Protectie Airbag vesten

Cabby

5e Versnelling
Hoi @Tiesemans,
ik heb sinds begin vorig jaar een Airbagvest van Duhan.
ik heb er (gelukkig) ook geen praktijkervaring mee bij een aanrijding. Ik heb hem wél laten opblazen door zelf aan het koord te trekken en was zéér onder de indruk in welke recordtijd je rondloopt als een Michelin-mannetje: in een fractie van een seconde!!!
Hij loopt, net als bij de airbag van de auto, weer langzaam genoeg leeg. Dus daarom ga ik er maar vanuit dat het in de praktijk ook zal werken.
Hij zit overigens best comfortabel en is niet stijf om je heen. De achterzijde is een stuk langer, houdt weer warm tegen wind in de rug. Ik heb hem meteen in Geel Fluor besteld voor de extra zichtbaarheid.
Ik hoop dat je iets aan mijn bijdrage hebt.

20200103_153143.jpg

Laatst bewerkt:

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Ik overweeg het serieus .. Heb nu alleen zo'n level 2 rug beschermer in m'n jassen zitten.
Borst is onbeschermd.
Dus mocht ik een keer vol op m'n borst landen dan OEF.

Cabby

5e Versnelling
Hoi @Tiesemans,
wil nog even een kantekening plaatsen.
Als je rijdt met een (geel) fluorescerend hesje, airbagvest of motorjas, dan is er bij zonnig weer, wél een duidelijke weerspiegeling te zien in je dashboard!!! Soms óók in je navigatiesysteem.
Wilde ik je nog even als 'overdenkertje' mee geven!
Succes met je keuze! :good:

panman1100

Onovertroffen Panverslijter
Hier een paar zaken die airbag vesten verkopen , keuze genoeg.

https://www.rad.eu/nl/c/p/44224-held-air-vest-zwart.htm en https://www.rad.eu/nl/c/p/56020-held-air-vest-II-zwart.htm

KoenFCB

Motorrijles
Heb de Helite Turtle vest, fluo. Ik ben er heel tevreden mee. Ik heb echter maar 1 trekkoord en gebruik hem dus enkel voor ritten op de Varadero (toerritten, en woon-werk). Op de kleine GS (dual sport) rijd ik zonder, maar ben afzonderlijke torso en ledematen-bescherming aan het onderzoeken. Gelukkig is de Helite nog niet echt in actie moeten schieten, ben wel eens een keer gevallen aan lage snelheid in de modder (stukje offroad) en toen deed hij het prima.

Sypie

3e Versnelling
Als je rijdt met een (geel) fluorescerend hesje,
Denk er dan aan dat het weinig zin heeft om de achterkant fluoriserend te hebben wanneer je met een enorme topkoffer rijdt. Deze tip kreeg ik een keer van een ANWB meneer die mij weer op weg hielp na een lege accu. Een automobilist ziet van achteren heel weinig van je mooie gele strepen op je jas wanneer er een topkoffer gemonteerd is. De voorkant en zijkanten zeg ik uiteraard niks over, dat is doorgaans niet voor de persoon die achter je rijdt.

Wil je het dus beter doen dan kies je ook voor een fluoriserende helm, goede (achter)verlichting en eventueel reflectorstickers op de zijkoffers.

freekw

3e Versnelling
Hoe ver moet je gaan.
Als je zo onzeker op de motor zit is een auto dan geen betere keuze?
Of gooi ik nu de knuppel in het hoender hok.

Sypie

3e Versnelling
@freekw Het heeft niks met onzeker te maken. Het heeft er mee te maken dat je bepaalde zaken probeert uit te sluiten. In dit geval dat een automobilist je niet ziet omdat je "gewoon een grijze muis" bent tussen de rest. Of omdat je met je donkere pak en donkere motor simpelweg niet genoeg opvalt op het zwarte asfalt. Voorkomen > genezen.

Daar komt nog bij dat je voor sommige dingen écht niet meer geld hoeft kwijt te zijn dan voor andere dingen. Een helm in het zwart of in het fluor geel zou weinig verschil in prijs moeten uitmaken, uiteraard moet je dan wel hetzelfde model vergelijken.

Bij kruisingen doe ik ook vaak een "smidsy", gewoon om te voorkomen dat je over de kop wordt gezien.
View: https://www.youtube.com/watch?v=eqQBubilSXU

Ieniemienie

Kilometervreter
Jaaaa, de Smidsy: zeker als je voor volledig led verlicht bent moet je wel opvallen. Hoewel...
Ik gebruik de Smidsy regelmatig. Ook goed in te zetten voor opdringerige bestelbusjes die heeeeeel dicht achter je op je spatbord rijden op de snelweg...
On topic: Wat ik begrepen heb, heb je twee systemen: eentje die zich vult met CO2 patronen die geactiveerd worden met het touwtje aan je chassis (die blazen net even te langzaam op en lopen net ff te langzaam leeg) en die van een Frans merk die dezelfde explosieven gebruikt als die ook in de airbags van auto's gebruikt worden en die geactiveerd wordt via een app van je telefoon.
Ik zit in dubio wat ik wil en ben blij met dit topic.
O ja, en wat de kleur betreft: ik rij de meeste tijd met de beauty case achterop dus ik ben niet super zichtbaar. Nou ja, toch wel, met mijn roze jas.
Maar op de een of andere manier wekt die roze jas toch wat agressie op bij bepaalde weggebruikers. Waarom weet ik echt niet.
Of mijn andere, een grijs, oranje zwarte jas.
Die laatst genoemde valt bij alle weersomstandigheden nog het beste op.
De gele jas kent iedereen wel en valt daarom niet meer op. Zeker als je in bosrijk gebied rijdt valt geel gewoon niet meer op.
Goed, draadje airbag vesten is super interessant voor mij.

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
SIAM= SMIDSY IDENTIFICATION AVOIDANCE MANOEUVRE is niet het zelfde als de SMIDSY. Dat staat voor:
Sorry Mate I Didn't See You. Niet zo handig als je dat zelf uitvoert. :Smile:

Bovenaan