1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De kilometerheffing in België

Discussie in 'Gespot op internet' gestart door Eddy DM, 29 nov 2017.

  1. Eddy DM

    Eddy DM 5e Versnelling

    Vanaf 1 januari 2018 geldt de kilometerheffing in België ook voor oplegger trekkende motorvoertuigen met een maximaal toegelaten massa (MTM) kleiner of gelijk aan 3,5 ton (categorie N1, carrosseriecode BC).

    Het gaat om voertuigen die ontworpen zijn om een trailer met goederen te vervoeren.

    Zij zullen een steeds ingeschakelde On Board Unit (OBU) aan boord moeten hebben wanneer zij op de Belgische wegen rijden.
    De facturatie gebeurt per gereden kilometer in functie van de gewichtsklasse, de uitstootnorm en de gebruikte weg.

    Voertuigeigenaars die nog niet vertrouwd zijn met de procedure vinden hier alle praktische informatie: www.viapass.be [​IMG]
     
  2. Hunter

    Hunter 2e Versnelling

    Tja, ze moeten ergens hun geld halen, nadat ze nutteloze subsidie's hebben weggegeven !!
     
    • Leuk Leuk x 1
  3. waffie

    waffie 5e Versnelling

    Dat halen(stelen) op zich wil ik nog wel begrijpen , maar als je dat afzet tegen de kwaliteit die je er voor krijgt.:bad idea:
    Hobbelend over de weg en als toetje een berg file leed .
    Openbaar vervoer ofwel PUBLIC SERVICE zou veel kunnen oplossen van zodra je daar de commercie van zou stoppen.
    Sinds de hoek stenen van onze sociaal gevormde maatschappij weg zijn gaan vallen is de splitsing tussen de bevolking groepen steeds meer te zien
    pluk jij ze kaal dan hou ik ze dom
    :bravo:
     
    • Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 2
  4. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

    Wie hier het openbaar vervoer neemt is een masochist.
    Formule 1 piloten ( niet allemaal ) onvriendelijke chauffeurs ( niet allemaal ) , stinkende reizigers ( niet allemaal ).
    Openbaar vervoer is raar of zelden op tijd maar dat kan ik nog begrijpen vanwege de drukte maar pas dan de uurregelingen aan.
    Wil je graag een pakske slaag krijgen neem het openbaar vervoer en zeker op bepaalde treinen richting Brussel en Charleroi.
    Stakingen van het openbaar vervoer die onvoorstelbare files creëren en met een hoop ongemakken voor mensen die geen privé vervoer hebben.
    Wat het stelen betreft daar heb ik geen begrip voor.
    Hier moet altijd de werkende massa voor alles opdraaien .
    Een overdaad van regeringen en politici voor zo'n klein land is gewoon niet nodig.
    Dieven dat zijn het !
     
    • Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
  5. waffie

    waffie 5e Versnelling

    Beste(lot)genoten

    Antwoorden zijn vaak terug te vinden in de geschiedenis.
    Democratie is een mooi woord verzonnen door de elite om daarmee de plebs zoet te houden in de gedachte dat ze enig invloed mag uitoefenen terwijl deze hun positie blijvend konden consolideren (verdeel en heers)
    De werkende massa (die dus niets of weinig hebben dan alleen maar de inbreng van arbeid) is nu eenmaal de grootste groep en mede daardoor ook het meeste te plukken.
    Hun enige machtsmiddel waarmee ze hun ongenoegen kunnen uiten is door een werkonderbreking waarbij zij soms gesteund worden door iets dat vakbond heet.
    Ofwel een inmiddels gecontroleerde blaffende hond met beperkte tanden
    Maar vooruit... de plebs gelooft erin.
    Iedere staking die te lang duurt of geen resultaat oplevert is bij voorbaat al mislukt .
    En omdat de werkende massa zelden steun biedt aan het totaal plaatje( met als doel een betere maatschappij voor hun zelf te creëren) verandert er eigenlijk niet veel.
    De verbondenheid als bevolkingsgroep is zoek geraakt, ieder heeft zijn eigen agenda.
    en van een collectief zijn we afgedwaald naar individu.
    En nu schreeuwen we met zoveel door elkaar dat niemand meer gehoord word.
    Het feit van al die politici was geboren
    3 bevolkingsgroepen die niet met elkaar konden leven en vast wilden houden aan hun eigen gevoelens en belangen.
    Nou dat zouden de politici wel eens even oppakken
    belangen behartiging voor diegene die dat zelf niet kunnen.


