Aanschaf comfortzadel ST1300

Rein dH

1e Versnelling
Goedendag forumleden,

Ik wil voor mijn ST1300 een comfort-zadel aanschaffen.
Naast Bagster en Corbin is er nog een derde speler op de markt nl. Topsellerie

Wie heeft daar ervaring mee?
Online (Topsellerie) zie ik mogelijkheden om een zadel zelf samen te stellen en vervolgens te bestellen, maar hoe weet ik of het de juiste opbouw passend bij mijn lichaamsafmetingen en -vorm is?
Zijn er bijvoorbeeld dealers in Nederland die ook de mogelijkheid bieden een zadel uit te proberen?

Laatst bewerkt:

Rimconator

Klokje Rondrijder
Top Sellerie is een online winkel, dus ik vrees dat er geen dealers zijn om er een uit te proberen.

Ik heb er 1 besteld en erg blij mee. Had me aangemeld via de mail lijst voor aanbiedingen en zo een zadel gescoord. Normaal gezien moet je het originele zadel opsturen en zit je dus zonder zadel. In mijn geval was niet het het geval, ik ontving een aangepast zadel.

Verder zijn er hier mensen op het forum die goede ervaringen hebben met zadels van andere makers. Zij zullen hier ook wel reageren.

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Volgens mij hebben Bagster en Topsellerie hetzelfde assortiment. Ik weet niet precies wat de relatie tussen deze 2 bedrijven is, volgens mij is Topsellerie voor beiden de fabrikant. Ik heb zelf een MJ Seats zadel op mijn ST1100, Nederlands fabrikaat en net wat goedkoper dan Corbin of Bagster/Topsellerie. Ik ben zeer tevreden over mijn MJ Seats. Ik heb ook goede verhalen gehoord over Tiger Leathers in Den Haag.

Biker T

5e Versnelling
Ik heb ook een TopSellerie zadel. Ook online besteld. Ik heb er toen voor gekozen om mijn oude zadel pas op te sturen als ik de nieuwe binnen zou hebben. Dat is ook mogelijk.
Of je nieuwe dan direct precies goed voor je is, is inderdaad de vraag.
Ik heb de mijne na een tijdje toch teruggestuurd om aan te laten passen. Ik had geen ruimte om te gaan verzitten. Vooraan bij de tank liep het zadel te hoog op en de "ruggensteuntje" was veel te dik. Dus ik heb het voorste zitgedeelte langer laten maken. Nu zit het prima.
Let dus op bij online bestellen dat je de juiste lengte kiest. Bij twijfel zou ik voor lang gaan. Dan kan je nog eens gaan verzitten, anders niet.
Dan nog iets: ben je lang of niet? Laat dan een hoog of een laag zadel maken. De mijne is eigenlijk net iets te hoog, maar gaat wel.

Bijlagen

• TopSellerie.JPG
    TopSellerie.JPG
    166,1 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

Biker T

5e Versnelling
Ik denk dat dat goed is, Rein. Het zadel kan je op de 1300 ook nog eens op drie hoogtes instellen. Ikzelf heb het op de laagste stand staan. Ik ben ongeveer 1,76 en kan niet mijn beide voeten plat op de grond zetten.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@Rob@ST1300 helaas is advertentiex.nl een soort online advertentie archief dat je emailadres "verzameld".
Geen van de advertenties die daar op voorbij komt is actueel. :(

Bovenaan