Raaipan
Mega Mijlenmaker
Wat ik nou weer heb!!
Omdat mijn motor om bekende reden al een hele poos onder een hoes in de schuur staat, laat ik af en toe de motor even draaien en tik hem door alle versnellingen heen.
Zo ook vanmorgen. Ik til de hoes omhoog, til hem aan de achterzijde over de topkoffer om zo de uitlaten vrij te maken, waardoor de warmte goed weg kan.
Toen ik de versnellingen inschakelde hoorde ik een schurend geluid, dat ik niet thuis kon brengen. Na inspectie zag ik dat het achterspatbord waarop de kentekenplaat zit, naar binnen gebogen was en boven de band vast zat, zie de foto's!
Hoe dit in vredesnaam heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel. Ik heb mijn handelingen nog eens de revue laten passeren, maar ik kom er niet achter. Waarschijnlijk heb ik met het omhoog trekken van de hoes iets gedaan wat dit heeft veroorzaakt, maar hoe dan?
Nu is het nog even een flinke klus om het spatbord weer vrij te krijgen, want de inbus schroeven die ik nog los moet maken, zijn moeilijk bereikbaar en mijn energie is momenteel beperkt. Dus daarom maar in etappes aan de slag en kijken hoe erg is de schade is na demontage. Ik kom er op terug.


Omdat mijn motor om bekende reden al een hele poos onder een hoes in de schuur staat, laat ik af en toe de motor even draaien en tik hem door alle versnellingen heen.
Zo ook vanmorgen. Ik til de hoes omhoog, til hem aan de achterzijde over de topkoffer om zo de uitlaten vrij te maken, waardoor de warmte goed weg kan.
Toen ik de versnellingen inschakelde hoorde ik een schurend geluid, dat ik niet thuis kon brengen. Na inspectie zag ik dat het achterspatbord waarop de kentekenplaat zit, naar binnen gebogen was en boven de band vast zat, zie de foto's!
Hoe dit in vredesnaam heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel. Ik heb mijn handelingen nog eens de revue laten passeren, maar ik kom er niet achter. Waarschijnlijk heb ik met het omhoog trekken van de hoes iets gedaan wat dit heeft veroorzaakt, maar hoe dan?
Nu is het nog even een flinke klus om het spatbord weer vrij te krijgen, want de inbus schroeven die ik nog los moet maken, zijn moeilijk bereikbaar en mijn energie is momenteel beperkt. Dus daarom maar in etappes aan de slag en kijken hoe erg is de schade is na demontage. Ik kom er op terug.

