Bericht over de afsluiting Lekdijk voor motorrijders.

panman1100

Onovertroffen Panverslijter
Helaas:
de Raad van State heeft in het geding tussen MAG en KNMV en het college van burgemeester en wethouders van Lopik in het voordeel van Lopik beslist.
Met die uitspraak moeten we het doen.
Verdere stappen zijn niet mogelijk.
Motorrijders hebben vanaf nu dus zelf in de hand of er nog meer dijk- en wegafsluitingen volgen.
Ons advies?
Hou het rustig, op de dijken.

76684274_3642676925746208_5716908561137664000_o.jpg

Uitspraak
De Raad van State stelt in de uitspraak dat er wel degelijk sprake is van geluidsoverlast van motoren, dat de grote aantallen recreatieve motorrijders in het weekend afbreuk doen aan het gemeentelijk en provinciale beleid gericht op het stimuleren van fietsen en wandelen, en dat het college de proportionaliteit in acht heeft genomen door de geslotenverklaring voor motorfietsen te laten gelden voor een beperkte periode en voor een beperkt deel van de Lekdijk. Daarmee sluit de Raad van State zich aan bij de eerdere uitspraak van de rechtbank Midden-Nederland: alle belangen tegen elkaar afwegende en uit een oogpunt van verkeersveiligheid/overlast dient het belang van de omwonenden te prevaleren boven het belang van de motorrijders.

De hele uitspraak lees je op https://www.raadvanstate.nl/uitspr…/@118372/201901278-1-a2/…

Nosegear

Administrator
Medewerker
Blijft bizar, en het is een teken dat de motorfiets vooral als hobby-object gezien wordt. Je mag dus wel de godganse dag met een Camaro met brulpijpen over die dijk heen en weer jakkeren . . Maar met je fluisterstille Zero ben je niet welkom!

dimmo

Motorrijles
Het is überhaupt belachelijk, dat als wegenbelasting betaler niet meer over deze wegen mag rijden. Daarnaast is het ook nog eens discriminatie, want ze scheren alle motor rijder over 1 kam.
Laat de politie lekker controleren, dat is toch een onderdeel van hun werk. Wie te veel geluid produceert of te hard rijdt moet men staande houden. En als bewezen is dat het voertuig te veel geluid produceert en/of er te hard gereden is, moet mijn de besturen en proces-verbaal geven. En te voet met de motorfiets aan den hand zijn of haar laten vervolgen. Of een WOK geven op het moment dat de motor meer geluid produceert dan oorspronkelijk.

Jan Koekepan

Klokje Rondrijder
Mannen, het is maar een klein stukje hoor. Van zwembad ‘tWilgenrak tot aan de Zijdeweg Zuid.
De eerste afslag vanaf Schoonhoven. De rest is “gewoon” berijdbaar.
Alternatief is “onderlangs” over de Tiendweg (is wel onverhard, maar goed te doen op de Pan)
Gas is alles en denk aan de glimmende kant. Je bent gauw te bang hoorde ik van een wijs man…

TuinfluiterPan

5e Versnelling
Als oud schoonhovenaar snap ik het. De bewuste dijk is smal en met alle fietsgaanden die eigenlijk geen leuk alternatief is, zal de dijk voor hun echt genieten zijn.... en dan komen de meute motoren achter elkaar en niet zijnde locale motorrijders... beetje ook "not in mine backyard" want de fietsers zijn 80% locale.

Maar ja ik weet mijn weg wel te vinden, er zjn daar veel andere leuke weggetjes in het Groen Hart

ijskonijn

5e Versnelling
Heb er nooooit bij stilgestaan dat de bewoners gek werden van het geluid.
Maar daar het in de media kwam ben ik er op gaan letten.
Stond laatst aan de Lek ,toen er aan de andere kant motoren met herrie pijpen voorbij reden.
Kan het mij wel voorstellen ,dat zij in verweer komen.
Natuurlijk alleen voor die herrie pijpen.
Het moet natuurlijk geen hetze worden tegen de goedwillende rijders ,die worden aangekeken of zij melaats zijn.

