1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garmin Bellen maar niet gebeld kunnen worden

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door Jur, 29 apr 2017.

1. Jur

Jur Kilometervreter

Wie weet raad?
    Ik heb mijn I-phone 5s gekoppeld met mijn Zūmo 395.
    ik heb mijn headset Sena SMH5-fm met de Zūmo 395gekoppeld.
    Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden.

Ik heb de koppeling van de twee apparaten met de Zūmo al een keer omgedraaid maar blijf hetzelfde resultaat houden.
    Als ik gebeld word zie ik niets op het display en hoor ik niets.

Heb ze nu allebei afzonderlijk gekoppeld met de Sena, maar dat hoort eigenlijk niet zo.
    Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Laatst bewerkt: 29 apr 2017
  2. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik zou beide pairings even verwijderen en opnieuw opzetten. Denk dat er daar iets fout gaat.

3. Jur

Jur Kilometervreter

Heb het al meerdere keren opnieuw gepaird en ook in andere volgorde maar het wil niet lukken. Alle updates gedaan maar helaas, denk dat het een bug is in de software van Garmin.

4. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

En koppel is met een andere gsm :Smile:

5. Jur

Jur Kilometervreter

Ja, ook 'n idee. Vanavond maar eens proberen. Hij heeft het wel altijd gedaan en nu na de update van Garmin niet meer!

6. Jur

Jur Kilometervreter

Heb net geprobeerd, zit dus in de iphone.
    Met een ander toestel werkt het wel.
    Nu maar eens uitvinden welke van de instellingen ik moet veranderen.

7. Jur

Jur Kilometervreter

Zijner meer mensen met de combi, iphone en Sena SMH5 die dit probleem hebben?

8. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik kom professioneel geregeld in contact met de iPhone en ik mag wel zeggen dat ik niet bijzonder onder de indruk ben ervan. Dit soort zaken gebeurt geregeld, omdat Crapple in haar oneindige wijsheid de zaakjes wel even regelt zoals zij meent dat het zou moeten zijn - en da's niet noodzakelijk hoe de rest van de wereld erover denkt.

• Lol Lol x 1
  9. Jur

Jur Kilometervreter

Tsja, ben ik wel met je eens. Ik kan ook nergens vinden hoe de settings moeten zijn. Waarschijnlijk ergens iets aan of uitzetten. Dan maar rechtstreeks op de Sena. Misschien met een volgende update. Ik zal toch niet de enige zijn die hier tegenaanloopt neem ik aan?

10. tbo

tbo 2e Versnelling

Zucht, wat heerlijk, niet gebeld kunnen worden als je lekker met je matties aan het touren bent

11. Jur

Jur Kilometervreter

Ja klopt maar soms zijn er toch momenten dat ik bereikbaar moet zijn. En de mogelijkheid is aanwezig dus moet het werken ook, vind ik.

Maar dit is een issue tussen Garmin en Apple want overal werkt het behalve tussen deze twee.

12. tbo

tbo 2e Versnelling

Nee natuurlijk Jur, ik vind ook iets van bellen op de motor. Als je dan al gebeld wordt is het belangrijk en dan ga je je concentratie op de weg verliezen. Bellen voor de flauwekulmoet je niet willen als je een dagje weg bent, is mijn mening. Ik check altijd met de koffiebreaks de foon en dat is zeeeeer regelmatig. En daarbij voel ik hem trillen in mijn binnenzak. Maar goed dat staat los van de discussie hierboven

13. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Op de motor moet je niet bellen. Dit is gewoon gevaarlijk, als je wilt bellen dan stop je even en zet je hem aan de kant dan kan je lekker bellen.

14. Jur

Jur Kilometervreter

Ja maar dan moet je wel weten dat je gebeld wordt, of niet? En je kan niet overal zo maar stoppen.

Maar het ging er niet over of het gevaarlijk was, het ging over de connectie tussen Garmin en Apple.

Laatst bewerkt: 14 mei 2017
  15. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Er is ook een leven zonder gsm dus nee dat hoef je niet te zien daar kijk je maar naar bij een stop ofzo.

16. Tommie

Tommie Kilometervreter

Wel vreemd. Ik heb de combi Iphone / Garmin maar ben dit probleem nog niet tegen gekomen. heb wel andere types maar de software is hetzelfde volgens mij, IOS is IOS. Bij mij werkt het gewoon.
    wel dat je de telefoon met de Garmin moet bedienen. ipv met de headset omdat de phone met de Garmin pairt en de Garmin met de shubert. Misschien dat je het in die volgorde pairing moet zoeken.

