De Groenen in Duitsland willen kenteken voorzijde motor

Tukkerpanman

Kilometervreter
De Groenen in Duitsland willen onder andere kenteken aan de voorzijde van de motor
geluidsbeperkingen o.a de 95 decibel regel van Tirol maar dan nog strenger 80 decibel
zie onder het citaat

Die Grünen greifen die Gedanken der Länder hingegen auf und stellte ihrerseits am 29.11. einen Antrag unter dem Zeichen 19/23731.
Unter dem Titel "Motorradfahren ohne unnötigen Lärm" ist erneut die Rede von einer Dezibel-Grenze von 80dB(A) in allen Fahrzuständen, Frontkennzeichen für alle Motorräder und der Möglichkeit, auch in Deutschland einzelne Strecken nach dem sogenannten "Tiroler Modell" für Motorradfahrer sperren zu dürfen.

zie verder de link voor meer info hierover

Rimconator

Klokje Rondrijder
Het gaat over Gedanken, gedachten dus.

Voordat er daadwerkelijk een wet of wetsvoorstel uitkomt en het ook haalt zal er al veel water door de Rijn zijn gevloeid.

Andre st1300

5e Versnelling
Ik las dat het gaat om 95 decibel met stilstaande motorfiets. Weet niet zeker of dit met stationair draaiende motor is. Als deze 95 decibel met stationair draaien bereikt wordt.... dan is dat best een bak herrie. Bijv. Enkele Harley's in de buurt. Als die starten, dan wordt er vanuit Engeland gebeld ivm geluidsoverlast....

Firefly

3e Versnelling
De onderste, lijkt op een winddeflector... Maar ook met allemaal hetzelfde nummer uiteraard. Ik vermoed echter dat het hier om een protest gaat, of een bewerkte foto.

beesaa65

3e Versnelling
Ik dacht dat het verboden was om scherpe en uitstekende onderdelen aan een voertuig te monteren. Hoe rijmt zich dat met een kentkenplaat zoals de bovenste (WH-13371) gemaakt van dun plaatmateriaal, door gebruik voorzien van wat scherpe randen? Ik zou daar niet graag mee in aanraking komen als fietser/voetganger.

JanDK

3e Versnelling
Het gaat over Gedanken, gedachten dus.

Voordat er daadwerkelijk een wet of wetsvoorstel uitkomt en het ook haalt zal er al veel water door de Rijn zijn gevloeid.
Ohhh roep dat niet te hard, Merkel heeft al heel wat wetgevingen super snel erdoor gedrukt. Binnen 2 weken lag er een wet dat men geen geld hoef terug te geven ivm corona bij bijv muziek concerten. En als Merkel de groene naar haar hand kan zetten door die 80 db er door te drukken....

JanDK

3e Versnelling
@JanDK denk dat er op dit moment wel andere vraagstukken prioriteit hebben. Maar we zullen het zien.
weet je, ik ben bang dat die 80 Db en afsluitingen politiek wisselgeld kan worden voor Merkel.....Dan wordt het 90 dB en afsluitingen in het weekend, zijn de groenen ook weer blij en Merkel kan andere vraagstukken oplossen met de hulp van de groenen.
We zullen zien....

RRR

Kilometervreter
Afsluitingen in het weekend ...... gaat de Duitse horeca (als ze Corona al overleven) niet blij mee zijn. Een niet onbelangrijk onderdeel van het motorrijden is toch ook het terrasje pikken op een mooie zomerse dag. En een lang weekend naar de Eijffel is dan ook niet meer zo interessant als de helft van de wegen zijn afgesloten.

JanDK

3e Versnelling
Mee eens, maar zoals je zelf al aangeeft...wat is nog over na corona.
Ben vandaag nog in de Eifel geweest.....200 km en slechts 4 motorrijders gezien.
En de Horeca...alles is gesloten, dus neem je thermofles mee wie nog een ritje wil maken.

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Ach, in India hebben ze al jaren kentekenplaten aan de voorkant van een motor. Ik vind het niet eens zo lelijk:
e0f27aa8a35f1d629f7af57943f7e7b0.jpg
Noraly Schoenmaker aka Itchy Boots, op YouTube een bekende Nederlandse adventure motorcycle girl vlogger die in haar eentje de hele wereld rondreist. Hier is ze in India.

Bovenaan Onderaan