1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Carburateurs reparatie nota

Discussie in 'Opmerkelijk' gestart door Andreas, 19 nov 2017.

1. Andreas

Andreas 3e Versnelling

Hebben jullie al eens zon duure rekening gezien.en het loopt daarna nog niet goed lol.
    Maar nu wel

Bijgevoegde bestanden:

• Niet Leuk Niet Leuk x 2
  2. Mister Vogezen

Mister Vogezen Kilometervreter

Als je de BTW eraf trekt is het al een heel ander getal , lol.
    Das nen flinke boterham.

3. SanderB

SanderB Beginnend Bestuurder

Jeetje, waar is dat? Dat zoek ik een ander :eek:

4. fred

fred 5e Versnelling

5. Pathfinder

Pathfinder 4e Versnelling

Lijkt mij een Belgische rekening, niks mis mee toch ? Er is veel aan gedaan, dure onderdelen etc, Just my 2 cents...

6. panpeter

panpeter 4e Versnelling

ik weet dat toen ik enkele jaren geleden mijn vlotter-naalden heb vernieuwd ik achteroversloeg van de rekening van alleen de vloter-naalden maar de prijs voor de onderdelen die ze bij jou rekenen is echt belachelijk

7. waffie

waffie 5e Versnelling

Ik begrijp ook niet echt het punt wat er gemaakt moet worden

Hoge
    Onkosten
    Na
    Dure
    Aanschaf
    ja de onderdelen zijn gewoon weg erg duur maar in oogschouw dat de motorfiets ook nieuwd niet goedkoop was past het wel in de lijn van verwachting

niemand die de klant gedwongen heeft tot herstel
    :vroem:

• Mee eens Mee eens x 2
  8. Manus

Manus 5e Versnelling

Dit is nou precies waarom dit forum functioneert.
    Vooraf onderzoek hier had deze hoge rekening wellicht kunnen voorkomen.
    Er is niet echt iets mis met deze rekening van een officiële firma.

• Mee eens Mee eens x 3
  9. Andreas

Andreas 3e Versnelling

Heb gelukkig nog wel een paar carb setjes en die van de schade fiets met 25000 km werkt perfect,net weer gekeurt bij de tuv.
    Ben natuurlijk super blij.
    Ik had niet verwacht dat zon rekening normaal was,maar komt denk ik omdat ik veel zelf doe.
    Wou het alleen hier neer zetten,om te zien of het niet iets te duur was.
    Alle goeie dingen hebben hun prijs.

10. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

Loop hier ook regelmatig tegenaan met motorblok onderdelen bestellen.
    Lijkt in de eerste instantie niet zo duur maar als het dan allemaal 4x in het winkelwagentje ligt telt het toch wel door.

Maar goed dat ik mijn eigen arbeidsuren niet hoef te reken. :p

11. RRR

RRR 4e Versnelling

Van m'n Yamaha XJ700 was ooit het membraam lek dat de benzinekraan automatisch afsluit. Niet los te verkrijgen bij de dealer. Moest een komplete kraan kopen. Dan denk je wat kan zo'n kraantje nou helemaal kosten? Sloeg stijl achterover van de prijs. Dik Fl. 200,00 (in 1993)! Kwam er bij toeval achter dat Ten Kate (imitatie) revisiesetjes verkocht met alles d'r op en d'r aan, dus ook het beruchte membraam. Prijs: Fl. 15,00! Gelukkig had ik de kraan nog niet gekocht. De moraal van dit verhaal? Check altijd eerst dit forum voordat je (te) veel geld uitgeeft aan repararies of onderdelen.

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  12. Pannos

Pannos Kilometervreter

En jij hebt het nog zonder forum gedaan in 1993:Biggrin

13. Ton en Hennie

Ton en Hennie 3e Versnelling

Lijkt me allemaal wel erg veel geld. Daar koop je bijna een tweedehands motor voor:vroem::vroem::vroem:.

