1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2 nieuwe michelin pr 4's laten monteren

Discussie in 'ST1300' gestart door Noord26, 3 aug 2017.

1. Noord26

Noord26 3e Versnelling

Ruim 2 jaar verder. Sinds aanmelding op dit forum.

Vanavond langs Ad om 2 nieuwe Michelin PR 4's te laten monteren.

Heb al wat dingen in huis om onderhoud zelf te kunnen gaan doen. Morgen verwacht ik nog remblokken en de nodige reinigingsmiddelen. Lekker sleutelen! Zoek alleen nog iets om fatsoenlijk de olie mee op te kunnen vangen..

20170803_142413.jpg 20170803_142448.jpg 20170803_121358.jpg

Laatst bewerkt: 3 aug 2017
  2. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Lekker bezig man :)

Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2017
  3. ErikRian

ErikRian 2e Versnelling

Je bent al stevig bezig! Goede keus (motor en dealer) .

Mocht je nog iets zoeken voor het opvangen van de olie.. zie jouw 2e foto naast de ratelset :)

• Lol Lol x 1
  4. Noord26

Noord26 3e Versnelling

Onnodige Quote verwijderd

De gootsteen in de garage past er niet onder. Ruimte is toch al redelijk beperkt voor een oliewissel met de Pan op de midden-bok..

Keuze voor die dealer had ik niet. Daar werd de Pan 2e hands aangeboden.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2017
  5. Rimconator

Rimconator Mega Mijlenmaker

• Leuk Leuk x 1
  6. Eddy DM

Eddy DM 4e Versnelling

7. Manus

Manus 5e Versnelling

De eenvoudigste opvangbak.
    Een plastic jerrycan of oliekan van 5 ltr aan een zijkant met een Stanleymes opensnijden.
    Afgewerkte olie in de vrijgekomen kan overgieten en afvoeren naar het depot.
    Mijn vader zei altijd;
    Als je met je armoede geen raad weet, ben je niet waard dat je hem hebt.;););)

• Leuk Leuk x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
  8. Noord26

Noord26 3e Versnelling

Shit, zo druk met sleutelen dat de koffie er in is geschoten bij Ad en mijzelf..

Rofl

9. PanEuRoel

PanEuRoel Kilometervreter

Heel veel plezier met je Pan - en met de nieuwe bandjes van Ad gaat dat zeker lukken.

10. Noord26

Noord26 3e Versnelling

Gisteren eindelijk tijd gehad om wat dingen aan de motor, voor het eerst zelfstandig, uit te voeren:

- Nieuwe remblokken voorzijde, reinigen remklauwen. Ze waren mooi droog dus geen lekkage oid.
    - Verse olie en oliefilter. Lastige plaats hoor om het oliefilter los te krijgen. Heb nu een filter met een bout op de kop, veel makkelijker los draaien en het kost ook niets meer.
    - Verse cardan olie. Erg simpel klusje eigenlijk.
    - Wassen van de ST1300. Dat was denk ik al weer een jaar geleden. Rijd er liever op dan dat ik hem sta te wassen..
    - Er zaten al verse Michelin banden onder, maar tot mijn verbazing stond de voorzijde op 2,4 en de achterzijde op 2,5 bar. Dus gelijk maar op 2,9 voor beiden gezet. Vreemd, @waffie weet volgens mij echt wel hoe hard ze moeten staan.

Zit alleen nog even te kijken naar het niveau van de koppelingsvloeistof. Dat lijkt op minimaal te staan als ik de bovenkant van het reservoir op het stuur waterpas zet. Heb wel een flesje dot4 klaar staan om het bij te kunnen vullen. De St1300 heeft een zelf stellende koppeling toch?

11. waffie

waffie 5e Versnelling

ha,
    dan zou ik een volgende keer je metertje eens meenemen ter vergelijk.
    2.6-2.7 voor en 2.8-2.9 is de gangbare spanning waarmee ik werk

12. Noord26

Noord26 3e Versnelling

@waffie

Mijn meter van de handpomp en de tpms sensoren gaven beiden de (te) lagere spanning weer.

2.6-2.7 is ook te laag voor een Pan aan de voorzijde toch? 2.9 voor en achter.

13. Honda

Honda Kilometervreter

@Noord26 Dat lijkt op minimaal te staan als ik de bovenkant van het reservoir op het stuur waterpas zet. Heb wel een flesje dot4 klaar staan om het bij te kunnen vullen.

Er staat toch een streep voor het minium en eentje voor het maximum vloeistof pijl.

Enne:
    2,9 voor en achter is correct voor de ST1300.

Laatst bewerkt: 11 aug 2017
  14. waffie

waffie 5e Versnelling

:Shok: Ik voel dat ik hier even diep door het stof moet gaan

mijn excuses voor het ongenoegen dat ik onvoldoende op de hoogte was en daardoor deze uitzonderlijk situatie niet onder controle had.
    Hopelijk kan ik om vergeving vragen en zal voor in de toekomst me beter gedragen.

About your original tyre size
    Front 120/70 ZR 18 M/C (59W) F TL 2.9 BAR
    Rear 170/60 ZR 17 M/C (72W) R TL 2.9 BAR

• Leuk Leuk x 2
  15. Noord26

Noord26 3e Versnelling

Onnodige Quote verwijderd
    @Honda

Er staat alleen een streep op het reservoir voor 'lower'; bovenop het stuur. Je linkt naar een plaatje van de voorrem. Ik had het over de koppelingsvloeistof. Op beide reservoirs staat overigens alleen 'lower' op?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2017
  16. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

@Noord26 ,
    er staat wel degelijk een maximum marker in het reservoir.
    Dit is de streep die je ziet op het reservoir aan de binnenkant ,

images koppeling.jpg

dus tot zo ver vullen , anders bij het terugplaatsen van het rubber en deksel , (nr 17 en 18)

CE_11648_1.JPG

loopt de boel over en dat wil je niet , remvloeistof is erg agressief .
    (bij morsen direct spoelen met water)

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1
  17. sunriderke

sunriderke 4e Versnelling

Is deze olie voor een ST1300?
    Ik weet niet welke olie ik best gebruik.
    Mijn vorige garagist gebruikte foute olie volgens mij want als het warm was durfde mijn koppeling overslippen.
    Nu ben ik naar andere garage geweest en heb ik dit probleem niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

18. Honda

Honda Kilometervreter

Het gaat NIET over motorolie maar over remvloeistof, gelieve dot 4 of dot 5.1 te gebruiken.

Laatst bewerkt: 13 aug 2017
  19. waffie

waffie 5e Versnelling

Een max streep die aan de binnenzijde zit is nu niet echt wat je handig kunt noemen,
    echter in dit geval is
    de min streep is net zo handig.
    Nu zal het bij de koppeling vloeistof geen issue zijn (geen slijtdelen )
    Veel handiger is om het kijkglas te checken
    hier moet vloeistof te zien zijn.
    Te vol heeft namelijk ook zijn nadelen.
    De vloeistof kan er niet uit maar kan wel uitzetten en als er geen ruimte meer is om uit te zetten kan dat maar 1 kant op.
    aanlopende remmen of een slippende koppeling.
    Overigens ben ik geen voorstander van tussentijds bijvullen in het rem vloeistof reservoir( als een systeem geen lekkage heeft)
    Bij het terug willen drukken van de remzuigers druk je de remvloeistof tegen het deksel waardoor dit onmogelijk is mocht je nieuwe remblokken willen plaatsen .
    genoeg is genoeg

• Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1

Deel Deze Pagina