data-csrf="1566383823,0744a16cf42205783a734bfef9b29399" carburators te rijk | ST1100-1300.eu

carburators te rijk

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

eric de witte

2e Versnelling
9 jul 2019
47
34
18
43
Mol
Type motor
ST1100
Hallo ik heb een gemiddeld verbruik van 1op12/1op13 rustig rijden/sportief rijden.
Degene die achter mij rijden zeggen steeds dat ze de benzine ruiken en bij hogere toeren zwarte rook en felle benzine geur.
Stationair draaid hij normaal, choke heb ik niet nodig om te starten ook s'morgens bij koud start niet als ik toch choke dan valt hij stil.
De bougies hebben een hele zware zwarte aanslag vrij droog, niet echt vettig zoals bij olie verbruik zou zijn. olie peil blijft stabiel dus er is geen tot weinig olie verbruik.
Onder de 4000 toeren heb ik het gevoel dat hij wat verzuipt als ik gas geef, hij pakt niet mooi aan en trilt/stottert wat zeker bij bergop.
Weet iemand wat de fabrieksinstellingen zijn van de main jet screw en de pilot jet screw, ik ben van plan om mijn carbs er af te halen en onderhanden te nemen.
Zoals de sproeiers nu ingesteld zijn vooral de main jet daar kan ik niet op verder gaan als ik ze er terug in draai (normaal de sproeiers eerst geheel in draaien en het aantal toeren tellen en noteren om ze achteraf terug hetzelfde in te draaien)
Ik vind helaas nergens info omtrent de fabrieksinstellingen om van daaruit opnieuw te vertrekken en alles terug in elkaar te zetten en af te stellen.
Of kan het hoge verbruik nog ergens anders aan liggen?
Mvg

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.507
5.265
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Mijn advies ; Koop het Haynes boek van de st1100 , hier staat echt heel veel in .
Ook hoe je iets moet doen met foto`s erbij.
(Boek is alleen in de Engelse taal verkrijgbaar.)

Gebruik de zoekfunctie hier op het forum , er staat het nodige geschreven over de carburateurs.

eric de witte

2e Versnelling
9 jul 2019
47
34
18
43
Mol
Type motor
ST1100
Ik heb een wphb.
Carburators is nieuw voor mij en heb ik nog nooit gedaan.
Als iemand is die het samen met mij wil doen dan kan ik er nog wat van leren is ook goed, hoeft zeker niet gratis.
Ik kan makkelijk verplaatsen, heb geen idee hoeveel tijd er in kruip om carbs te demonteren reinigen enz en terug plaatsen.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
Zoals Henk als schreef, gebruik het WPHB. Op je vraag/verzoek zullen zeker leden gaan reageren.

Ik had destijds ook een carb. / brandstof probleem(pje), die is destijds door Henk en Ome Noot perfect verholpen. Op de lange ritten nu met gemak 1:18 / 1:19
Ik ben nog steeds zeer :vroem: