data-csrf="1560930478,f6a94e2abb14feb19680c0c097107f76" Carburateur demonteren | ST1100-1300.eu

Carburateur demonteren

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Hoe carburateurs demonteren

• Alle

Stemmen: 0 0,0%
  • Alle

Stemmen: 0 0,0%

• Total voters
    0

Jan de man

Motorrijles
20 apr 2019
5
0
1
53
Type motor
ST1100
Hoe carburateurs demonteren .
Ik heb jammer genoeg de lucht aanzuigkamer al verwijderd dus je kijkt zo op de gasschuiven ik heb al wel begrepen dat dit niet de goede volgorde is maar hoe demonteer ik nu de carburateurs zonder de boel kapot te maken.
Met de verbinding stangetjes e.d.
En waar zit het schroefje van het inlaat rubber waar de carburateur van cilinder 1 mee vast zit want ik zie er maar 3 ?
Die van cilinder 1 zie ik niet.

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
331
264
63
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Je hebt het luchtfilter er dus al af...
-choke kabel loshalen
-vier schroefjes van de klemmen loshalen met een lange schroevendraaier. Is lastig te zien, even een zaklamp erbij, ze zitten er echt.

Om elk rubber zitten er twee, boven en onderkant. (Als één van de twee los is, krijg je de boel los) de slangenklemmen die aan de carbzijde zitten, zijn gefixeerd zodat ze altijd op de juiste plek zitten.

Als je ze los hebt, een lat of koevoet onder de carbs en afzetten op het frame, even lap ertussen en losdrukken, ze ploppen er dan uit.

-Daarna even de gaskabel loshalen en aan de onderzijde zit nog een drainbuis, die ook even loshalen anders moet je die er weer tussen friemelen.

Jan de man

Motorrijles
20 apr 2019
5
0
1
53
Type motor
ST1100
Ray308
Dank voor je reactie, weet je ook waar dat schroefje van carburateur 1 zit aan de voorkant van de carburateur of tussen 1 en 4 in.
En de aluminium bak met de zwarte aanzuig rubbers is er al af gaan dan de verbinding stangetjes van gas geven e.d niet krom als ik aan ęén van de carburateurs ga trekken?.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
660
587
93
44
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik heb ooit van een topic op St-Riders een Word-documentje gemaakt... Zal hem binnenkort uploaden, is erg uitgebreid.

Taal: Engels = LINK NAAR DOWNLOADS =

Ik heb zelf ook op m'n gemakje (en zonder directe gevolgen) een reservesetje gedemonteerd, doe het vooral bewust en doordacht. One at a time...
Een wijs professor zei: "Het is een instrument" :Biggrin En dat bespeel je niet "zomaar effe".

Uiteraard ben IK benieuwd wat de reden is van het demonteren...

Laatst bewerkt:

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
331
264
63
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
@Jan de man tank eruit halen maakt het makkelijker, maar is echt niet nodig. Zeker niet voor het schroefje wat je zoekt.
Als je met een zaklamp tussen het blok en de carbs schijnt, aan de rechtervoorzijde kun je het schroefje zien zitten, het is echt wel de lastigste om te bereiken. Mijn “lange” schroevendraaier was daarvoor weer te lang en heb iets uit mijn doppenset geknutseld wat precies tussen het schroefje en de kunststof kap paste. Anders even de rechterkant verwijderen.

In de Howto van @Sancho Panza is het het plaatje met de gele streep, op foto 11.

Jan de man

Motorrijles
20 apr 2019
5
0
1
53
Type motor
ST1100
Sancho Panza en Ray 308.
Mijn telefoon kan het bestand niet openen maar jullie reactie nog eens goed gelezen en ik heb het schroefje gevonden.
Tank heb ik verwijderd en de carburateurs eraf gehaald.
Reden hiervoor is dat er vorig jaar ineens een vreemd geluid van uit het blok komt.
Het was tijd voor een nieuwe distributieriem dus die vernieuwd geen resultaat toen geluisterd en Ik dacht van koppeling deze gedemonteerd niets te zien cilinder van koppeling gereviseerd verloor ineens olie dit is nu opgelost maar geluid is er nog steeds.
Toen zag ik een bericht van iemand die het zelfde probleem had en dat kwam door valse lucht waardoor de carburateurs niet goed afgesteld konden worden en daar kwam het vreemde geluid uit het blok van.
Ik ga trachten het verhaal erbij te doen zodat jullie het kunnen lezen.
postings automatisch samengevoegd:

Stekel jij ook bedankt voor je reactie ik ben je vergeten erbij te doen in het vorige bericht.
postings automatisch samengevoegd:

Ook de Sims en de ketting van de olie pomp gecontroleerd deze is nog goed gelukkig want hij is niet meer leverbaar dus vandaar dat ik nu de slangetjes en de inlaat rubbers wil vernieuwen en dan opnieuw carb tunen en dan hopelijk is het opgelost.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.494
1.851
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Jan, niet om te kleineren, maar als je nog niet weet hoe je ze eraf moet halen zou ik eens twee keer nadenken voor ik ze uit elkaar haalde, een carburateur is een instrument en dat bespeel je niet op een dag. Als je het per se zelf wil doen kom dan met het hele spul hierheen, als je dan vastloopt kan ik je meteen helpen.

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
462
246
43
68
Type motor
ST1100
Jan het is ieder daad zo het is maar een tip,vraag een van de mannen die er in thuis zijn.
Lijkt allemaal makkelijk misschien,de mannen zijn ook bij mij geweest.
Blij dat ik er niet aan begonnen was.
Zij weten van de hoed en de rand.
Voorkomen is beter dan genezen .
Nogmaals het is maar tip.

• Leuk
  • Like
Reactions: Dennis en Guardian