1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

C3 Basic

Discussie in 'Motorkleding, protectie en helmen' gestart door Fred-A, 7 dec 2017.

1. Fred-A

Fred-A 5e Versnelling

Hoi Hoi
    rijden er panners en anderen met een Schuberth c3 basic, zoja en bevalt dat?
    gg Fred a

2. Manus

Manus 5e Versnelling

Na vele jaren Nolan 2 jaren geleden overgestapt op C3.
    Ben er zeer tevreden over.
    Is wat korter in de nek waardoor kou iets meer aandacht vraagt.

• Informatief Informatief x 1
  3. Fred-A

Fred-A 5e Versnelling

4. Wonka

Wonka Kilometervreter

Ik heb een grijze C3 en die bevalt uitstekend

5. honda1300

honda1300 5e Versnelling

C3 Leus.jpg De C3 bevalt uitstekend.

Groeten, Richard.

• Leuk Leuk x 2
  6. rav4

rav4 3e Versnelling

Rijd al jaren C3 en bevalt me uitstekend. Goede demping van geluid en goede pasvorm.

7. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Vooral de demping van het geluid is opvallend goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

8. GuideDog

GuideDog 4e Versnelling

Ik heb ook de basic uitvoering, maar ben niet onverdeeld enthousiast. Ik vind de ventilatie slecht. Ik rijdt het hele jaar door en heb met het koude weer last van condens. Ook met pinlock vizier. Ik moet dus altijd wel met open ventilatie rijden, wat het gelijk een stuk rumoeriger maakt.
    Als je alleen met mooi weer rijdt zul jhr hier geen last van hebben.

• Informatief Informatief x 2
  9. Fred-A

Fred-A 5e Versnelling

hebben anderen dit ook, een slechte ventilatie?

10. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Ervaar hetzelfde probleem ook met mijn S1 Pro.
    Pinlock gedeelte blijft wel condens vrij in eerste instantie, tot het dusdanig "vochtig" in de helm wordt, dan die toch ook licht beslaat.
    Helaas begint mijn bril ruim voor die tijd ook al te beslaan, dus heb geregeld het vizier een eerste tikje open staan om de boel te ventileren.
    De ventilatie aan de voorzijde is niet afdoende tenzij ik ook de bovenzijde open zet, met veel meer kabaal als gevolg.
    Aangezien het vizier in de luwte van het scherm valt, en de bovenzijde van de helm net niet, scheelt dat nogal in de geluidsproductie.

11. Edi

Edi 4e Versnelling

Ook ik rij het hele jaar door, ik moet vanavond ook weer de weg op.
    Ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit van de pinlock en het beslaan van.
    Ventilatie achter de ruit is gewoon domweg te weinig. In de zomer vind ik, helaas zwart gekocht, de helm ook erg warm.
    Geluid is prima, maar ik draag toch altijd gehoorbescherming. Ook al is het een “stille” helm, wat afhangt van het scherm wat je voor je hebt. Verkeerd (afgesteld) scherm is alsnog een hoop herrie op je helm.

Volgende helm wordt niet automatisch een C4 oid. Ik ben al wel aan het rond kijken, bv ook naar een E1.

Pasvorm is voor mijn hoofd wel erg goed!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

12. Tommie

Tommie Kilometervreter

Heb ruim 5 jaar een C3 gehad.
    Goede pasvorm. best wel stil.
    Ventilatie idd minder, constant het vizier een beetje open zodat mijn bril niet beslaat.
    Pinlock heb ik, op een keer na maar toen regende het wel erg hard en lang, geen problemen mee gehad.
    Wat ik verder erg hinderlijk vind is dat het vizier vanzelf (door de rijwind) dichtgaat als je rond de 90 km/u rijdt.
    Mijn nieuwe helm is een shoei neotec. bevalt tot nu toe erg goed.

• Mee eens Mee eens x 1
  13. Rimconator

Rimconator Mega Mijlenmaker

Heb een C3 en daar erg tevreden mee.
    Past goed op mijn grote hoofd en is lekker stil (voor mij de belangrijkste reden voor de aanschaf)
    Het vizier is inderdaad een kleine bron van ergernis, maar dat is volgens mij het enige minpuntje van deze helm.

14. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik was ook beslist meer tevreden over mijn C3 dan over mijn C3 Pro - niet iedere verandering is een verbetering!

Deel Deze Pagina