Accessoire aansluiting / handige plek voor contactgeschakelde apparatuur

bslefevre

Beginnend Bestuurder
9 nov 2019
16
18
3
30
Hengelo (Ov.)
Type motor
ST1300
Ik zoek een plek in de kabelboom en motor waar ik mijn mistverlichting op aan kan sluiten.

Deze plek moet geschakeld zijn via het contact (zodat ze uitgaan als ik 't contact eraf gooi) zodat ik dat niet vergeten kan.

Mijn Deauville had een 4pins accessoire blok voorin de kuip zitten van Honda, nu heb ik alle wiringdiagrams doorlopen van de ST1300 maar ik kan deze nergens vinden.

Ik zal vast niet de eerste/laatste zijn die zoiets wil, kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Additioneel m.b.t. de mistverlichting: ik heb een RF-schakelaar incl. afstandsbediening zodat ik geen knop op't dashboard/stuur hoef te maken

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.874
2.238
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Je kunt altijd opteren als je motorfiets het niet bezit voor een optionele kabelboom te plaatsen in het linkse kuipgedeelte.
Die kan je aansluiten op een voorziene stekker daar en is ook geschakeld met het contactslot.
Ziet er zo uit.
Ik schrijf niet dat dit de juiste is.1578907620622.png

• Leuk
  • Informatief
Reactions: Guardian en Cabby

bslefevre

Beginnend Bestuurder
9 nov 2019
16
18
3
30
Hengelo (Ov.)
Type motor
ST1300
N.a.v. het antwoord van @Mister Vogezen heb ik doelgerichter kunnen zoeken, bedankt hiervoor!

Artikel [08A30-MCS-100] is de additionele kabelboom voor de ST1300 auxiliary accessory plug.

Deze zit linksvoor (zie afbeelding) zoals eerder gemeld.

Hier is alle informatie over hoe de kabelboom werkt (kopje: Tapping into electrical power)

Hier is een mooie omschrijving van hoe je bij die plek in de motor kunt komen.

Ik ga nu maar eens kijken of mijn, van fabrieks af geïnstalleerde, Honda 12V stekker niet werkt bij contact eraf, dat zou kunnen indiceren dat ik al zo'n kabelboom heb. :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:

bslefevre

Beginnend Bestuurder
9 nov 2019
16
18
3
30
Hengelo (Ov.)
Type motor
ST1300
Uiteindelijk ben ik er mooi vanaf gekomen omdat mijn 12V sigaretten aansluiting niet werkte en ik daar garantie op had. Dus hebben ze dat gefixed en ik heb ze gevraagd om een contact geschakelde draad te leggen naar de achterkant v/d ST1300 zodat ik daar rustig bezig kan met mijn nieuwe lampen. :)

• Nuttig
Reactions: Tiesemans