1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

40 jaar motorrijden

Discussie in 'Overig' gestart door marccc, 12 jun 2018.

1. marccc

marccc Kilometervreter

vandaag rijd ik juist 40 jaar met de motorfiets , mooie jaren met weinig problemen , een paar x op de zij gelegd maar zelf nooit gekwetst geweest
    vele km gereden en maar 1 boete (door rood licht )
    begonnen met een ;
    -yamaha 360
    -Honda cx500
    -moto guzzi 850 california+ samen een moto guzzi met zijspan
    -moto guzzi 650 california
    -moto guzzt 1100 california
    -Honda st1100
    -Honda st1100 ABS
    -Honda st1300
    -Honda goldwing gl 1800
    -Honda crosstourer
    -momenteel terug naar de beste '' Honda ST1300''' en een yamaha met zijspan

- ik ben nu 58 jaar en hoop dat ik er nog zeker 10 jaar kan rijden , als het niet solo gaat
    -dan maar met mijn sidecar.
    -op zaterdag rijden gaan we met zijspan een run rijden tvv mensen die het niet zo goed hebben getroffen als wij.
    -die kinderen , volwassenen leven telkens weer helemaal op .
    -en op zondag er op uit met de vrienden waar we mooie ritten maken ,en niet te vergeten een terrasje met een fijne babbel
    gr marc

• Leuk Leuk x 8
    • Winnaar Winnaar x 4
    • Top Top x 4
    Laatst bewerkt: 13 jun 2018
  2. sven.magnus

sven.magnus 5e Versnelling

Wauw, wat een mooi "repertoire" :)

• Leuk Leuk x 1
  3. huntink

huntink 2e Versnelling

40 jaar is tegenwoordig niks bijzonder, ik rij zelf al 44 jaar,maar met mij nog zovelen,ik kwam dit voorjaar in portugal nog een belgisch echtpaar tegen .Die mensen rijden net als wij met de camper met aanhanger. Drze mensen reden nog een zware harly . hij was 80 jaar en madam 79 jaar.kijk daar neem ik mijn ,,pet,, voor af daar wil ik wel ff voor tekenen,
    Gr.jan

• Mee eens Mee eens x 2
  4. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Nou ja, noem het niets bijzonders.
    Heb mijn rijbewijs al nagenoeg 20 jaar, maar rijd nog maar sinds een jaartje met een eigen motor.
    Voor die tijd wel af en toe eens een motor gehuurd, maar dat vond ik uiteindelijk zonde van het geld.
    Voordat je goed en wel gewend bent aan zo'n machine, mag je hem weer inleveren.
    Ik hoop dat ik de 40 jaar motorrijden alsnog ga halen, dan zou ik inderdaad ook de 80 bijna aantikken.

Marc, een mooi lijstje, en fijn dat je er nog zo van kunt genieten.
    Ik hoop voor je dat je er nog veel jaren rijplezier bij aan kunt plakken.

• Leuk Leuk x 2
  5. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Ik vind het heel byzonder! Ik ben 47 en rij pas 1 jaar op mijn eigen motor. Die 40 jaar ga ik zelf vast niet halen...
    Dus; petje af!

• Leuk Leuk x 1
  6. Garfield

Garfield 4e Versnelling

Gefeliciteerd met deze mijlpaal en nog vele jaren op twee wielen !
    Ik kom in oktober op 30 jaar - of 31 als ik de 70cc onder mijn Yamaha RD50MX ook meetel :)

Mooi lijstje motoren !
    Zelf zou ik willen dat ik alle motoren die ik heb gehad, nu nog zou hebben.
    Heb jij dat ook ?

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  7. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

@marccc Marc dat is een mooie lijst en leuke ervaringen denk ik. Ik ga met dertig jaar motorrijden op naar de 70 (leeftijd) en het lukt me tot nog toe steeds weer om het spul veilig thuis te krijgen.
    Blijft een mooie ervaring.

• Leuk Leuk x 1
  8. Oppie

Oppie 5e Versnelling

Mooie lijst Marccc. Ik zit op 24 jaar momenteel

• Leuk Leuk x 1
  9. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Rijd nu ongeveer 45 jaar motor
    Kawasaki advenger 350 cc twee takt
    Suzuki T500 twee takt
    LAVERDA SF 750
    Honda CB 750 k7
    Honda kz 750
    Yamaha 900
    BMW K 1100 RS
    Honda ST1100
    Honda ST1100
    Honda ST1100
    Vind het nog steeds leuk heb nooit iets met een auto gehad ,stond laatst naast een FERRARI,leuk om te zien zit toch liever op de motor ,maar goed dat we niet alle maal het zelf de zijn.
    gr
    Yahoo:

• Leuk Leuk x 2
    • Winnaar Winnaar x 1
  10. PePe

PePe 1e Versnelling

:bravo:

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 12 jun 2018
  11. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

GULDENS!!!!!!!

• Leuk Leuk x 1
  12. PePe

PePe 1e Versnelling

:bravo:

• Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 12 jun 2018
  13. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Waarom moeten enkelen zo nodig met hun eigen verhaal dat mooie verhaal van Marcc overklassen? Niet leuk wat mij betreft, sorry hoor!

• Leuk Leuk x 1
    • Oneens Oneens x 1
  14. PePe

PePe 1e Versnelling

Waren overigens mijn laatste reacties hier! Ik dacht een een forum en bijbehorende topics de mensen de gelegenheid gaven om te reageren. Wordt hier niet in dank afgenomen schijnbaar.