    En uit al dat overleg is uiteindelijk een compromis gevonden.
    Ieder zijn eigen staatje in 1 federaal land.

    Ik geloof in een betere wereld als we meer open willen staan voor de zorgen en problemen van anderen
    Als de sterke schouders iets meer willen dragen van die die het wat minder hebben
    We meer oog willen hebben voor wat er maatschappelijk plaats vindt
    Dat financieel gewin een bescheiden woord is.
    samengevat.. dat we niet blindt willen zijn voor wat er speelt
    Maar dit is vooralsnog een droom..

    Zo... en nu ga ik verder met m.n motor poetsen.:vroem:
     
    • Leuk Leuk x 2
    • Lol Lol x 2
    Laatst bewerkt: 1 dec 2017
  6. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

    Mooie tekst Ad , succes met het poetsen.
     
  7. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Voor een deel met Waffie eens. zoals hij wel weet is de democratie in Griekenland ontstaan.
    In het nieuwe Testament in de Bijbel gaan de eerste Christenen al hun bezit onder elkaar verdelen.

    Volgens mij komt alle ellende door de hebzucht van de mensen. ( denk maar eens aan de uitbuiting van de derde wereld, sinds eeuwen)
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  8. sven.magnus

    sven.magnus 5e Versnelling

    Die hebzucht bestaat inderdaad al een paar eeuwen, maar toch is die "nieuw" bij de mensensoort. Het ontstaan ervan valt zo ongeveer samen met het ontstaan van een systeem dat kapitalisme heet, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
    Miljoenen jaren hebben mensen voor elkaar gezorgd en diegenen die het haalden in de evolutie, waren diegenen die het best samenwerkten. https://www.epo.be/nl/sociaal-politiek/2566-De-supersamenwerker-9789462670655.html
     
  9. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Lijkt me toch niet echt historisch juist. Van den beginne was de mens niet op de ander gericht, doch op zichzelf. De sterkste / grootste had de leiding. Gehandicapte kinderen werden uit de weg geruimd, ouderen werden eveneens opgeruimd ( denk aan de indianen). Zo zou ik nog wel een aantal pagina's door kunnen gaan.
     
    • Leuk Leuk x 2
  10. waffie

    waffie 5e Versnelling

    beste ton/hennie,

    Het over grootte deel van de mensheid wil geleid worden en een zeer klein deel wil leider zijn.
    Je kunt een natuurlijke leider met visie zijn (charisma) of leiden met behulp van absolute macht en afvallige die jouw leiderschap in twijfel trekken onderdrukken met bijv geweld .
    Je hebt dus een bondgenoot nodig die jou ondersteunt bij dit doel.
    Gelukkig draaien de meeste gemeenschappen goed op basis van normen en waarden.
    Dit neemt echter niet weg dat.
    overheden gedrag weten te sturen mbv propaganda ,wetgeving en indien nodig straf.
    en in de meeste gevallen werkt dit adequaat.
    Nu kun je stellen dat de overheid wij zelf zijn maar dat is feitelijk onjuist.
    De feitelijk macht ligt bij het groot kapitaal.
    Geld beïnvloed alles en vooral moraal besef.
    En ondanks dat de meeste echt wel weten wat goed of fout aanvoelt is de drang naar innige rust groter.
    Zodoende dat overheden en hun medewerkers recht lullen wat feitelijk zo krom is als de nette.
    En de grootste groep(kudde dieren) vind het wel best zo.
    we hebben het zelf goed en waarom zou men dan iets doen voor een ander.
    Precies het handigste voor iedere overheid die zijn macht positie wil consolideren.



    We willen zelf niet meer onderzoeken en een mening vormen.
    Dit is wat er fout zit..


    Maar de mens heeft wel de eigenschap om tijdig een zinkend schip te willen verlaten(de drang naar overleven)
    Mensen die zich willen offeren voor een bepaald doel zijn hedendaags zeer zeldzaam.
    Maar soms... heel soms.. is dit wat we feitelijk nodig hebben

    veranderingen komen niet spontaan.. die moeten afgedwongen worden en heel soms lukt dit enkel met geweld.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2017
  11. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Beste Waffie,

    Enkele opmerkingen n.a.v. je epistel.

