1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Controle elektrische stekkers.

Discussie in 'ST1300' gestart door Mister Vogezen, 1 dec 2017.

  1. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

    Ik ben momenteel met wat onderhoud bezig.
    De kuip is eraf alsook de kleine zijpanelen.
    Ik wil alle stekkers die ik zie zitten eens uit elkaar halen en nakijken op oxidatie en beschermen tegen vochtindringing.
    De batterij zit er gewoon in en is niet afgekoppeld , als ik dit heb gedaan is er een kans dat ik dan een foutcode kan krijgen ?
     
  2. Fred-A

    Fred-A 5e Versnelling

    nee,ik heb hetzelfde gedaan wat jij nu doet maar dan met losgekoppelde accu,no problem
     
  3. Portupan

    Portupan 5e Versnelling

    Wees gerust. Zonder draaiende motor geen foutcode.
     
  4. Frans

    Frans 4e Versnelling

    Het is zeker een goede gedachte om dat te doen, gebeurt tijdens een beurt niet. En het kan in ieder geval alleen maar goed doen.


     
  5. wietsehm

    wietsehm 3e Versnelling

    • Leuk Leuk x 1
  6. Frans

    Frans 4e Versnelling

    Of even wd40 inspuiten, paar keer in en uit zodat de contacten weer schoon worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Guyke

    Guyke 4e Versnelling

    Zal nooit kwaad kunnen, ik persoonlijk zou toch de negatief van de batterij loskoppelen.
    Zijkanten zijn er toch af dus 1 boutje meer en je werkt toch geruster. Pleasantry
     
    • Leuk Leuk x 1
  8. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Lijkt me goed om te doen. Zelf denk ik altijd dat datgene wat goed functioneert, dan verder niet aankomen.
    Dat geldt natuurlijk niet voor regulier onderhoud
     
  9. Honda

    Honda Kilometervreter

    Min pool van de accu loskoppelen, en de contacten insmeren met zuurvrije vaseline is een goed idee.
     
    • Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
  10. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

    Dank je wel voor jullie input.
    Ik was van plan de batterij volledig los te koppelen maar de - pool blijkt voldoende zo te lezen.
    @Ton en Hennie , al de stekkers ook diegene die goed functioneren.
    Stekkers die geen oxidatie vertonen hoef ik niet te reinigen ( ? , alleen maar wat beschermen.
    2 Weken terug mijn aandrijving van mijn elektrische ruit nog eens onderhanden genomen en ineens alle stekers die achter die koplamp zitten ineens ingesmeerd.
    Als het dan toch open ligt.
     
    • Leuk Leuk x 1
  11. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Lijkt me inderdaad wel goed voor de stekkers
     
  12. Pathfinder

    Pathfinder 4e Versnelling

    Vandaag was ik ook mijn stekkers van de motor aan het bekijken.
    Wat erop zit ik weet het niet, maar een afwasbeurt kan ie wel gebruiken !

    Wat erop zit ik weet het niet.JPG
     
  13. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

  14. fred

    fred 5e Versnelling

  15. Frans

    Frans 4e Versnelling

  16. Jur

    Jur Mega Mijlenmaker

    Wat is dat, ben je paddo’s aan het kweken?
     
  17. Nosegear

    Nosegear Administrator Medewerker

    • Leuk Leuk x 2
    • Informatief Informatief x 2
  18. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

    Zo'n vet heb ik ook zitten aan die grote stekker die zit aan de linkse kuip in een soort van houder.
    Dat is ook zo'n smurrie.
    Dat vet loopt uit na een tijdje en zal zeker wat weker worden door de warmte .
     
  19. René

    René 3e Versnelling

    Onder het zadel rechts zit een klein stekkertje. Als die vals contact geeft kan je niet meer starten.
    Ik had deze gesoldeerd nadat ik eens problemen had ermee.
    Al de rest, nooit problemen gehad. De koplamp stekker is wel eens warm gelopen en gesmolten. => vervangen en het was opgelost.
     
    • Informatief Informatief x 2

Deel Deze Pagina