DE Adam Koczarski how to website

W

WeSToc

Guest
Ben net nieuw hier en val alweer in een positieve verbazing.
Adam is een goede vriend van ons, al heel veel samen gereden in de US
Onderaan staat; return to motorcycle links. Sta ik zelf in het midden met een rood jasje aan. Positieve verbazing dus.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Wanneer ik wéér eens niet kan slapen en op zoek ga naar ST1100 informatie op het internet, kom ik nog wel eens zo'n pareltje tegen van een bevlogen liefhebber.
Veelal in het buitenland, maar dat mag de pret niet drukken.
Des te leuker dat ons ons kent ... :Biggrin

W

WeSToc

Guest
Jemig sta ik er “mooi op zeg”daar bij m’n eerste WeSToc meting in Golden bij Denver.

Bij m’n introductie heb ik verteld dat ik in 2001 de Groene 1100 mee genomen heb in het vliegtuig naar de US voor een 6 weken rondrit. Kan er niet zoveel aan doe maar “wat niet kan is nog nooit gebeurd” is mijn ding. Alles is te maken en dat doen we ons hele leven al, dus ook bij de motoren. Wist niet wat ik zou aantreffen in de US en wilde niet alleen maar rijden, ook veel dingen, plaatsen enz bekijken. Simpel je pak en helm op de buddy leek me niet overal verantwoord, dus een grote topkoffer ontwerpen. Wat te koop is stond me niet aan wat look en vooral wat inhoud betreft. Punt 1 een politie zadel laat de hele achterkant vrij. Groot blok purschuim, en dagen schuren en vooral kijken hoe het lijkt. Foto’s maken van het originele ST topkoffer’tje en op de computer die vorm verder naar voren en naar onder tot de frame buizen uittrekken. Wilde absoluut niet breed, het moest goed in het ST ontwerp passen, dus ook originele koffer sloten.
Een goede polyester boer gevonden, die hebben een 2 deelige mal gemaakt, en tot nu toe 4 deksel en bodem sets gemaakt.
Inhoud ruim 60L, een goede spuiter maakt het af.
Alles kon er in, tentje slaapzak en wat klijnspul en nog ruimte over voor helm enz.

Als er serieus belangstelling is er is zit er nog 1 in de mal die ik wel wil verkopen, evt een PB

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Prachtig stukje "huisvlijt" ... Kan niet anders zeggen ...
Het is dat ik persoonlijk genezen ben van het hele "moet perse een topkoffer gemonteerd hebben zitten op mijn fiets" verhaal ...
(Hoe langer en vaker ik topkoffers zie, des te meer het mij tegen is gaan staan.)
Kan mij echter niet van de indruk onttrekken dat voor een echte topkoffer (lange reizen op de Pan) liefhebber dit een buitenkansje is om die laatste in de mal te pakken te krijgen en eigen te maken.
Dit ga je niet meer tegen komen in de toekomst.
Zoiets als deze topkoffer is werkelijk uniek.

Laatst bewerkt:
W

WeSToc

Guest
Beste Tiesemans,
Fijn dat U wel ziet dat ik nog iets anders kan dan alleen de tankdop open doen en tanken.
Had graag een overzicht willen posten van div technische verbeteringen die ik gemaakt heb over de jaren, maar Uw modorator heeft ondertussen er voor gezorcht dat Ik me weer heb afgemeld. De Pan blijft maar dit forum niet.
Groet, Hans

Andre st1300

Kilometervreter
Eh, ik vond het bovenstaande verhaal wel positief. Weet niet wat er gebeurd is, heb niks raars gezien. Dus het ga je verder goed...

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@WeSToc ik kan mij voorstellen dat met de rijke geschiedenis die je bezit Hans het ontnuchterend kan zijn om op een (eerder nog onbekend) forum te moeten starten vanaf scratch.
Helaas wordt hier niemand bij aanvang reeds beloond voor de reputatie en status die jarenlang is opgebouwd in het int. Pan wereldje.
Ik kan mij dus enige irritatie voorstellen.
Toch hoop ik oprecht dat je hier blijft vertoeven Hans want zo'n ervaren rot als jij is wat mij betreft de kers op de taart, ik kan nog veel van je leren.
Van mensen zoals jij (vind ik) moeten nieuw (zo je wil) laatkomers in de wereld van de Pan het toch vooral ook hebben.

Bovenaan