    Er zijn mensen die het geen lor interesseert hoe ze bestuurd worden als ze maar bier en brood hebben. ( zie opkomst verkiezingen )

    Nu even over de overheden. Na de Russische revolutie zagen de overheiden en het kapitaal dat het voor hen volkomen verkeerd zou kunnen gaan. Er werd kiesrecht ingesteld voor mannen en vrouwen ( 1918 - 1922 ). Dit was enkele jaren voor 1916 ondenkbaar en niet in het belang van de rijken. De angst voor volksopstanden zorgde voor voornoemde maatregelen.
    Vanuit mijn levensbeschouwing geloof in dat elk mens niet vanuit zichzelf tot het goede instaat is. Zet maar eens een paar kleuters bij elkaar en zet daar wat speelgoed bij. Reactie: Ikke hebbe!!!!!!!!!!!!!!!!

    Misschien moeten we nu weer naar het topic onderwerp!
     
  12. biker

    biker 3e Versnelling

    het word nog mooier,,ik geloof ergens 2018 traject controlle op alle autostrades ,,dus de bloedzuigers weten de euros wel te vinden hier in België
     
    • Leuk Leuk x 1
  13. PanEuRoel

    PanEuRoel Mega Mijlenmaker

    Kunnen ze met het geld dat ze beuren, eindelijk eens voor fatsoenlijke wegen zorgen, met name in Wallonië!!! :Smile:
     
  14. waffie

    waffie 5e Versnelling

    In het Cafe kan alles!

    Het heffen van belastingen is voor het runnen van maatschappelijke projecten beslist nodig.
    Echter aan de verdeling gaat het vaak fout.
    En daar zit het probleem,
    Desinteresse van de massa ligt daar zeker aan ten grondslag (te veel vertrouwen dat het wel goed zit!)
    Maar om te stellen dat dit de reden is van een lage verkiezings opkomst betwijfel ik,

    Buiten het feit waarvoor ze staan (pvv) waren ze wel de 2e partij
    En ondanks dat beeld werden ze opzij gezet
    De nieuwe coalitie schoffeert dus de burger die daarmee zijn beeld voed dat zijn wens niet gerespecteerd word.
    En zo zijn er genoeg voorbeelden,
    Dit is eigenlijk een signaal hoe slecht het met ons onderwijs gesteld is.

    De macht van de minderheid regeert en vooralsnog zal het zo zeker blijven.. tenzij...
     
  15. Nosegear

    Nosegear Administrator Medewerker

    We dobberen nu wel érg ver weg van de essentie van dit draadje, motorvrienden. Zet gerust een nieuw draadje 'Politiek Plein' op in de Koffiecorner als daar behoefte aan is, maar laten we het hier over al dan niet Belgische kilometerheffing hebben? Dank!
     
    • Mee eens Mee eens x 4
  16. marccc

    marccc 5e Versnelling

    het probleem is dat België een doorvoerland is . auto's geen probleem . maar 60 % vrachtwagens zijn niet bedoeld voor België ,bv , van Frankrijk naar Duitsland en
    de oostbloklanden die niet in België de overzet naar Engeland nemen maar in Frankrijk .
    de kosten voor door Frankrijk te rijden kosten veel meer dan bij ons . dus maar door België !
    deze vrachtwagens hebben niets met België te maken maar rijden wel onze autowegen in frut ( kapot ) en daardoor zitten onze autowegen volledig verzadigd door vrachtwagens .waar dan dagelijks ook nog eens zeer zware ongevallen mee gebeuren . om de taks te ontwijken rijden er zelfs nu zware vrachtwagens door kleine woonkernen en dorpjes . waar het verkeer ook helemaal plat gaat .
    nee , België is helemaal geen fijn land meer om met de auto te rijden .
    als we met de motor gaan rijden is het zo snel mogelijk naar Nederland of Duitsland waar men nog fijn kan rijden

    mijn gedacht , schiet mij niet af hiervoor
     
    • Mee eens Mee eens x 4
    • Leuk Leuk x 1
  17. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

    Of de Ardennen marccc , daar is het ook nog aangenaam rijden.
     