PandaBlack

Kilometervreter
Het is echt de uitzondering die zonder DB killers of open pijpen al dan niet als idioten scheuren..... Rij je met je goed onderhouden motor lekker relaxt een toertje mag je ergens niet rijden omdat een stel associale raddraaiers met knallende potten wheelies trekt. Er geldt een geluids norm voor motorfietsen, ga daar lekker op controleren en handhaven als nodig. Is makkelijk te checken met die microfoonunits naast de weg en een fuik verderop. Meer dan +/-5db over de norm? Boete of Wok.

Iedere motorrijder over dezelfde kam scheren is bespottelijke gemakszucht en pure discriminatie. Vergelijkbaar met als "1 marrokaan jat zijn ze allemaal crimineel of alle Syriërs zijn terroristen". Landbouw verkeer klinkt over het algemeen ook luider dan de gemiddelde motorfiets.

Jan Koekepan

Klokje Rondrijder
In de Krimpenerwaard zijn prachtige routes te rijden, met een (diverse) gezellig(e) terrasje(s) op de route.
Doe dat graag even “tussendoor”. Zeker de moeite waard en ken hier goed de weg. Woon hier pas 40 jaar.A39FBEB6-8699-4BBA-B17C-25FE93E0AD10.jpeg9142556A-3163-4989-AF1D-8A9E8CABEEE2.jpeg

Kleine impressie van de ruimte. (Voor de onbekenden met deze plek) Ik woon er graag!!!
En inderdaad, vlakbij de Lekdijk ook nog. De herrie is af en toe oorverdovend, dus snap de aversie!!

Rikkel

2e Versnelling
Het is überhaupt belachelijk, dat als wegenbelasting betaler niet meer over deze wegen mag rijden. Daarnaast is het ook nog eens discriminatie, want ze scheren alle motor rijder over 1 kam.
Laat de politie lekker controleren, dat is toch een onderdeel van hun werk. Wie te veel geluid produceert of te hard rijdt moet men staande houden. En als bewezen is dat het voertuig te veel geluid produceert en/of er te hard gereden is, moet mijn de besturen en proces-verbaal geven. En te voet met de motorfiets aan den hand zijn of haar laten vervolgen. Of een WOK geven op het moment dat de motor meer geluid produceert dan oorspronkelijk.
Dit is geen prioriteit voor de politie en dat zal het ook nooit worden ook. Vooral niet in het weekend. Het past ook gewoon in de omslag naar meer elektrisch (fietsen) en rust en woongenot voor direct aanwonenden. Het is nu eenmaal zo dat motorrijders meer (geluid) overlast geven dan fietsers. Daarmee moeten we ook hand in eigen boezem steken, want een slecht imago bouw je sneller op dan een goed imago.
Zelf kwam ik ook laatst een afsluiting tegen tussen Enkhuizen en Hoorn, de oplossing? Eens niet op zondag je rondje maar lekker in de zomerse avonduren een toertje pakken? :)

• Like
Reactions: Ivo

Timbo

Administrator
Medewerker
Even Off Topic berichten verwijderd.

On Topic = "Bericht over de afsluiting Lekdijk voor motorrijders."

PandaBlack

Kilometervreter
Vandaag in het nieuws afsluiting wegen voor motoren in diverse gemeentes. Zal de Lekdijk ook vast bij horen. Werd ook een initiatief groep genoemd voor motorrijders dus even een linkje. Te luid is uit.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
In het MAG magazine van deze maand staan een paar mooie artikelen hierover. Onder andere over de Zuiderdijk en de wijze van communiceren van onzin door de Nefom. De MAG is samen met een heel aantal andere partijen goed bezig met het geven van 'tegengas'.

Bovenaan