data-csrf="1560930445,88d02fa542ee9f90635061e7d7052a94" Binnen zuiger van mijn rechter voorvork draait mee ST1100 1994 | ST1100-1300.eu

Binnen zuiger van mijn rechter voorvork draait mee ST1100 1994

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Mickypw007

Motorrijles
24 feb 2019
5
6
3
41
Type motor
ST1100
Hallo,

Ik ben bezig met het vervangen van de oliekeerringen van mijn voorvork, nu heb ik de linker voorpoot klaar, alleen bij de rechter draait de binnen zuiger meer. ik kan dus niet de inbusbout die onder in de poot moet vast zetten.

Hoe kan ik dit oplossen.
postings automatisch samengevoegd:

Het is een St1100 1994 zonder ABS

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.322
1.708
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Probeer het eens met een slagmoer sleutel op accu als je die hebt of kan lenen en anders een bezemsteel op ze kop erin om tegen te houden

• Like
Reactions: Panofiel

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
1.953
489
83
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
Veerpoot in elkaar zetten vervolgen indrukken en gelijk vastdraaien.
Slagmoersleutel zou ik niet doen.

• Like
Reactions: Cees

Mickypw007

Motorrijles
24 feb 2019
5
6
3
41
Type motor
ST1100
Ik heb dit al geprobeerd,

Probeer het eens met een slagmoer sleutel op accu als je die hebt of kan lenen en anders een bezemsteel op ze kop erin om tegen te houden
ik ga het proberen met de slagmoersleutel,

Ik begrijp de bezemsteel niet, hoe krijg je deze in de binnen zuiger, de as in de binnen zuiger draait mee

Het is gelukt bedankt voor het advies

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Wonka en Cees

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.494
1.851
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
En als het helemaal niet lukt, even laten weten, heb daar speciaal gereedschap voor en dan neem ik dat mee naar de TDT.

• Like
Reactions: Mickypw007

Mickypw007

Motorrijles
24 feb 2019
5
6
3
41
Type motor
ST1100
En als het helemaal niet lukt, even laten weten, heb daar speciaal gereedschap voor en dan neem ik dat mee naar de TDT.
Beste Luc,

Het is gelukt, de voorvork zit er alweer onder, vandaag komen de remblokken binnen en dan kan ik weer rijden.

Beste Luc,

Het is gelukt, de voorvork zit er alweer onder, vandaag komen de remblokken binnen en dan kan ik weer rijden.
Maar wel bedankt voor het aanbod.

Kwabbernoot

Beginnend Bestuurder
5 mrt 2013
13
5
3
Zwijndrecht, België
Type motor
ST1100
Goeie avond gentlemen,

Ik zit met het tegenovergestelde probleem. Bij het demonteren van de linkse veerpoot om een lekke keerring te vervangen, wil de inbusbout onderaan de veerpoot niet lossen. Het is te zeggen, de inwendige demper draait mee. Hoe kan ik deze inbusbout toch loskrijgen?

Met vriendelijke groet,

KWabbernoot

Laatst bewerkt:

Kwabbernoot

Beginnend Bestuurder
5 mrt 2013
13
5
3
Zwijndrecht, België
Type motor
ST1100
Hoi Dennis, ik vrees dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt. De veerpoot waarvan ik de keerringen wil vernieuwen is deze zonder de anti duik. Ik noemde die de linkse omdat dit de linkse is gezien vanuit de bestuurderspositie. Ik heb nu gezien dat dit volgens het werkplaatshandboek de rechtse is.
Mijn excuus voor deze vergissing. Misschien heb je ook een oplossing voor deze kant? Ik kan enkel uitboren als oplossing bedenken.
Toch alvast bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Kwabbernoot