17. Jur

Jur Kilometervreter

Hallo Tommy, ja klopt. Maar het heeft altijd gewerkt zoals bij jou. iPhone met Garmin en Garmin met headset. En na de laatste update niet meer. Ook als ik de Garmin pair met de iPhone van mijn dochter doet ie het niet. Garmin met een Android doet het wel? Ik snap het niet meer. Daarom heb ik 'm nu rechtstreeks op de headset.

18. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Wis is de gsm en de headset uit de Garmin,en dan opnieuw koppelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

19. Jur

Jur Kilometervreter

Al enkele keren gedaan. Ik zit erover te denken om de Garmin te wissen en opnieuw te installeren. Ik denk namelijk dat hier de fout zit

Laatst bewerkt: 15 mei 2017
  20. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Wat je kunt doen is een hard reset uitvoeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

21. Jur

Jur Kilometervreter

Daar zat ik ook aan te denken.
    Moet even de tijd hiervoor vinden.
    Laat wel weten wanneer dit gelukt is.

Want ik heb werkelijk alle volgordes geprobeerd met diverse systemen. Alleen de combi Iphone-Garmin doet het niet.
    Ik denk dat ze elkaar ff niet mogen.

22. SThom

SThom 3e Versnelling

Hoi Jürgen,

In het verleden ook zo een probleem gehad, wat bij mij hielp was eerst de verbindingen uit de iPhone, met de Garmin, en je helm wissen, dan helm helemaal uitzetten.

Daarna de verbindingen in je Garmin verwijderen, met de iPhone, en je helm, Garmin helemaal uitzetten.

Daarna je Garmin aanzetten en pairen met je iPhone, zodra deze connectie is gemaakt pas je helm aanzetten en pairen met je Garmin.
    Toen werkte het wel bij mij dan.

Als je de volgende dag weer van je Garmin gebruik wil maken, eerst de connectie met je lphone en je Garmin maken, en daarna pas je helm aanzetten!

Ben benieuwd of deze manier ook bij jou werkt?!?! Succes

• Informatief Informatief x 3
  23. Jur

Jur Kilometervreter

Goeie tip.
    Heb 'm gisteren een harde reset gegeven en ga vanavond koppelen.

• Leuk Leuk x 1
  24. Jur

Jur Kilometervreter

Tsja,
    Het wil dus niet lukken.
    1. Harde reset gedaan.
    2. Alle pairings verwijderd van headset en telefoon.
    3. Alles opnieuw opgestart en update's voor Garmin gedraaid.
    4. Gepaird telefoon met Garmin. OK
    5. Gepaird Garmin met headset. OK
    6. Bellen vanaf Garmin kan. OK
    7. Gebeld worden????????:duivel: Telefoon gaat over maar niet op headset.:cry:Dut nie
    8. Dus vervolgens de heatset en de telefoon maar verbonden en ben ik weer terug bij af.
    Telefoon en Headset=OK
    Telefoon en autonavigatie=OK
    Andere telefoon(Android) en Garmin=OK

Kortom :Banghead::Jumpinganger:wachten tot??????????? zeg het maar.

25. Tommie

Tommie Kilometervreter

Doet ie het met alle iPhones?
    Met muziek afspelen reageert die van mij namelijk ook anders dan die van Inez.
    Bij mij komt na de intercom muziek gewoon terug bij Inez niet.
    Een of andere hik tussen Iphone en headset. Waar dat door komt is ook nog steeds een donker raadsel.

26. Jur

Jur Kilometervreter

Ja, mijn dochter heeft een 6S en die doet hetzelfde als ik die koppel.
    Het is een heeeeeeel donker raadsel kan je wel zeggen.

27. SThom

SThom 3e Versnelling

Heb je wel pas als allerlaatste je helmheadset pas aangezet? De volgorde van opstarten was bij destijds de oplossing!

Heb je het ook al eens geprobeerd met een andere headset?

28. Jur

Jur Kilometervreter

Heb het probleem mogelijk gevonden.

Als ik als laatste mijn headset start, zoals zou moeten, dan gaat de Garmin pas koppelen met de telefoon als de headset is gekoppeld.
    Op de een of andere manier accepteert hij de telefoon dus pas nadat er een headset gekoppeld is.
    Heb de pairing nu in diverse varianten geprobeerd maar het wil gewoon niet.
    Denk dat ik echt moet wachten op een update van Garmin of Apple of allebei.
    Voorlopig maar rechtstreeks op de headset.
    een andere headset heb ik niet dus wordt iets voor een later tijdstip.

29. SThom

SThom 3e Versnelling

Dus je kan niet de iPhone met de Garmin koppelen als je helm-headset uit staat begrijp ik?

30. Jur

Jur Kilometervreter

Ja klopt. Vreemd hé.
    Maar hij doet het nu, wel niet zoals het hoord maar ja. Na een volgende update ga ik het wel weer eens proberen.

Laatst bewerkt: 18 mei 2017

Deel Deze Pagina