• Oneens Oneens x 3
  15. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

• Leuk Leuk x 1
  16. Marquez93

@PePe : begrijp niet zo goed waar je het over hebt Blush

• Mee eens Mee eens x 1
  17. marccc

marccc Kilometervreter

zeker niet doen , daar is dit forum te mooi voor !!
    met een groot forum is het moeilijk om met iedereen vriend te zijn , neem gewoon die mensen die je wel graag hebt . zo zijn er hier genoeg .
    en de rest laat je gewoon links liggen
    gr marc

trouwens de oudste rijder in onze club is 87 jaar en rijd nog wekelijks met een Honda gl1500 met zijspan , en het vrouwke rijd altijd mee .

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
  18. marccc

marccc Kilometervreter

je moet voor mij je pet niet afnemen , heb ik trouwens ook niet gevraagd .

• Mee eens Mee eens x 1
  19. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Marcc je bent een topper, 40 jaar is een mooi poossie!
    Inderdaad iets om trots op te zijn.
    Er is altijd meer, groter, verder, hoger.
    Laten we vooral niet gaan kijken wie de langste heeft of zich het beste voelt.
    Realiteitszin, respect en rijden, daar draait het om!

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  20. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Euh, kan aan mij liggen maar ik zie niets negatiefs? Het enige dat ik als negatief op zou kunnen vatten is Raaipan's reactie, maar die is toch niet op jouw posts? En dan zou ik er overigens bewust voor moeten kiezen om die reactie als negatief op te vatten. Met andere woorden: @PePe voel je welkom om lekker verder te posten hoor!

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  21. marccc

marccc Kilometervreter

iedereen bedankt voor de mooie positieve feedback , voelt goed !!
    zeker omdat het nooit verwacht had dat ik zo lang van mijn hobby had kunnen genieten.
    want
    -op mijn 35 jaar heb ik een open hart operatie gehad , waar de dokter mij de goede raad gaf dat ik beter maar kon stoppen met motorrijden (sindsdien verplicht op pensioen )
    maar maak elk jaar nog zeer veel km . ben wel telkens doodop maar dat neem ik erbij .
    en dan 2 jaar geleden moest ik mij aanmelden bij de dokter , mijn linker nier werkte niet naar behore
    omdat mijn urinelijder verstopt zat en daardoor de nier 1 grote ontsteking was. 2 operatie's later is de ontsteking weg maar de nier heeft zeer veel schade en zit ik te balanceren juist boven de dialise ; het eerste wat hij toen zij , stoppen met motorrijden !
    want al die schokken zijn niet goed voor de nieren.
    maar ik rijd nog altijd , en geniet elke keer nog meer en meer van dat vrije gevoel .

daarom was ik dit item gestart , maar door de mooie berichten van iedereen vind ik ook dat het waarom ik zo fier ben mag geweten zijn .
    dit is niet om medelijden op te wekken want daar krijg ik het schijt van , maar gewoon omdat ik en mijn lieve vrouw toen besloten hadden om zolang mogelijk van mijn hobby te genieten
    en ik heb het in mijn ogen niet slecht gedaan . zoals ik mij voel ga ik aan mijn 41 ste jaar beginnen en er van genieten .
    dit is mijn verhaal , hoort dat hier thuis ????? maar het doet wel goed dat ik hier eens neer kan pennen .

• Winnaar Winnaar x 3
    • Top Top x 3
  22. Marquez93

Da's een heftig en verre van leuk verhaal :(
    Maar zoals ik al eerder zei , geniet er nog vele jaren van :biker:

• Leuk Leuk x 1
  23. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Hey Marcc, gefeliciteerd en op naar de volgende 40 jaar.

24. Sancho Panza

Sancho Panza 5e Versnelling

@PePe: Mijn advies is lekker BLIJVEN! Genoeg info hier! Af en toe komen er gewoon wat vrouwelijke hormonen vrij...
    @huntink: 100 jaar is ook niets als je motor rijdt, héérlijk toch?
    @Raaipan: Ik snap je wel... En IJskonijn was gewoon enthousiast, niets overklassends...

Iedereen moet gewoon lekker z'n mening uitten hoor! Wordt je groot en sterk van. ;)

Ik heb pas 23 jaar m'n rijbewijs, in de eerste 10 jaar heb ik maar 3 keer voor een weekendje een Virago gehuurd.
    Toen 1 jaar een oude Shadow geleend... In de afgelopen 9 jaar reed ik 4 jaar een Rebel 450 en de laatste 5 een ST1100.

Ben bang dat daar nog wel 50 jaar bij komt, ik reserveer vast een topic op het nieuwe Forum! :)

@marccc: Ik zou wel willen, maar inhalen ga ik je zeker niet! :Biggrin

• Leuk Leuk x 2
  25. Haakie

Haakie 3e Versnelling

26. panmanbos

panmanbos 2e Versnelling

vorig jaar mijn dijbeen gebroken, na afstappen gestruikeld bij een pontje.
    nu gaat de Pan zeker wel weg hé, ben bijna 70, maar ik ga als het kan nog zeker 10 jaar door tot we sterven in het harnas!! (<:

• Leuk Leuk x 5
    • Winnaar Winnaar x 4

Deel Deze Pagina