14. Django

Django Beginnend Bestuurder

Inderdaad de onderdelen zijn echt veel te duur! wel eerst even rondneuzen op het Net voor het bestellen.
    Ik bestelde vorige week 10 boutjes van M5 voor de bevestiging van mijn scherm en ik wilde de originele van Honda hebben,wel .... ik moest 43 Euro betalen voor die 10 onnozele boutjes.
    Waar gaan we heen als er hier zelfs leden zijn die zoiets normaal vinden? Tot op de dag dat ze zelfs eens iets moeten betalen, of een schade geval hebben!
    Ik maakte natuurlijk mijn beklag bij de dealer en hij gaf mij aan dat hij in zijn werkplaats een mooie ST1300 had staan met weinig schade eraan,wel de verzekering inspecteur kwam en het resultaat was dat de motor onmiddellijk "Perte Total" of m.a.w Total Loss verklaard werd.
    Enkel omdat de stukken prijs voor de herstelling de waarde van die mooie motor overtrof ! Je zal het maar tegen komen.
    Dat is het resultaat van DURE ONDERDELEN !!
    Grts
    Willy

15. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Ik had laatst een lek vlotterbakje weet je wat die rubbers kosten die r tussen moeten........ruim 50 euro:Banghead:

• Niet Leuk Niet Leuk x 1
  16. Mister Vogezen

Verleden week 2 ringetjes gekocht voor mijn olie aftapplug , 2 koperen ringetjes en 2 rubberen ringen die in mijn kuip zitten.
    Alles te samen bijna 18 euro !

• Niet Leuk Niet Leuk x 1
  17. RRR

RRR 4e Versnelling

Aan de andere kant: een hobby mag wat kosten, toch? Snap best dat bij de dealer, de importeur en tussenhandel de schoorsteen moet blijven roken. Voor niks gaat de zon op per slot van rekening. Maar waarom b.v. een compleet nieuw motortje bestellen als alleen het wormwiel (onderdeeltje van misschien twee tientjes) beschadigd is? Waarom kost een thermostaat bij Honda een godsvermogen en een vergelijkbare thermostaat bij de automaterialenzaak (die er ook al aan heeft verdiend) 20-25 Euro? Allemaal prijstactiek. Je wordt genaaid waar je bij staat. En soms is het gewoon niet anders en ben je eraan overgeleverd.

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  18. fred

fred 5e Versnelling

Vorige week rond gekeken naar een voorband, prijs verschil van meer dan 40 euro bij drie motorzaken. dus de een wil van mij geld op vakantie en de andere doet voor lol zijn zaak runnen. Zo zie je maar dat je echt in het rond moet kijken, en vergeet het krachtige Forum niet. en het mooie internet.

19. marccc

marccc 5e Versnelling

zijn straffe prijzen , ik heb vele revisie's van carburatie gedaan . maar kwam nooit aan de helft van die prijs .

20. Hunter

Hunter 2e Versnelling

Dat is het moderne probleem, vroeger zal er sneller hersteld worden. Vandaag is het meer van complete unit vervangen.
    De hersteller mag niets meer verdienen, alleen de fabrikant.

Daarboven op komen natuurlijk de werkuren, die verschrikkelijk hoog zijn, en is het vervangen van het complete verhaal soms de goedkoopste (raar maar waar).

21. Pathfinder

Pathfinder 4e Versnelling

We leven in een weggooi economie, jammer genoeg.

22. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

Probleem is zoals hier boven al genoemd vaak de werkuren en daarbij is het hebben en bijhouden van veel voorraad ook duur.
    De arbeidskosten van een chinees die het hele onderdeel maakt zijn lager als de arbeitskosten van een westerling die het defecte deel alleen vervangt.

Wat het goedkoper kan maken is jezelf verdiepen in de techniek en zelf je handen vuil maken.
    Maar daar hebben de meeste mensen geen tijd voor en/of zin in.

23. Mister Vogezen

Gelukkig zijn er nog zo'n mensen die dit niet willen of kunnen want dan hebben de dealers ook nog wat werk.
    Ik heb aan mijn DL 1000 amper zelf iets gedaan , steeds naar de dealer ermee ook al was ik lid van het DL forum.
    Nu pak ik het anders aan en doe zoveel mogelijk zelf omdat het goedkoper is voor me en omdat ik het ook graag doe en leergierig ben.
    Voor het onderhoud dat ik pleeg aan mijn machien heb ik geen dealer nodig want het is niet aartsmoeilijk tenzij het iets is dat binnenin de motor stuk is maar dan nog is er nog steeds het forum waar een schat van info te vinden is.
    Nee , nee dat geld dat ik bespaar op die werkuren zal ik wel aan iets anders besteden , iets waar ik zelf iets aan heb.

