Autopsychopaat op de A8

JanBagger

4e Versnelling
22 jan 2019
322
90
28
59
Heemskerk
Type motor
ST1300
Gisterenmiddag rond 16:15 uur door een mafkees opzettelijk aangereden. Komende uit de Coentunnel richting Zaanstad reed ik tussen het fileverkeer (langzaam rijdend/ stilstaand) door. Daar waar het verkeer weer begon te rijden wilde ik links invoegen; er was ruimte zat tussen die twee auto’s.
De bestuurder van de achterste auto dacht daar kennelijk anders over en met gierende motor en piepende banden drukte hij zich tussen mij en de vangrail en botste vervolgens opzettelijk tegen mijn linkerzijkoffer om mij weg te duwen. Gelukkig bleef ik met een grote slinger naar rechts overeind en remde de auto rechts achter mij waardoor ik verder niets raakte.
Toen ik langzaam rechts naast hem ging rijden om te vragen waar hij in godsnaam mee bezig was, probeerde hij mij nog tweemaal opzettelijk te rammen, ondertussen luid scheldend in een voor mij onverstaanbare taal. De spuug vloog tegen zijn ramen aan en hij maakte gebaren dat hij mij af zou schieten.
Daar had ik geen trek in dus ik heb gas gegeven en ben tussen de rijen auto’s naar voren gescheurd om van die mafketel af te zijn. Thuis gekomen bleek ik gelukkig geen schade te hebben.
Ik weet geen automerk en heb niet op het kenteken gelet helaas dus aangifte doen heeft geen enkele zin. Daarbij weet ik niet of ik dat wel wil want straks wordt die mafklapper nog gevonden ook en voor je het weet zit je in één of andere vete.
Maar ik zit nu wel met de schrik in mijn lijf. Ik rij al motor vanaf 1978, altijd het hele jaar door, maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Moest ik even kwijt, dat lucht op!

Bijlagen

GerritH

3e Versnelling
8 jan 2019
127
116
43
68
Type motor
ST1100
Nu moet ik zeggen, dat ik ook een bloedhekel heb aan mensen die van rijstrook veranderen in een file. Maar ik ben gelukkig nog nooit zo opgefokt geweest om daar uiting aan te geven zo als jij beschrijft. Het blijft altijd gissen naar de redenen. Gelukkig is er geen fysieke schade.
Het gedrag van vooral anderen blijft een bron van ergernis

• Mee eens
  • Like
Reactions: JanBagger en fred

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.461
814
113
53
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Gelukkig heb je geen schade.
Ik heb ook eens zoiets gehad op de A28.
Ook eentje die tussen mij en de vangrail duwde. Ik zag het op tijd en kon hem ontwijken.
Heb het laten gaan, want op de motor trek je aan het kortste eind.

• Like
Reactions: JanBagger

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.189
1.228
113
58
Haarlem
Type motor
ST1100
Wat verschrikkelijk Jan. Ik rij ook vele kilometers tussen files door en ik ben ook één keer aangereden en zie ook knullige niet oplettende of vermoeide of gefrustreerde autorijders maar ik nog nooit meegemaakt dat iemand mij opzettelijk afsneed of erger.

Mijn eerste reactie is ook aangeven zo'n idioot maar wat doet de politie dan en waarschijnlijk is het al een hopeloos geval (want anders reageer je niet zo, zeker niet zijn 2e actie) en inderdaad wat brengt dit voort als je met elkaar wordt geconfronteerd

Vergeet het voorval en besef dat 99% van de autorijders echt niet zo (agressief) is.

Laatst bewerkt:
  • Like

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.879
2.246
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
We maken het misschien allemaal wel een keertje mee , niet het expres aanrijden maar zo'n agressie tegen ons motorrijders.
De onbenullen in het verkeer die niet in staat zijn om zich op een beschaafde manier in het verkeer te begeven.
De kontjesklevers omdat je bij wegwerkzaamheden je aan de opgelegde snelheid wilt houden en pushen dat ze doen.
Om van te kotsen zo'n lui.
Gelukkig kom je er " goed " vanaf JanBagger .
Voor dezelfde euro lig je roerloos op het wegdek .
Terug op de motorfiets stappen zou ik doen en niet wachten maar rijden om die angst op 1 of andere manier te overwinnen.
Dit zijn gelukkig uitzonderingen maar je zal zo maar een uitzondering op je weg tegenkomen.

