Vandaag met m'n helm eens terug naar de winkel geteend.
Stond daar een mooi en lief meiske achter de desk.
Ja , 2 weken geleden al hier geweest voor condens tussen mijn vizier en de pinlock.
Vizier eraf gehaald en inderdaad de pinlock zat aan de losse kant.
Pinlock eraf , vizier gereinigd en pinlock er terug op.
Hij spande goed .
Ze vroeg me gebruik je hem dagelijks ?
Nee, alleen op zondag .
En zei ik , die helm is van verleden jaar augustus en ik rijd tot eind oktober en dit jaar tot hiertoe 4 ritten gedaan.
Dus die pinlock heeft nog niet echt moeten werken .
Een pinlock gaat volgens haar een half jaar tot 2 jaar mee .
In mijn geval moet dat dan toch wel 2 jaar zijn als je enkel op zondag rijdt en bij warmere temperaturen heeft zo'n pinlock niet veel nut.
Dat is natuurlijk mijn eigen idee hierover.
Wat je ook hebt en dat heeft ze me laten zien , als die pinlock los komt te zitten komen erop de plaats waar die rubberen rand zit kleine krasjes op je vizier.
Wat ze eigenlijk wilt zeggen , vervang gelijk maar je vizier .
Ja ja , dat zie je van hier.
Als het deze keer weer niet goed afsluit , dan is de enige keuze een nieuwe.
Is dat garantie , vroeg ik ?
Nee , dat is een slijtage onderdeel.
Nu ik ben niet de moeilijkste en de fabrieken moeten draaien nietwaar en de aandeelhouders moeten ook hun centen krijgen .
En ik kan ook begrijpen als je telkens dat vizier open en dicht doet vervormt dat wel wat en dat stukje plastiek heeft de opdracht goed te blijven kleven.
Maar een pinlock die amper is gebruikt en nu al niet meer goed werkt , sorry.
Als daar echt een nieuwe in " moet " gaan ze toch enige korting moeten geven en doen ze dat niet, geen probleem er zijn nog andere winkels waar mijn euro's welkom zijn.
Kom je af met een slechte pinlock na 2 jaar gebruik en intensief en hij sluit niet meer goed af , ok .
Maar dit , kan ik moeilijk akkoord mee gaan.
Zondag wordt er terug gereden en als hij terug aandampt sta ik er terug.
En de kostprijs , iets van een 35 euro.
Jaaaaaaaaazeg , ff serieus blijven hé.
Ik heb zowat de indruk dat ze motorrijders zien als een soort van melkkoe.
Wat ze tegenwoordig vragen is echt van de pot gerukt.
Dat pinlocks niet goed afsluiten , daar kan Schuberth niets aan doen want ze kopen die ook maar en plaatsen ze op het vizier.
Ik vraag me wel eens af als je de rollen zou omdraaien , dat lief meiske komt met een helm af die 8 maanden oud is en hetzelfde probleem heeft en je zegt als verkoper dat het moet vervangen worden.
Zal ze met plezier haar kaart door de betaalautomaat trekken en met de glimlach betalen ?