    • Leuk Leuk x 1
  18. elmo

    elmo Mega Mijlenmaker

    goed plan die vrachtwagens alleen nog maar s'nachts laten rijden word het gelijk weer leuk om te rijden;)
     
  19. Eddy DM

    Eddy DM 5e Versnelling

  20. Polleke

    Polleke 2e Versnelling

    Onnodige QUOTE verwijderd

    @elmo,

    dat zal leuk zijn als je als grondwerker alle werk s'nachts moet doen ,omdat je de vrachtwagens niet kan laden overdag,wil wel eens zien hoeveel klachten je dan krijgt van nachtlawaai
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2017 om 14:54
  21. waffie

    waffie 5e Versnelling

    De moderne mens is gewoon erg lui geworden sinds hij de luxe kent om alles aan zijn voordeur afgeleverd te zien en daarbij dan denkt dat deze handelingen door de kabouters worden gedaan.
    en ondanks alle inspanning om de co reductie voor elkaar te krijgen blijft de uit stoot stijgen.
    De een zal voorstanders zijn(de groene gedachte) en de ander tegenstander(ondernemende klasse)'.
    Daar waar deze extra kosten worden geheven door of namens overheid gaat het geld in de pot alg middelen .
    Dus of je er werkelijk iets voor terug ziet is nog maar de vraag

    Naar de opbrengsten kijkend voor België blijkt deze minder te zijn dan berekend en daaromdat in 2018 ook de zogenaamde B-E trekker oplegger combi's moeten schokken.
    En naar verwachting zullen daarna alle voertuigen gaan volgen

    Wat betreft voor de km heffing en of tol zie

    België | Bulgarije | Denemarken | Duitsland | Frankrijk | Griekenland | Groot-Brittannië | Hongarije | Italië | Kroatië | Moldavië | Montenegro | Noorwegen | Oostenrijk | Polen | Portugal | Roemenië | Servië | Slovenië | Slowakije | Spanje | Tsjechië | Turkije | Wit-Rusland | Zweden | Zwitserland

    En verrek...... zie Nederland ontbreekt
    tot binnenkort in 2018... mogelijk tol voor trucks en hoelang denk je dat duurt voordat de rest kan volgen
    Ik geef het 2 jaar !
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  22. Gibbel

    Gibbel 5e Versnelling

    Ja we gaan tol heffen, onder het mom van de opwarming tegen te gaan,,, Wat een bull-sh*t zeg.
    Trump heeft het al veel langer begrepen, en doet niet meer mee met de normen.

    De opwarming van de aarde heeft in de verste verte niets te maken met de westerse industrie of wagens die er rondbollen.
    Elektrische wagens zullen dan minder moeten gaan betalen, dit terwijl zij de MEEST vervuilende zijn.
    1 jaar rondrijden met een Tesla zou even vervuilend zijn als 5 jaar rondrijden met een Hummer.
    350Km met een volle lading (en dan mag het nog geen winter zijn) kost je ongeveer €40 aan elektriciteit kosten.
    Wel met €40 diesel rijd ik heel war meer Km's hoor, dus besparend (wat steeds gezegd wordt is het ook al niet.

    Als die regeringen nu eens eerlijk willen zijn (maar eerlijk brengt natuurlijk geen geld op) dan moeten ze toegeven dat de opwarming van de aarde gewoon een natuurlijk fenomeen is en niet te maken heeft met menselijke activiteiten.

    grafiek01.jpg

    Bovenstaande grafiek laat zien hoe de opwarming van de aarde is vergaan de laatste 400.000 jaar.
    Dit laat goed zien dat het een normale cyclus is niets te maken heeft met andere factoren.
    Zoals je kan zien gaan er nog koude tijden aankomen.
    Zelfs de Co² heeft altijd gelijk gelopen met de opwarming van de aarde over de laatste 400.000 jaar.
    Volgens geleerden kan de temperatuur drop zich inzetten in de komende 80 jaar, we zullen eht zelf niet meer meemaken maar wat gaan regeringen dan zeggen,,, Ja hoe dom wij wel waren ids dan de enige uitleg nog vrees ik.......
     
    • Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Oneens Oneens x 1
  23. waffie

