Alarmsysteem Afstandsbediening Spyball werkt alleen nog op 70cm

Tjeerd

Beginnend Bestuurder
Hallo, ik heb een spyball alarm op mijn st1300. Werkte prima, maar ineens werken beide afstandsbedieningen alleen nog maar van vlakbij ongeveer 70cm. Dus ik kan nu de afstandsbediening niet meer gebruiken vanaf de sleutelbos aan het stuur. Het is sinds ik een stuurverhoger met USB heb laten plaatsen.
Ik heb van 1 afstandsbediening de batterij vervangen maar dat maakt niets uit.
Het is ook niet helemaal constant, af en toe werkt het nog wel vanaf het stuur.
Iemand ervaring met dit probleem?

waffie

Kilometervreter
niet echt, echter je geeft zelf aan dat het probleem is begonnen nadat er een USB aansluiting is bijgekomen,
misschien is de zaak aangesloten op een draad waardoor het alarm getriggerd wordt om juist niet te werken of dat er een verstoring is in de frequentie van de hand zenders.
het zal dus een zoektocht worden die in mijn ogen begint met datgene wat gewijzigd is.

mvg ad

Laatst bewerkt:

Kees PanPan

5e Versnelling
Heb hetzelfde probleem tijdens natte dagen....
Heb helaas geen oplossing voor je; alleen ze de bypass instructies op je telefoon voor als het helemaal niet meer werkt...

Succes

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
Ik heb ook een spyball alarm en door dit onderwerp even gaan zoeken naar de handleiding. En de link gevonden dacht ik... een 5 tal jaren geplaatst door Ozzy (RIP) maar het bestand wordt niet meer gevonden. Hopelijk kan/wil iemand deze nog een keer puploaden.

marc pan

Klokje Rondrijder
Heb 2maand geleden mijn spyball alarm verwijderd en in de afvalbak oude metalen gegooid.

Raaipan

Mega Mijlenmaker
Dat is de enige goede plek voor dat spul! Als ik terugdenk aan de ellende die ik er mee gehad heb in het verleden.... Aggressive !

marc pan

Klokje Rondrijder
Drie jaar geleden met andere Pan met een origineel alarm in Strasburg in panne gestaan.
Vanwege een zendmast een zekere frequentie doorgaf waardoor de Pan niet meer startte, heb hem +/- 900 M te voet mee gestapt van de zendmast weg en hij werkte terug. Nu liggen de vodde samen de drie afstand bedieningen in de prullenbak.

marc pan

Klokje Rondrijder
@COLUMBO1963 het originele Honda alarm is gevoelig aan zekere stralingen die door sommige zendmasten kunnen veroorzaakt worden.
Als je er voorbij rijd geen enkel probleem, maar als het alarm na pauze meer dan 1 minuut afstaat kan het zijn dat je alarm niet meer functioneert , door dat er in de buurt een zendmast staat die storingen geeft aan je alarm. Dan is de oplossing samen met je panneke van de mast weg te gaan tot het alarm er niet meer door gestoord word. En dat heb ik meegemaakt in Strasburg, en als je dan alleen bent aan 33° is dat geen lachertje om dan nog eens je panneke 900 m op wandel te gaan in een stad. Ik had het geluk dat ik er van op de hoogte was van doe stoorzenders, anders vakantie op de eerste dag afbreken en terug naar huis met een takelwagen.

Laatst bewerkt:

JanDK

4e Versnelling
Al 20 jaar zit spyball erop, en om de 2 jaar vervang ik gewoon de batterij nadat ik eens met een lege batterij stond en hem niet meer aan de praat kreeg omdat de bypass code thuis lag. ( ook al eens een zeer zwakke nieuwe batterij gehad )
Voor diegene die de handleiding willen, stuur een PM als je de bypasscode hebt....anders is het zinloos want iedere spyball had een eigen code.
Heb je het originele pasje niet ? dan wees voorzichtig met het loshalen van de accuklemmen.....dan gaat de startblokkering in en krijg je hem echt niet meer aan de praat.

Tjeerd

Beginnend Bestuurder
Zoekfunctie van dit mooie forum al gebruikt?
Inderdaad wel gezocht, maar ik vind geen overeenkomsten met het probleem dat ik heb. Dat de afstand nu korter moet zijn tussen zender en ontvanger om het alarm in/uit te schakelen. En dat was niet direct na het installeren van de nieuwe BMW plug.

Bovenaan