12 volt accessoire aansluiting

H

Honda

Guest
"De kabel loopt onder de benzinetank door naar de batterij."

Liefst niet te dun en hitte bestendig zoals gebruikt bij kookplaten, e.e.a. wordt daar n.l erg heet.
En het heeft mijn voorkeur dat zodra contact uit is er ook geen spanning/stroom meer op staat.

Johan Vanloo

Motorrijles
9 feb 2016
9
0
1
54
Type motor
ST1300
Het lijkt me een speciale kabel van RAD. De kabels lopen in een soort geleider. Iemand ervaring mee?

Maartenjvanaken

1e Versnelling
19 jun 2016
21
4
3
36
Culemborg
Type motor
ST1300
hallo allemaal.
Ik lees een boel mooie opties. ik zou ook een 12V willen aansluiten voor of mijn telefoon of uiteindelijk mijn navigatie op te laden. ik zou dat via het contact willen doen ivm leeg lopen van accu mocht ik een van de twee vergeten op mijn motor bij direct op accu. ik ben niet heel handig maar via een foto handleiding moet het wel lukken heeft iemand die toevallig beschikbaar. heb het helaas niet kunnen vinden mocht dat al op de site staan.
mvg maarten

• Like
Reactions: Patrick033

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
1.551
538
113
51
Muizen
Type motor
ST1100
Daar is zeker een draadje over te vinden. Op het contact vind ik ook de beste optie.

Henk2511

Mega Mijlenmaker
8 sep 2018
1.918
2.309
113
58
Gieten
Type motor
ST1100
Ikke niet, schakelaartje er tussen, kun je hem ook gebruiken zonder dat je hem op het contact moet zetten, zo heb ik mijn navi ook aangesloten.

• Like
Reactions: Patrick033

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
334
229
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Maak eens een foto waar jullie die 12v aansluiting hebben gemonteerd.
ik dacht ergens een waterdichte te zetten op het omhulsel van het stuur. (bij de st1100) dan he..
Moet wel rechtstreeks op de batterij want moet dienen om een druppellader op aan de sluiten.

Wim

3e Versnelling
29 dec 2013
171
142
43
Leeuwarden
Type motor
ST1300
Als het alleen voor de druppellader moet Frankie, dan zou ik heb in één van je opbergvakken monteren.
Bij voorkeur aan de rechterkant, bij de flexibele afdichting.
Dan is het mooi uit het zicht, maar idd zoals hier geschreven wél gezekerd via je contact aansluiten.

Sjaak

Kilometervreter
21 sep 2018
1.387
737
113
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
Gezekerd snap ik maar via het contact? Als je hem voor de druppellader wilt gebruiken schakel je hem toch uit als hij via het contact loopt?
of zie ik dat verkeerd.

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
334
229
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Mooie plaats daar onder de horloge.
Heb je de plastiek waar ze op gemonteerd staan ook moeten lossen of kan je daar makkelijk aan als je het opbergvakje ervoor verwijdert?

W. Boom

3e Versnelling
23 mei 2018
152
152
43
41
Rotterdam
Type motor
ST1100
@frankie in theorie hoef je niets los te maken om dit op deze plaats te monteren. Ik moet toegeven dat ik de gaten gemaakt heb met de fairing waar het opbergvak zit, het windscherm en het zwarte paneel daaronder gedemonteerd. Dat moet niet, maar het is wel prettig om zicht te hebben op de achterkant van het paneel en het maakt het een stuk makkelijker. Zeker op de plek waar bij mij de voltmeter zit zit je erg dichtbij de bevestiging van de klok.

Laatst bewerkt:

Wim

3e Versnelling
29 dec 2013
171
142
43
Leeuwarden
Type motor
ST1300
Gezekerd snap ik maar via het contact? Als je hem voor de druppellader wilt gebruiken schakel je hem toch uit als hij via het contact loopt?
of zie ik dat verkeerd.
Nee, dat klopt, ik doelde alleen op de accessoire aansluiting.
Voor een druppellader kun je beter een aparte gezekerde aansluiting maken.

• Mee eens
Reactions: Cabby

Sypie

3e Versnelling
22 apr 2019
89
64
18
39
Type motor
ST1300
Om hier even op in te haken: Bij mijn ST1300 was al een 12V aansluiting gemaakt in het rechter opbergvakje. Nu was het zo dat de draadjes los op de motor lagen, zichtbaar van buitenaf. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die van de 12V aansluiting waren tot vandaag. Omdat morgen een dagje getoerd wordt met de telefoon als navigatie moest ik zeker zijn dat die aansluiting het zou doen. Uit enig onderzoek bleek dus dat die niet was aangesloten... De draden lagen er gelukkig wel in de buurt waardoor 1+1=3.

Inmiddels doet de 12V aansluiting het maar zit die niet achter het contact. Dat ga ik voor morgen ook niet meer redden en morgenochtend ga ik daar niet mee om lopen prutsen. Toch moet die ter zijner tijd nog eens achter het contact zodat de boel niet leeg wordt getrokken door een USB-adapter met led-lampje.

Binnenkort dus maar eens wat kappen verwijderen zodat ik de bedrading netjes kan fixen achter het contact...

• Like
Reactions: DuinPan

Zonneschijn76

Kilometervreter
9 jul 2013
1.222
460
113
Ik heb zoiets erin zitten, in het kontje van de 1100, als de zekering stuk is brand het lampje naast die zekering. E0F68965-F7BF-4791-BAF1-0887B9439E26.jpeg