    waffie 5e Versnelling

    beste gibbel,


    Stel dat dit zo zou zijn zoals jij beweert, dan lopen we toch een keer vast op onze eigen drang naar steeds meer voor steeds minder
    we ontnemen meer van de aarde dan dat er bij komt.
    Zo kunnen dus niet eindeloos op fossiele brandstoffen blijven rijden
    Simpel te weinig asfalt en te veel auto's met te veel mensen.
    Over de luchtvervuiling dan nog niet te spreken (smog vorming en fijn stof kost tienduizenden doden per jaar.
    we kappen duizenden ha per jaar aan bos weg,
    Die bossen hebben eeuwen nodig gehad om te worden wat ze zijn.
    In heel Europa is geen oerbos meer te vinden(oj.. een heeeeelll klein stukje
    Onze oceanen raken ruimhartig vervuild,
    We zijn dus onze eigen voedsel kring zwaar aan het vervuilen
    Het gaat dus niet om ons zelf maar om het leven dat na ons komt.
    Zowel menselijk als dierlijk
    maw willen we verantwoordelijkheid nemen , dan zullen we onze stijl van leven moeten veranderen.
    Er staat nergens dat de opwarming slecht is voor de aarde maar we moeten vooral denken dat het dan voor de mensheid steeds moeilijker is om een habitat te vinden.
    Het het kan snel gaan,
    Tijdens de Spaanse griep epidemie stierven er bijvoorbeeld 50 miljoen mensen in slechts 4 maanden (ter vergelijk 753 miljoen inwoners in europa(2015)
    Ik ben er van overtuigd dat er iets moet gaan gebeuren waardoor het evenwicht tussen kosten en bate zich hersteld
    Ja, er zijn te veel mensen maar de natuurlijke selectie gaat dat een keer oplossen, hoe spijtig dan ook
    En zolang geld een belangrijk iets blijft zullen figuren als een Trump en consorten het wel overleven.
    Zij profiteren waarschijnlijk nog steeds het meeste van deze roofbouw.
    En ja, ook de huidige maatregelen zijn natuurlijk een verdien model
    Je hebt natuurlijk de vrijheid om je hiertegen te verzetten maar dan zul je zelf met iets beter moeten komen,
    Misschien een wereldse revolutie waarbij we in 1 keer schoon schip maken met het groot kapitaal en een regenboog economie starten met als basis een socialistische maatschappij.
    En waar iedereen mag profiteren van wat er op onze mooiste planeet aanwezig is
    IK ben er zeker niet tegen.
     
  24. Nosegear

    Nosegear Administrator Medewerker

    Maak je over de aarde maar geen zorgen. Die redt zich wel. Of er straks nog ménsen op wonen is dan weer niet helemaal zeker - evolutie is een mooi maar genadeloos proces!

    Maar dat je met kilometerheffing het milieu zou dienen en daarmee het voortbestaan van de mens zou rekken lijkt me stug. We gaan niet voor onze lol in de file staan, en ook als het wat duurder wordt gaan mensen daar gewoon mee door. Kijk maar naar rokers . .
     
    • Mee eens Mee eens x 2
  25. Zeurdoos

    Zeurdoos Kilometervreter

    Hmmz je gelooft toch zeker zelf niet dat 1 oplaad beurt 40,- aan stroom kost. Menig huis kan met 40,- aan alleen stroom bijna een maand alles gebruiken (tv en koelkast wasmachine enz) dus weet niet hoe je daar bij komt maar ben daar wel benieuwd naar want weet zeker dan een auto op stroom minder kost per gereden km dan een auto op brandstof (diesel of benzine) en dan heb ik het niet over de eventuele belastingsvoordeel of aanschaf ;)
     
  26. Jan KoekePan

    Jan KoekePan 2e Versnelling

    Alles komt goed, de rest niet....
     
    • Lol Lol x 1
  27. GuideDog

    GuideDog 4e Versnelling

    De onzin over co2 reductie en dit idee los te laten staat mijns inziens los van of je iets voor het milieu moet doen. Ik ben helemaal voor een beter milieu en er rekening je houden, maar de co2 maatregelen mogen geschrapt worden. Dat geld kan beter besteed worden. En dan bedoel ik niet de gesubsidieerde inefficiënte windmolens om maar een zijstraat te benoemen. ;)
     
  28. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Kilometervreter

    Antwaerpen LEZ ( lage emissie zone ) .
    Al eens gezien hoeveel zwarte doemp een schip uitstoot als ze de motor starten in de haven van Antwaerpen ?
    Geldklopperij !
     
