1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST1300 Bouwjaar 2005?????????????

Discussie in 'Verdacht, Onjuist of Frauduleus' gestart door honda1300, 23 aug 2016.

1. honda1300

honda1300 5e Versnelling

2. Mikey

Mikey 4e versnelling

Hij heeft ook zwarte velgen die vanaf september 2004 grijs werden. Daarentegen heeft hij wel de dikke kunstof emblemen die ook pas vanaf dat tijdstip kwamen.
    Kàn natuurlijk een overjarig model zijn dat lang bij een dealer heeft gestaan alvorens te zijn verkocht en op kenteken gezet. Dat kun je adhv het VIN vaststellen. KM stand kan ook als hij gewoon niet veel heeft gereden. Stickers vervangen door emblemen gewoon omdat die mooier zijn (kan ik hem persoonlijk geen ongelijk in geven) Dus hoeft niets te betekenen. Maar wel wat vragen waarop het antwoord bepalend kan zijn....

• Leuk Leuk x 1
  3. Honda

Honda Kilometervreter

Gekocht bij een NIET Honda dealer in Venlo.

4. Mikey

Mikey 4e versnelling

Ook die kunnen nieuwe Honda's bestellen en afleveren. Getuige onze niet-Honda dealer die er 14 bestelde, afleverde en onderhield. Bovendien hoeft de huidige eigenaar niet de eerste te zijn en hem nieuw te hebben gekocht.

5. Honda

Honda Kilometervreter

Was maar een opmerking.........................wist niet dat je kwaad werd. Rofl

• Leuk Leuk x 3
  6. Mikey

Mikey 4e versnelling

Kwaad....??? Geen idee waar je dat op stoelt....

Kijk, In het geval van de oude fiets van Mootje is er geen twijfel meer. Dat is zo klaar als een klontje. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor alles te gelden.

Dus het enige dat ik aangeef is dát er andere oorzaken kunnen zijn en dus plausibele verklaringen voor dingen die worden gezien. En dan blijf ik bij mijn eerdere opmerking dat er gegronde vragen zijn waarop het antwoord bepalend kan zijn.

Elkaar waarschuwen voor duistere praktijken is mooi en goed.
    Elkaar attent maken op zaken die mogelijk niet in de haak zijn ook.

Maar verlies dan niet uit het oog dat het weliswaar misse boel kan zijn maar dat niet in alle gevallen ook zo hoeft te zijn.
    Doe je dat wel, is iemand al veroordeeld voor het bewijs geleverd is.

.

7. Honda

Honda Kilometervreter

@MIke: Doe je dat wel, is iemand al veroordeeld voor het bewijs geleverd is.

Ja hoor dat heb ik ook ooit uit 'm hoofd geleerd W.v.Strafvordering.
    Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeit. Lid 2: Daarna wordt als verdachte aangemerkt degene tegen wie de vervolging is gericht.;)

8. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

O sorry hoor edelachtbare

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  9. Fred-A

Fred-A 5e Versnelling

mannen dit gaat nergens meer over,houd je bij het topic.

• Leuk Leuk x 1
  10. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Misschien is de motor wel overgespoten of zijn er andere kuipdelen opgegaan
    Ad

• Leuk Leuk x 1
  11. Mikey

Mikey 4e versnelling

@Fred-A;
    Het topic heet; 'verdacht, onjuist of frauduleus'.
    Dan mag je er bij een post mijns inziens over discussiëren of het inderdaad gegronde redenen betreft (@Honda, idd, feiten of omstandigheden...) of onderbuikgevoel. Dat zijn nl. twee verschillende dingen.

En je mag zeker ergens gevoel bij hebben en vraagtekens zetten bij bepaalde zaken. En nogmaals, het is goed daar anderen op attent te maken, maar zolang het niet vast staat dat er inderdaad iets niet klopt, moet je ervoor waken iemand in diskrediet te brengen. (Mijn mening).

In dit specifieke geval zijn er nl. meerdere zaken die bedenkingen oproepen. Maar tot nu toe ook nog altijd logisch te verklaren zouden kunnen zijn.

Dus verdacht....? Misschien.
    Onjuist....? Nog lang niet aangetoont.
    ....derhalve dus nog zeker niet frauduleus.

• Leuk Leuk x 3
  12. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

Ken iemand die zijn splinternieuwe ST1330 geheel uit elkaar trok en de kuipdelen in een kleur liet spuiten die al drie jaar niet meer leverbaar was. Gewoon omdat het kon en omdat ie het mooier vond.

• Leuk Leuk x 2
  13. WillemB

WillemB 5e Versnelling

Die van mij is van 2005 en toch heb ik de kapjes die vanaf 2008 in de zijkant zitten. Gewoon omdat het kan.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      110,8 KB
      Weergaven:
      48
    • Leuk Leuk x 3
  14. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Thunderstreak

Is er toch een nieuwe Pan uitgebracht ? de ST1330 ?

Ad:):):)

• Leuk Leuk x 3
  15. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Er zijn vraagtekens gezet bij de 2005 machine die te koop wordt aangeboden.
    Echter de kleur donkerblauw werd gewoon verkocht in 2004/2005 en uitlopend (winkel voorraad)

Hier de kleuren van de Honda ST1300 vanaf 2002 - ..........

ST1300 A/A2 (2002/03

st1300_grey_real.jpg - - - st1300_green_real.jpg - - - st1300_red_real.jpg
    Tower Silver Metallic - - - Amazonia Green Metallic - - - Candy Ambassador Red

Kleurcode: NH478 - - - Kleurcode : BG125 - - - Kleurcode : R275C

ST1300/A4 (2004/05)

st1300_A4_silver_real.jpg - - - st1300_A4_blue_real.jpg - - - 2006-Honda-ST1300-1300cc-Tourer-RED-_1.jpg

Digital Silver Metalic Pearl - - - Coronado Blue - - - Candy Graceful Red

Kleurcode : NHA30 - - - Kleurcode : PB255M - - - Kleurcode : R151CU

ST1300/A6 (2006/07)

st1300_A4_silver_real.jpg - - - Achilles Black.jpg - - - 2006-Honda-ST1300-1300cc-Tourer-RED-_1.jpg
    Digital Silver Metalic - - - Achilles Black - - - Candy Graceful Red

Kleurcode : NHA30 - - - Kleurcode : NHB01 - - - Kleurcode : R151CU

ST1300 (2008)

Achilles Black.jpg

Achilles Black

Kleurcode : NHB01

Geen wijzigingen verder in het kleurenschema.

Velgen :
    De kleur van de velgen in de eerste 2 jaren was zwart : NH1 , Honda Gloss Black .
    daarna kwam Honda met de kleur zilver : NH167MU , Iron Nail Silver Metallic .

Politie uitvoeringen werden geleverd in de kleur wit : Shasta White NH138 .

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 5
  16. PanPan

PanPan 4e Versnelling

Wat zouden we zonder wikipanman1100 moeten.....Drinks

Henk, chapeau, die kennis bij jou is geloof ik onuitputtelijk..Good

17. Mikey

Mikey 4e versnelling

Klopt Henk, van dat donker blauw. Maar die in de advertentie is Amazonia Green metallic, dezelfde kleur als die van Richard (Honda1300). Hij noemt het niet voor niets een 'prachtige kleur'. En die was er toch echt alleen in 2002/3..... ook volgens je eigen bijdrage.

En de kleur Shasta White NH138 is toch echt een dure naam voor Ral 9003.... signaal wit.

Laatst bewerkt: 26 aug 2016
  18. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

19. PanEuRoel

PanEuRoel Kilometervreter

Signaal wit? Hoe anders is dat dan ander wit? :Shrug:

20. Mikey

Mikey 4e versnelling

De namen verzin ik niet zelf hè...
    Maar signaal wit is beduidend anders als andere RAL wit-tinten....
    https://www.ralkleuren.com/wit-en-zwarttinten
    En dan gaan we het er maar niet over hebben dat elke fabrikant van voertuigen ook nog eens X-aantal tinten maakt van welke kleur dan ook.

21. Manus

Manus 5e Versnelling

50 tinten grijs bv:biker:

22. Lucky Luc

Lucky Luc Mega Mijlenmaker

Nou die van mij is toch écht van 2005, zelf als eerste eigenaar gekocht en de kleur...... R275C en die was er officieel alleen in 2002-2003.

23. Mikey

Mikey 4e versnelling

Lang bij dealer op voorraad gestaan alvorens hij op kenteken is gezet, is dan een mogelijke verklaring. VIN-nummer kan dan uitsluitsel geven.

Als hij ook zwarte velgen heeft en stickers ipv dikke kunstof emblemen (origineel) dan weet ik vrijwel zeker dat er uit het VIN zal blijken dat productiedatum ergens in 2002/2003 is.

Edit; alvast even opgezocht;
    Het 10e karakter in het VIN, een letter (1980 t/m 2000 en weer vanaf 2010) of cijfer (2001 t/'m 2009), correspondeert met het jaartal waarin hij geproduceerd is. Is het 20e karakter dus een 1, is dat 2001, 2=2002 etc.

Ben benieuwd....

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 1 feb 2017
  24. Lucky Luc

Lucky Luc Mega Mijlenmaker

Dat weet ik ook Yvo want hij komt uit de bedrijfsvoorraad van mijn maat die er toen mee stopte. :Biggrin

• Leuk Leuk x 1
  25. Gunungmerah

Gunungmerah 1e Versnelling

Het tiende karakter in de VIN [letter of cijfer] correspondeert NIET met het PRODUCTIEjaar; het geeft alleen het MODELjaar aan. Zo is mijn huidige in 2013 aangeschafte ST1300, geproduceerd op 27 maart 2013 in Kumamoto met final inspection die dag om 13:18:25 uur [blijkend uit fabrieksdocumentatie]. Het tiende karakter in bijbehorende VIN is "9", duidend op het A9 modeljaar dat tot en met 2013 in productie is geweest.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2017
  26. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Die van mij is van 2010 en het tiende karakter van de vin code is 9

27. Tommie

Tommie Kilometervreter

voor iedereen die het nog eens wil napluizen

Honda_VIN_Table.jpg

• Leuk Leuk x 1
  28. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Dat kan dan inderdaad kloppen Piet.
    Geproduceerd in 2009 en op kenteken gezet in 2010.
    In Nederland zeggen we dan bouwjaar 2010.

Groeten, Richard.

29. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Deel Deze Pagina