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
2.120
1.097
113
58
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Poehee! Heftig verhaal JanBagger! Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, alhoewel het in je hoofd nog wel een poosje zal bekleven!
Ik zou het toch melden bij de politie. Je hebt gelijk als je zegt dat de politie er weinig tot niets mee kan doen, zonder verdere gegevens, maar wie weet heeft zich een getuige bij de politie gemeld en maakt de optelsom zo iets meer duidelijk.

Elke keer wanneer ik dit soort verhalen lees, ben ik blij dat ik in het verkeersluwe Drenthe woon en voor woon- werkverkeer bijna letterlijk over de heide naar mijn werk rijden kan.
Wanneer ik om wat voor reden dan ook, me toch moet begeven in druk verkeer en in files terecht kom, rijd ik uiterst voorzichtig en beleefd tussen de rijen auto's door en handje opstekend en bedankend, voeg ik weer in, met in het achterhoofd het idee, dat mocht ik iemand tot last zijn, het altijd met een glimlach is. Maar bij sommige automobilisten werkt het helaas niet!

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
578
313
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Heftig verhaal!. Neem vooral de tijd om tot jezelf te komen en bedenk daarbij dat dit soort figuren de uitzondering zijn. :Smile:
Wat mij betreft vergis jij je daarin Roel.
Ik heb nu reeds 2 keer zo'n zelfde idioot als de topic starter meemaakte ontmoet.
Zijn steeds dezelfde opgefokte niet westerse idioten in gehuurde? auto's en al dan niet onder invloed.

• Like

JanBagger

4e Versnelling
22 jan 2019
322
90
28
59
Heemskerk
Type motor
ST1300
Dank voor jullie reacties en meevoelen. Ik ben niet bang op de motor hoor; ik ben vandaag weer gewoon op de motor naar mijn werk gegaan :). Maar geschrokken was ik wel. Ik heb zitten twijfelen of ik toch aangifte zou gaan doen maar zie er van af. Gezien het idoot emotionele gedrag van die mafkees heb ik geen enkele behoefte om in de toekomst weer een keer de confrontatie met hem aan te moeten gaan. Nu heb ik alleen de schrik van het moment (die al aardig is afgenomen) maar het kan nog veel erger worden. Nee dank je wel, dan hou ik het wel voor gezien.

Ik sluit mij aan bij wat Raaipan zegt: ook ik rij voorzichtig tussen de rijen auto's door en ben mij er altijd van bewust dat ik een mogelijkheid heb die de automobilisten niet hebben en mogelijk ook niet verwachten. Ik kan bijna altijd probleemloos tussen de rijen door rijden en heel vaak gaan automobilisten netjes aan de kant om meer ruimte te maken; die krijgen van mij dan altijd een bedankje (gewenst gedrag belonen). Ik laat nooit mijn afkeuring blijken als het niet gaat zoals ik zou willen, daar strijk je alleen maar mensen mee tegen de haren. Dit was inderdaad een hele vreemde uitzondering die ik in 42 jaar motorrijden nog nooit ben tegengekomen. Dat zegt meer over deze mafkees dan over automobilisten in het algemeen.

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
578
313
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Er blijven van de mafkezen op de weg, die op een één of andere manier het niet kunnen hebben dat jij wel kunt doorrijden. na zo’n soortgelijk akkefietje heb ik camera’s op de motor, zowel voor als achter. die staan altijd aan zodra ik de motor start. (al is het maar voor een kenteken)
Ik ben heel benieuwd naar je systeem en hoe je het zo functioneel krijgt vanaf het starten van de machine.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.806
2.697
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Daar zijn standaard kitjes voor, @Tiesemans. Beginnen met twee cameraatjes (voor en achter) op een SD-kaartje op te nemen zodra je het contact aanzet, en stoppen een seconde of wat nadat je het weer hebt afgezet. Eindigt de rit met een klapperrrrr dan wordt de opname geblokkeerd. Locatie en tijd worden ook vastgelegd middels het GPS dat eraan gekoppeld is.