  29. GuideDog

    GuideDog 4e Versnelling

    Schepen varen op het afval wat overblijft na de kraak van ruwe olie, vloeibaar gemaakt met een deel vloeibare brandstof. Vandaar de vieze lucht en verzuring van het water (zwavel daalt heel snel om vervolgens te worden opgenomen in het water)
     
  30. Gibbel

    Gibbel 5e Versnelling

    Heel het milieu gedoe draait alleen om geld, het probleem is zo opgelost maar dat willen de heren politici niet hoor want dat zou de kip met de gouden eieren slachten zijn.
    Laat de fabrikanten betalen om de vervuiling, als je dent dat bedrijven dan nog plastieken flessen gaan gebruiken als ze er zelf voor moeten gaan betalen, je zal zien hoe snel ze weer naar glas zullen overstappen. Maar de consument laten betalen haald uiteraard nies uit omdat dan de productie al achter de rug is.
    Uitstoot van dieselmotoren,,, ja we gaan katalyseren, maar dat er op deze manier veel meer fijn stof in de lucht komt daar hadden ze niet aan gedacht... Trouwens hoe staat het dan met gezinnen die hun huis verwarmen met stookolie,,,,, Die hebben geen katalysator....
    Fossiele brandstoffen krijgen we niet opgebruikt tegen het einde van de aarde...
    Er is wetenschappelijk bewezen dat er nog tussen de 800 en 1000 jaar leven op aarde mogelijk zal zijn. Dus zo lang zullen die nog wel meegaan zeker.
    Waarom weten ze dat er nog maar 800 jaar te leven valt op aarde, wel omdat ze wetenschappelijk hebben vastgesteld dat het magnetisme van de aarde in de laatste 100 jaar met 10.3% afgenomen is.
    En dat dit fenomeen zich doorzet, of het magnetisme aan het afsterven is of dat het aan het ompolen is daar is men nog niet uit.
    Maar wat wel vaststaat is dat er geen leven meer mogelijk is op aarde (tenzij meer dan 10 meter diep onder het water) als het magnetisme te laag komt.
    Alle leven wordt dan vernietigd door de straling van de zon.

    Dit om maar te zeggen dat het toch eindigd, maar onze regeringen zorgen er al voor dat (goed) leven nu haast al onmogelijk wordt gemaakt....
     
  31. waffie

    waffie 5e Versnelling

    Beste Gibbel,

    Speculaties zijn mooi en net zoals jij al begon over de grafiek over de klimaat wijzigingen zo is er ook een dergelijk grafiek omtrent de wisselingen omtrent magnetisme op aarde.
    Of we hier nog een tijdje kunnen blijven hangt voor een groot deel af van het aanpassingsvermogen van de mens.

    Wij consumenten hebben daar een grootte invloed op, zo niet alle invloed
    Laat ik het dicht bij de deur houden,
    Ondanks dat de bridgestone BT 21 spot goedkoop is en nog steeds leverbaar,
    Maar geen Pan rijder die er dit jaar om heeft gevraagd.
    Dit dergelijk gedrag heeft zijn invloed op mijn voorraad beheer.
    Het is daarom wel erg simpel om te stellen dat wij als eindgebruiker geen invloed op de industrie kunnen uitvoeren
    Regelgeving en wetten worden steeds aangepast aan nieuwe inzichten
    Neem de loodvrije benzine, gelukkig zijn we daaraf gestapt
    Of de verf op waterbasis met als gevolg zelfs betere kwaliteit
    Het publiek kan wel zeker sturen
    Maar zoals jij er nu instaat is in mijn optiek gewoon je kop in het zand steken
    en , geef mijn portie maar aan fikkie
    Ik wil zeker niet de wereld veranderen maar mijn eigen gebiedje vind ik al heel wat.
    Onze unieke wereld is nog veel te mooi om ze nu al op te geven met de gedachte dat ze toch al verloren is.

    zie een sfeerplaatje..........

    CIMG0996.JPG
     
    • Leuk Leuk x 1
  32. Gibbel

    Gibbel 5e Versnelling

    Kijk Waffie propaganda werkt en daar ben jij een duidelijk voorbeeld van blijkt.
    Het ging er hier over wat de regeringen doen om ons het geld uit de zakken te kloppen.
    Daar lukken ze aardig in, mede doordat er zoveel mensen geloof in de gevoerde propaganda hechten.
    Onderzoeken komen tot geheel andere bevindingen, maar door IDD onze koppen in het zand te steken zullen we, wanneer het probleem zich zal voordoen, geen gepaste oplossing hebben.
    Moeten WIJ ons daarin zorgen maken, neen IDD wij zullen het niet met leven en lijden meemaken, dus is het ons probleem niet?

    Km/geld wij gaan het gewoon betalen, ik stel me alleen en kritisch de vraag wat dit zal opleveren als we het over levenskwaliteit hebben?????

