wiekenkruis en kruiwerk verwijderd. De jongere aanbouwen aan de achterzijde van de molen vallen buiten de bescherming. Molen bestaande uit een hoge uit rode baksteen opgemetselde achtkante romp op een relatief hoge plint van Bentheimer zandsteen en een met riet bekleed eikehouten achtkant; deuren, ramen en luiken zijn niet alle oorspronkelijk en van verschillende maat en detaillering; staafankers. In de hoeken van de romp zijn blokken Bentheimer zandsteen verwerkt

[​IMG] [​IMG]
    Landgoed Singraven
    Landgoed Singraven is schitterend gelegen langs de Dinkel dicht bij het dorp Denekamp. Op het landgoed staan vele bijzondere monumentale gebouwen, waaronder het statige Huis Singraven, het achterliggende Koetshuis en de eeuwenoude watermolen met drie raderen. Singraven biedt een veelzijdig landschap met bossen, lanen, akkers, weilanden, moerassen, en de steeds aanwezige Dinkel.

Bevrijding De Lutte

De lunchstop

Bij de bevrijding van Nederland werd het rustige De Lutte toch nog getroffen door oorlogsgeweld. Terwijl Enschede werd bevrijd op 1 april 1945 ( 1e Paasdag) trokken de Duitse troepen via Losser terug naar hun land. Op 2 april kwamen er nog meer terugtrekkende Duitsers in het centrum van De Lutte met o.a. twee vrachtwagens vol munitie en radioapparatuur, twee veldkanonnen (type Flak) en een vierlinggeschut. In het Bernardusgebouw werd munitie opgeslagen en ondertussen trokken de Engelsen via de Bentheimerstraat richting Duitsland. Pastoor J.C. Ruding stuurde de kerkgangers naar huis en ging zelf met kapelaan Ottink e.a. schuilen in de kelder onder de kerk, want het oorlogsgeweld brak los. De 'ingesloten' Duitsers begonnen te schieten op de Engelsen op de Bentheimerstraat en dit werd door de Engelsen met zwaar geschut beantwoord met als gevolg: café Welhuis (thans Plexat) in brand, het Bernardusgebouw grotendeels verwoest, het pand van de fam. Sweerts (nu het Lutters Kwartier) zwaar beschadigd en ook schade aan de kerk en andere panden in de omgeving. Binnen enkele uren was het centrum van De Lutte veranderd in een 'slagveld' terwijl het er gedurende de gehele oorlog relatief rustig was geweest. Als een herinnering aan het oorlogsgeweld heeft in het centrum van het dorp nog jarenlang een, door de Duitsers achtergelaten, kanon gestaan.

Deelnemers;

1- Honda1300
    2- GotTheSunInMyFace
    3- DonCorleo
    4- fred
    5- pheufk
    6- dakkie
    7- Raaipan
    8- JustDick
    9- huntink
    10- Peer Crumb
    11- Ome Paul
    12- Ton en Hennie
    13- slop
    14- Gerardus
    15- Jan KoekePan
    16- Ieniemienie
    17- GrisPan
    18- S-Tsw-1300
    19- You_go
    20- eric hartendorp
    21- Slowhand
    22- Andreas
    23- noordpan
    24- D.bouwhuis

En voor een 4e groep
    25- Grizzly
    26- Marcel W.
    27- Telkamp
    28- speedy en echtgenote
    29- First1100....
    30-
    31-
    32-

Groeten, Richard.

• Leuk Leuk x 4
    • Top Top x 2
    • Informatief Informatief x 1
  2. GotTheSunInMyFace

GotTheSunInMyFace 2e Versnelling

Laat ik eens een keer ver van tevoren een rit inplannen. Misschien dat het dan ook een keer lukt op het werk.
    Ik ben graag van de partij.

• Leuk Leuk x 1
  3. DonCorleo

DonCorleo Sponsor light

Niet schrikken, maar ik probeer er ook bij te zijn. :vroem:

• Leuk Leuk x 1
  4. Tukkerpanman

Tukkerpanman 5e Versnelling

helaas kan de leermeester er niet bij wezen
    zitten dan in de Franse/Zwitser Alpen..met de motoren

• Leuk Leuk x 1
  5. fred

fred 5e Versnelling

staat in de agenda

• Leuk Leuk x 2
  6. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Genoteerd Wink:

• Leuk Leuk x 1
  7. dakkie

dakkie 5e Versnelling

ook genoteerd

• Leuk Leuk x 1
  8. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Leuk Richard! Ik ben er bij! (uiteraard met alle mitsen en maren die het leven zo risicovol maken :))

9. JustDick

JustDick 4e Versnelling

Je hebt je wel heel voorzichtig uitgedrukt door alleen maar over een leuke route te spreken.
    Heb je route al gezien, maar die is wel "heel wat meer" dan alleen maar leuk.;)

Uiteraard mag je me noteren, alleen nog wel even met een slag om de arm. (vakantie).

10. huntink

huntink 2e Versnelling

Ook mij mag je noteren, als er tenminste geen ,,,,consternaties,,, komen, gr jan

11. huntink

huntink 2e Versnelling

Ook mij kun je noteren, mits alles zijn gangetje gaat, gr jan

12. Peer Crumb

Peer Crumb 2e Versnelling

Lijkt mij ook weer een mooie omgeving, Graag meld ik mij bij dezen graag aan. Groet Peer.

13. Jan KoekePan

Jan KoekePan 2e Versnelling

Lijkt me wel een mooi ritje!

14. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Betekent dat “Ik ga mee?”.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

15. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Als ik het goed begrijp gaan we de laatste Duitsers nog uit De Lutte wegjagen!?Yahoo:

• Lol Lol x 1
  16. toontje

toontje 1e Versnelling

Jammer gaat helaas niet lukken, beetje te ver voor de vrouw om na de rit terug naar huis te keren op zondag.
    Kon er anders weekendje Nederland van maken :cry:

• Mee eens Mee eens x 1
  17. eric hartendorp

eric hartendorp 3e Versnelling

ik probeer er ook bij te zijn weet je wat ik ben er gewoon bij

• Leuk Leuk x 1
  18. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Staat in mijn agenda.

Ik kijk tzt hoe en wat het uitkomt met vakanties.

Ik ben van plan volgend jaar Schotland (in mijn eentje) en de Dolomieten (met mijn broer) te doen :)

19. Ton en Hennie

Ton en Hennie 3e Versnelling

Graag willen wij ( 1 motor ) ook op de lijst.

• Leuk Leuk x 2
  20. slop

slop 1e Versnelling

Yes, mooie omgeving, ik wil hem graag meerijden.

hoe de planning over upload_2017-11-24_20-45-6.png
    uitziet, dat zien we dan wel weer.....:vroem:

gr. Jakob

• Leuk Leuk x 1
  21. Gerardus

Gerardus 2e Versnelling

Lijkt mij een heel mooie rit. Zet mij er maar bij . Bij leven en welzijn ben ik er. Leuk

• Leuk Leuk x 1
  22. Ieniemienie

Ieniemienie Kilometervreter

Ziet er uit als een geweldige route Richard! Als ik kan (hangt af van rooster van @Tommie en opvang van zoonlief) ben ik er bij. Ik weet het pas in de loop van 2018 ben ik bang.

• Leuk Leuk x 1
  23. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Hoi Richard, ziet er goed uit! zet me graag op de lijst.
    groet,

24. dakkie

dakkie 5e Versnelling

@honda1300 heb je een indicatie hoelang de rit gaat worden?

25. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Ai.... precies in de periode dat we met vakantie gaan. Soms zijn we al terug maar daar durf ik nu nog niet voor in te staan.

Ik heb jaren in Oud-Ootmarsum op de camping bij de boer gestaan (Uehlserdijk). Zo vanaf de caravan het pad af lopend naar de bron in het Springendal, pannekoeken eten in Vasse, schweinehakse in Ootmarsum of op de koffie bij Tante Riet in Ootmarsum. En vooral voordelig tanken net over de grens in Duitsland bij een oud dametje met een tankstation.:Smile:

Als we terug zijn dan wil ik zeker graag mee... dus deze aanmelding is helaas dan ook onder voorbehoud. :cry:

Btw, mooie foto's Honda1300, ik zie er heel wat bekende plekjes bij Good

• Leuk Leuk x 1
  26. honda1300

honda1300 5e Versnelling

27. dakkie

dakkie 5e Versnelling

bedankt voor de info

28. You_go

You_go 3e Versnelling

Voor mij een thuiswedstrijd, dus ik ben er graag bij Richard.

• Leuk Leuk x 1
  29. slowhand

slowhand Graficus

Hallo RICHARD,
    Al is nog een eindje weg, toch wil ik graag mee.

• Leuk Leuk x 1
  30. Andreas

Andreas 3e Versnelling

Hoi ik wil ook graag mee rijden

• Leuk Leuk x 1
  31. noordpan

noordpan 2e Versnelling

Wil me bij deze ook opgeven, mits ik het weekend dan niet werken moet.

32. D.bouwhuis

D.bouwhuis 5e Versnelling

Heerlijk dicht in de buurt, noteer mij ook maar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

33. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Het loopt storm met de aanmeldingen.
    De limiet van 24 motoren is in principe bereikt.
    Er zijn echter een paar mensen die zich onder voorbehoud hebben aangemeld.
    Mochten er nog meer liefhebbers zijn dan kunnen we een 4e groepje overwegen of in ieder groepje nog eentje toevoegen.

Groeten, Richard.

• Leuk Leuk x 2
    • Informatief Informatief x 1
  34. stxrider

stxrider 1e Versnelling

Is het afhankelijk van voorrijders?
    Edit: :oh no:Ik zie dat ik in de problemen kom met andere activiteiten

35. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Hallo,

Als er nog plek is mag je mij er ook op zetten. Lijkt me een prachtige rit. Good

36. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

@honda1300 lijkt mij ook een mooie rit, alleen ken ik me agenda niet zo ver van te voren.

Je mag me er dus wel bij zetten, maar is onder voorbehoud.

37. Telkamp

Telkamp 4e Versnelling

Hee Richard, ik ga graag mee!

38. speedy

speedy 2e Versnelling

Hallo Richard, ik en mijn vrouw gaan graag mee als dat kan .
    Groet Speedy.

39. First1100....

First1100.... Motorrijles

Hoi Richard, ik ben erbij, tenminste...als er nog een plekje is.... Groet David

• Leuk Leuk x 1
  40. Timbo

Timbo Moderator Medewerker

@First1100.... ,

Wellicht is het, je eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde topic ”Nieuwe Leden” wel zo vriendelijk.

Bij deze alvast welkom.

41. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Hoi David,

Je hoeft je aan mij niet meer voor te stellen hoor.Friends
    Welkom op dit verslavende forum.
    En ik zet je graag op de lijst.Good
    Leuk dat je er 10 juni bij bent.

Groeten, Richard.

• Top Top x 1

Deel Deze Pagina