Zie bijvoorbeeld dit (wat oudere) draadje: https://www.st1100-1300.eu/threads/dubbel-dashbordcameraatje.6944/

kcools

3e Versnelling
27 jun 2018
141
204
43
53
Eindhoven
Type motor
ST1100
Ik heb ook zo'n setje full hd cameras met GPS.
Bevalt mij prima en je kan de beelden ook gebruiken om een leuk filmpje te maken van een tourritje.
Nu nog iets voor het beeld aan de zijkanten

• Like
Reactions: Tiesemans

Robmo

3e Versnelling
28 apr 2016
145
62
28
59
Driebergen-Rijsenburg
Type motor
ST1300
Heftig verhaal, sterkte met de verwerking en weer het onbezonnen plezier krijgen in het motorrijden.
Probeer te blijven genieten.

Janbagger volgens mij zit je nog binnen de tijdsmarge waar politie camera beelden mag opvragen, zou vandaag nog melding maken.
Persoonlijk zou ik naar het dichtstbijzijnde bureau gaan en niet online registreren.
Succes hiermee, ongeacht wat je zelf gaat beslissen.
Beetje hard maar positief bedoeld, niet geschoten is altijd mis!!,

Ter info aan eenieder, meld dit soort incidenten direct bij de politie.
Reden op alle snelwegen zijn camerabeelden beschikbaar, helaas mogen zij om privacy redenen maar een paar dagen bewaard worden en kunnen niet zomaar opgevraagd worden.
In dicht bevolkte gebieden staan ze relatief dicht op elkaar.

• Like

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.293
1.510
113
59
Zaandam
Type motor
Anders
Ben blij dat je er goed vanaf bent gekomen en goed kon uitwijken.
Ik rij bijna dagelijks op de A10 en A8. de laatste tijd meestal in koektrommeltje (ja ik ben een watje) maar het valt me op dat er steeds meer malloten zijn die tot over het verdrijvingsvlak rijden en dan rückzichtlos naar rechts gaan. haast haast haast. één seconde eerder zijn, vreselijk opgefokt met een bloeddruk van 200.
ben er zelf ook een keer bijna vanaf gereden daar terwijl ik een auto ik een auto rechts voorbij ging. hij bleef links rijden met mij achter hem, Ik was ernaast en die lul stuurt in een keer naar de rechter baan.
In de stad ook (Amsterdam) zie ik het ook steeds vaker. Vreselijk opgefokt, scheldend en gebarend omdat ik met die 18 meter bus toch wat ruimte nodig heb.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.879
2.246
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Dat is een algemene kwaal , is hier in Belziek ook zo.
Als ik sommigen zie sjeezen over de baan denk ik wel eens , heb je dat allemaal in de rijschool geleerd ?
Verkeersregels moeten er zijn en iedereen wordt geacht ze te kennen en ze ook correct toe te passen .
Maar er zijn erbij de hun eigen regels hebben gemaakt tot ze een flikkenauto zien , dan zijn ze ineens heiliger dan de paus.
Ik pas het reglement ook niet toe tot op de letter maar tracht het wel zo goed mogelijk toe te passen en verlaag me niet tot zo'n acties.
Trouwens , mijn echtgenote zou dit helemaal niet appreciëren als ik zo zou rijden en zou zich flink boos maken en terecht zelfs.

• Like

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.623
2.105
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Ruitentikker op je stuur houden :duivel:iemand achterlijk doen.........pats...oeps
Maar vandaag ook zo'n malloot met zijn deawoe matizz op links blijven rijden 3e baan en niet aan de kant gaan en toen ineens naar rechts over de vluchtstrook om een vrachtwagen heen en toen wou hij weer terug.......jammmer joh toen reed ik daar:Pardon:

Andre st1300

4e Versnelling
5 sep 2019
245
227
43
52
Raalte
Type motor
ST1300
Daarom een dikke kar, met zwaar ijzeren bullbar, zijskirts, grote bulldog achterin en moersleutel naast de stoel.... hahaha. De eikels.
IMG-20200101-WA0012.jpeg

• Like