    Mooi sfeer beeldje Waffie, maar ook hier zal je moeten (leren) aanvaarden dat het maar een tijdelijk beeldje is.
    Alles is zo vergankelijk, ook deze wereld, wat blijft is dat er maar enkelingen zijn die het mensDOM wat slimmer kunnen maken, het zou al slimmer zijn om naar die mensen te luisteren,,, Mijn mening hierin uiteraard...

    Ik vind het erg als we weer eens meer moeten gaan betalen voor iets dat niets opbrengt.
     
  33. waffie

    waffie 5e Versnelling

    beste gibbel,

    Als jij mij vertelt wie het onderzoek doet zal ik je de uitkomst op voorhand verklappen.
    Dat is nooit anders geweest.
    Maar ik heb het niet over onderzoeken
    Ik heb het gewoon over zaken die je zelf dagelijks om je heen ziet veranderen.


    Maar ook jij hebt een vrije keuze.. je hebt ook de keuze van verzet, je hebt de keuze om je zelf uit deze maatschappij te onttrekken. of te stoppen met werken, zwerver te worden etc
    Maar niets is zonder gevolg.
    Met dat verschil dat dit zowel positief als negatief kan zijn.
    Dit is de gok die je daarmee neemt.
    Maar uit tegenslag komt vaak iets mooier terug.
    Het zijn de ervaringen die je vormen en van daaruit maak je andere keuzes
    Vaak hebben we het over geld, maar dit is niets anders dan een middel om bepaalde aardse zaken te kopen,
    Maar zaken waar het echt om draait zijn vaak niet te koop.
    De km heffing vindt ik ook vervelend maar België heeft een begroting te kort, en dat moet opgelost worden (of toch niet)
    en dat doetDeze overheid op deze manier (opbrengst prognose 1/2 miljard per jaar)
    Maar je hoeft er geen gebruik van te maken want er zijn alternatieven (andere wegen nemen)
    Ik vind het er g jammer dat men altijd graag wijst naar al die andere maar er niet voor wil kiezen er zelf anders mee om te gaan
    Het is zoals het is .
    Of je vindt het goed of je doet er wat aan.
    Maar klagen zit in de mens en is van alle tijden
    Feit is wel dan we in ons land dankbaar kunnen zijn dat we die luxe mogen hebben.
    En ook dat vindt ik wat waard.
    CIMG1105.JPG
    De mens die in harmonie leeft met de natuur, is helder als water.
     
    • Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 13 dec 2017 om 03:13
  34. Gibbel

    Gibbel 5e Versnelling

    Allemaal waar Waffie,,, en zijn zeker grotere dingen in het leven dan belastingen betalen.
    Maar zou je het eerlijk vinden als de regering nu zou zeggen (een wet maken) dat we geen banden bij Waffie meer mogen kopen?
    Ok weer helemaal gelijk, je zal wel weer iets anders vinden om je gezin mee te onderhouden en misschien zelfs ten goede wie weet?

    Wel het KM/geld rijden is hetzelfde,,, We hebben met zijn allen reeds betaald om die wegen daar te leggen, onderhand moeten we nog eens extra gaan betalen om die te gebruiken.
    En ja we betalen al lang voor het onderhoud ook Waffie,,, Als jij op deze manier zou werken dan ga je gegarandeerd de gevangenis in.
    U zij dat ik er geen gebruik van moet maken,,, Ja het zal dan alleen per fiets of te voet gaan worden. ook weer niet goed voor jou business Waffie.
    De bedoeling is namelijk om ook Km/geld te gaan innen op gewone wegen, dus niet alleen op de snelweg. er zijn dan niet veel alternatieven meer over.

    Het is gewoon een oneerlijk systeem, en IDD door dit soort ingrepen zal voor velen die mooie plaatjes die je meestuurt een droom blijven omdat ze die extra KMs niet meer zullen kunnen rijden.
    Je kan zwijgen IDD, maar wat ik zie is dat ze ons alweer geld uit onze zakken kloppen omdat zij niet kunnen omgaan met budgetten.
    Km/gel rijden, pensioenen 300miljoen inleveren, ziekenzorg 200miljoen inleveren,,, terwijl er per jaar 7,4 MILJARD wordt uitgegeven aan mensen die nog geen enkele cent hebben bijgedragen aan de maatschappij.
    Ja daar maak ik me kwaad in, ik zou willen dat ik, zoals U, me de ogen kon sluiten voor de werkelijkheid en genieten van de kleine dingen.
    Maar ik ben ik en kan me daar niet zomaar de kop van afwenden.... Sorry...
    Dus het Km/geld rijden is gewoon weer eens een RIP-OFF van deze regering. En IDD eentje kan je wel verwerken maar als het gewoon dagdagelijks weer iets is dat erbij komt...
    Jij mag je een gelukkig man noemen Waffie als je het allemaal zomaar kan laten gebeuren.