24. Stekel

Stekel 4e Versnelling

@Mister Vogezen ,
    je doet zelf je onderhoud aan je DL 1000 begrijp ik. Collega heeft heeft mee gevraagd om hem binnenkort te synchroniseren. Wordt dit alleen bij stationair toerental gedaan met de luchtomloopschroeven of ook bij deellast rond de 3000 tpm? Net als bij een oudere BMW.
    Nog andere tips?

25. Mister Vogezen

Goedemorgen Stekel , ik deed zelf amper onderhoud aan mijn DL.

26. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Is bij een DL ook niet nodig.:D

27. Mister Vogezen

Ik zou het niet weten of dit nodig is.
    In ieder geval heb ik het toch nooit gevraagd om het uit te voeren en er is me ook nooit verteld dat het is uitgevoerd.

28. marccc

marccc 5e Versnelling

aan het natellen geweest van die factuur , is deze toch wel veel te duur .
    415 € werk voor carburatie en pomp samen ????
    dan zouden er een 7/8 werkuren inzitten ??? dus een ganse werkdag ???
    de batterij en de 2 de hands pomp zijn dan wel niet te duur .

29. Polleke

Polleke 2e Versnelling

Marc,bij de dealer zijn de uurprijzen wel wat hoger,die zitten tussen de 87€ en 100€ per uur dan zit je maar aan 4 uur werk

30. Portupan

Portupan 5e Versnelling

100 euro per uur 40 uur per week 47 weken per jaar (5 weken vakantie) is 188.000 euro.
    Een minister krijgt minder. (Balkenendenorm).
    Wie is de STealer?

• Leuk Leuk x 1
  31. Ton en Hennie

100 euro vind ik ook buitenproportioneel.
    Wel moet gezegd worden dat hier veel zaken van betaald moeten worden
    Gebouw, verwarming, personeel, voorraad, verliezen enz. enz. enz.

32. Portupan

Portupan 5e Versnelling

Ik voeg er nog 1 aan toe:
    Grabbelcultuur van het management..
    Wat is het brutosalaaris van de monteur?
    Factor 1,5 erover voor belasting, etc.
    Nogmaals factor 1,5 voor huisvesting/gereedschap.
    Als ik de rest krijg, hoef ik niet meer te werken.

33. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Inderdaad een graai cultuur.
    Maar de regering kan er ook wat van .
    Ijskonijn

Yahoo:

34. Polleke

Polleke 2e Versnelling

Portupan,
    Dat denk ik niet dat hebben de ministers hier in België per maand,(zonder wat ze nog pikken)en vijf weken vakantie hebben we ook niet,alle de werkman/vrouw toch niet,

• Mee eens Mee eens x 1
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2017 om 15:19
  35. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Nou weet ik niet hoe het met de Vlaamse ministers zit, maar ik durf wel te stellen dat die jongens en meisjes dan ook structureel werkweken hebben die de gewone werkman/vrouw niet maakt . . Wat je er ook van vindt, het is wél topsport.

36. Ton en Hennie

:bravo:In Nederland kan niemand zich er zo maar van afmaken. Een verkeerde opmerking en je wordt aan de schandpaal genageld. Ontslag vergoedingen zijn dan ook weer erg goed geregeld.

37. Polleke

Polleke 2e Versnelling

Onnodige QUOTE verwijderd

Ik denk dat die minder uren maken dan de meeste mensen in de bouw,en aanverwante werken
    ik vertrek om 4.15 s'morgens en kom om 19.00 uur thuis, (als alles normaal verloopt)waarvan 8 uur betaald,heb 3 weken verlof (vast) en 5 dagen om vrij op te nemen (om naar de dokter enz te gaan) verdien dan brutto 3400€ en netto 1650€ en dan moet ik nog jaarlijks 2800€ aan belastingen bij betalen,dit is geen topsport maar survival.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2017 om 15:20
  38. Pannos

Pannos Kilometervreter

Daar vergis je je lelijk in hoor.....

Wel vreemd systeem dat je meer dan de helft van je bruto inkomen af moet dragen.

Daarbij vindt ik dat je het besturen van een land of het werken in de bouw o.i.d. niet met elkaar moet willen vergelijken.

39. Polleke

Polleke 2e Versnelling

Welkom in begie waar de werkman wordt gepluimd,daar heb je gelijk in je kan besturen van een land niet verglijken met echt werken, , en ik wordt gestraft als ik steel en oplicht ,zij mogen dat ongestraft doen,zij besturen geen land maar roven het leeg,

40. Pannos

Pannos Kilometervreter

Ach ja, het is hier niet anders hoor...

