Cardo Freecom 4

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

MaikelKox

Beginnend Bestuurder
25 sep 2018
15
5
3
43
Valkenswaard
Type motor
ST1300
Gisteren bij Waypoint in Vessem een cardo Freecom 4 communicatiesetje gekocht. Inbouw in helm ging redelijk vlot (Schuberth S1).
Koppelen van telefoon en navi is een fluitje van een cent. Radio werkt redelijk goed, soms wat storingen ondanks dat het speakerkabeltje boven door de helm loopt ipv door de nekkraag. Dat is nl tevens de antenne.
Komende week maar eens even uitproberen tijdens een ritje.

TiPan

2e Versnelling
9 sep 2016
75
28
18
Doetinchem
Type motor
ST1300
Ik heb ook een freecom4. En heb voor eerste gemak het speakerkabeltje gewoon achterlangs gelegd. Kraakhelder geluid van de radio.
Ga je zeker plezier aan beleven!

Veel veilige kilometers.

MaikelKox

Beginnend Bestuurder
25 sep 2018
15
5
3
43
Valkenswaard
Type motor
ST1300
Inmiddels een paar ritjes gemaakt en bevalt goed! ook met een andere motorrijder met een packtalk bold communiceren werkt prima! boven verwachting zelfs. enige nadeel is dat hij niet spraakgestuurd is. dus voor elke handeling moet je hand van het stuur af en dan de juiste knopjes zoeken..

TiPan

2e Versnelling
9 sep 2016
75
28
18
Doetinchem
Type motor
ST1300
Je hoeft niet steeds je hand van het stuur te halen. De freecom4 beschikt over VOX. Hiermee kun je commando's in stellen en zelfs hele zinnen waarmee je handsfree je opdrachten kunt geven. Dit kun je aan en uit zetten. In de handleiding dienje kunt downloaden van hun site staat hoe het werkt.

MaikelKox

Beginnend Bestuurder
25 sep 2018
15
5
3
43
Valkenswaard
Type motor
ST1300
Je hoeft niet steeds je hand van het stuur te halen. De freecom4 beschikt over VOX. Hiermee kun je commando's in stellen en zelfs hele zinnen waarmee je handsfree je opdrachten kunt geven. Dit kun je aan en uit zetten. In de handleiding dienje kunt downloaden van hun site staat hoe het werkt.
Hallo @TiPan

ik heb de handleiding verschillende keren gelezen, maar kan dat er niet uithalen.. alleen dat je een inkomend telefoongesprek kunt beantwoorden door een willekeurig woord te "roepen" , ook lukt het me niet om het menu te laten "voorlezen" om zo via VOX een keuze te maken.. anders toch maar eens teruggaan naar de winkel..

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
565
230
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
Uit de manual:
Gebruik van het spraakgestuurde menu in combinatie met ofwel bedieningsknoppen of met behulp van de VOX
(spraakactivering). VOX is voor hands-free bediening van uw FREECOM 4. U kunt een woord of zin hardop
inspreken wanneer het spraakgestuurde menu de functie bereikt die u wilt gebruiken en uw FREECOM 4 voert
die functie vervolgens uit. U kunt ook de VOX-gevoeligheid instellen voor de microfoon, ...

Dus het kan wel.

MaikelKox

Beginnend Bestuurder
25 sep 2018
15
5
3
43
Valkenswaard
Type motor
ST1300
Uit de manual:
Gebruik van het spraakgestuurde menu in combinatie met ofwel bedieningsknoppen of met behulp van de VOX
(spraakactivering). VOX is voor hands-free bediening van uw FREECOM 4. U kunt een woord of zin hardop
inspreken wanneer het spraakgestuurde menu de functie bereikt die u wilt gebruiken en uw FREECOM 4 voert
die functie vervolgens uit. U kunt ook de VOX-gevoeligheid instellen voor de microfoon, ...

Dus het kan wel.
Dat krijg ik dus noet voor elkaar. Hij leest het menu niet voor. En je moet toch eerst op een knop drukken om het spraakgestuurde menu te activeren. Dus echt handsfree is het niet. Niet zoals de packtalk bold in elk geval.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.363
526
113
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Apart allemaal. Ik rijd al meer dan een jaar rond met een Cardo op mijn helm.
Werkt feilloos. Ik gebruik de knopjes alleen voor aan/uit en wisselen van radiozender.
De rest loopt probleemloos handsfree...

MaikelKox

Beginnend Bestuurder
25 sep 2018
15
5
3
43
Valkenswaard
Type motor
ST1300
Apart allemaal. Ik rijd al meer dan een jaar rond met een Cardo op mijn helm.
Werkt feilloos. Ik gebruik de knopjes alleen voor aan/uit en wisselen van radiozender.
De rest loopt probleemloos handsfree...
Hallo @Jan KoekePan
Je hebt ook een freecom4 neem ik aan? welke functies kun jij handsfree uitvoeren? vind het inderdaad ook vreemd dat hij het menu ook niet voorleest.. ga toch maar eens terug naar de winkel..

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.363
526
113
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ik heb een andere dan de freecom 4, maar dat zou niet uit moeten maken. Mijn apparaatje doet exact wat hij moet doen..
En dat is inclusief voorlezen van het menu, remote bediening via de gsm, luisteren naar radio, communiceren met de duo, doorgeven van routes via de gekoppelde TomTom en nog alles tegelijk ook in voorgeprogrammeerde prioriteit.
Probleemloos kan ik er mee bellen ook als ik opneem en dat doe ik zelden op de motor!

MaikelKox

Beginnend Bestuurder
25 sep 2018
15
5
3
43
Valkenswaard
Type motor
ST1300
Ik heb een andere dan de freecom 4, maar dat zou niet uit moeten maken. Mijn apparaatje doet exact wat hij moet doen..
En dat is inclusief voorlezen van het menu, remote bediening via de gsm, luisteren naar radio, communiceren met de duo, doorgeven van routes via de gekoppelde TomTom en nog alles tegelijk ook in voorgeprogrammeerde prioriteit.
Probleemloos kan ik er mee bellen ook als ik opneem en dat doe ik zelden op de motor!
Maar er zit wel verschil tussen de verschillende modellen van Cardo, zo is het met de Pactalk Bold wel mogelijk om stem commando's te geven, en zover ik weet met de freecom 4 niet. Echter het voorlezen van het menu zou hij wel moeten doen.. verder werkt hij goed, navi, telefoon gekoppeld en ook communicatie naar andere rijder met een packtalk bold werkt perfect!