Trouwens, zo slecht is het in BE niet als ik zo eens kijk naar de gemiddelde woning en auto(s).

Ga hier maar eens een knappe Diesel rijden, dan mag je 400 euri per kwartaal aftikken waar je dat in BE nog niet per jaar kwijt bent.

41. Timbo

Timbo Moderator Medewerker

Daarom heb ik ook een België kenteken op mijn Golf "1 - ZOT - 020"
    "1" omdat het om 1 auto gaat.
    "ZOT" om dat "GEK" al vergeven was.Wacko
    "020" omdat ik niet uit België kwam maar uit Amsterdam.Tease

Nu betaal ik dus geen wegenbelasting in Pays-Bas. Spiteful

• Lol Lol x 1
  42. Polleke

Polleke 2e Versnelling

Pannos,

400 per jaar dan heb je maar een klein dieseltje(minder dan 2000cc),is natuurlijk een pak goedkoper als 400 per kwartaal,
    mooie huizen en auto's dat kan je alleen als je met twee gaat werken of als je er een job bijneemt ,het is niet altijd rozenschijn hoor,veel hebben ook niet meer als een mooie auto en huis, voor de rest is het boterhammen met choco om rond te komen

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2017 om 20:49
  43. Pannos

Pannos Kilometervreter

Hier is een 2.0 normaal en hier is het alleen op gewicht gebaseerd, dus als je een 1.0 rijdt die 2500Kg weegt ben je de pisang.

Uiterlijke schijn ook een BE dus als ik je goed begrijp, zie je hier ook veel hoor...hoeft maar iets mis te gaan en er staat er bord in de tuin

Wij wonen ook mooi en hebben het huis op 2x inkomen (mijn vrouw werkte toen nog), maar Pannosje mag het alleen betalen (vrouw ziek en krijgt geen duppie van de overheid) en ik ben blij dat dan gewoon lukt, geen uiterlijke schijn hier godzijdankGood

• Mee eens Mee eens x 1
  44. marccc

marccc 5e Versnelling

verdorie dat is veel , maar goed dat wij panrijders nogal handig zijn

45. marccc

marccc 5e Versnelling

Polleke,

dan weet je direct wie de grote dief is !! wij in België betalen de hoogste belastingen op loon . ik meende 53 %

Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2017 om 20:52
  46. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

bij 3400 bruto houd je hier wel een hoop meer geld over dan 1650,autorijden is idd een straf in Nederland daarom rijd ik nog altijd op lpg welliswaar een v70 turbo:)....... waarom......... omdat het kan en omdat ik nu maar 30 euro p maand meer betaal als benzine dus gauw terug verdiend.
    in nerderland heb je het best wel goed zolang je maar werkt of met zn 2 geen werk word dan een ander verhaal dan zijn de dingen ineens niet meer zo goed geregeld.....helaas:Shrug:

• Mee eens Mee eens x 1
  47. Pannos

Pannos Kilometervreter

Dat is hier iets van 2600/2700 netto

48. Mister Vogezen

Wow ,
    wat een verschil tegenover bij ons.

49. Pannos

Pannos Kilometervreter

Ik vind het ook extreem.

Je betaalt je hier wel scheel aan overige lasten hoor, zorgverzekering kost je al 120 of meer p.p. en per maand.

Dure brandstoffen, werkelijkwaar alles is belast, zelfs erfenissen en spaargeld waar al belasting over betaald is.
    Gemeentelijke heffingen, OZB, rioolheffingen, afvalstoffenheffingen etc.

50. Polleke

Polleke 2e Versnelling

dat hebben wij ook hoor,wij betalen zelfs belastingen op onze eigen grond(grondbelastingen) en nog eens gemeente belasting,
    erfenis is ook belast,
    ,huisvuil,zorgverzekering,dan moet je nog aan pensioen sparen doen,en hospitalisatie verzekering nemen
    alles wat je koopt zit 21% BTW op,
    Dan moet ik nog betalen , omdat de rijken, zonnepanelen hebben kunnen plaatsen met subsidies, en die krijgen dan nog een premie per kilowatt dat ze op het net zetten ,en daar hebben ze nu geen geld meer voor(als ik niets heb kan ik niets uitgeven,moeten zij ook maar eens doen)
    ,omdat ik geen kinderen heb moet ik kindergeld betalen,
    omdat ik alleen woon moet ik meer betalen voor dezelfde stroom als iemand met kinderen

Deel Deze Pagina