    Bon terug naar de topic,,, het zal ons en alle belgische bezoekers (voordeel misschien dat deze laatste ook wel weer een stuk minder zal worden), een flink pak geld gaan kosten.
     
  35. PanEuRoel

    PanEuRoel Mega Mijlenmaker

    Misschien is dit wel een ongelooflijk beroerd voorbeeld. Het getuigt in elk geval van weinig inzicht in ontwikkeling van baby tot volwassene!!!
    Eens een boekje pedagogie lezen?
     
  36. Ton en Hennie

    Ton en Hennie 3e Versnelling

    Beste Roelof,

    Laat het nu zo zijn dat mijn opleiding vol zat met kinderpedagogie, psychologie, didactiek en historische pedagiek. Dit op HBO niveau en later op hoger niveau. En daarna 38 jaar in het onderwijs gezeten. ( MBO )
    Ook twee kinderen opgevoed en nu 4 kleinkinderen
    Dus de opmerkingen om eens een pedagogiek boek te lezen, lijkt me niet op mij van toepassing!!
     
    • Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  37. PanEuRoel

    PanEuRoel Mega Mijlenmaker

    Dan snap ik die opmerking al helemaal niet. Dan zou je beter moeten weten!
     
  38. Timbo

    Timbo Moderator Medewerker

    Ik geloof dat elk mens vanaf zijn geboorte tot het goede instaat is.
    Alleen door omgang met de wereld wordt zijn persoonlijkheid verder positief of negatief beïnvloed.

    Voor de rest @Ton en Hennie en @PanEuRoel als jullie hier verder over willen discussiëren, graag in een persoonlijke conversatie.
    En..... Laat elkaar in z’n waarde.

    De titel van deze Topic = De kilometerheffing in België, dus graag weer On Topic
     
    • Mee eens Mee eens x 4
  39. waffie

    waffie 5e Versnelling

    Beste gibbel,

    Even toelichten waar die 7,4 miljard vandaan komt want die begrijp ik niet.

    Ik voel me namelijk niet in de positie om te oordelen over mensen waarvan de inn en outs niet ken.
    Ik ken wel 10 tallen organisaties die hier hun verdien model in kunnen hebben.
    Neemt niet weg dat ik je mening van oneerlijk wel kan delen,
    Maar dit zal iedere partij vinden die het gevoel heeft om in te leveren.

    Maar stel dat we het omdraaien en afstappen van iedere vorm van collectiviteit.
    (wat hedendaags al te veel gebeurt)
    Er zijn wijze mensen die ervan uitgaan dat de vrije markt kwaliteit verbetering en kostenverlaging oplevert tov van overheid aangestuurde processen .
    Vooralsnog is dit niet bewezen omdat het wederom dan niet meer gaat om het bedienen van het publiek maar om de winstgevendheid van een bepaalde dienst.

    Als je een motorfiets koopt is dit de eenmalige aanschaf en dan komen er nog wat vaste kosten bij zoals verzekering, bewijs van inschrijving etc + de variabele kosten die samenhangen met het gebruik (brandstof en onderhoud)
    Hiervan zijn we zeker op de hoogte.

    Terug gaand naar de km heffing
    Ten eerste lopen de tol inkomsten fors terug omdat er door de transport wereld versnelt is overgestapt naar euro 5 en 6 (dus minder opbrengsten)
    De kosten voor een km snelweg is natuurlijk wel een variabele maar alg wordt aangenomen dat dit ligt tussen de 10 en 50 miljoen euro:Balloons: met uitschieters naar 100 miljoen per km(hoe meer viaducten etc)
    Het totaal voor het gemak is ca 1800 km voor België wat neerkomt op het meest intensieve wegennet van Europa per vierkante km grond opp.
    Dit geeft een astronomisch bedrag aan investering maar onderhoud neemt ook nog steeds ca 600 miljoen per jaar voor zijn rekening
    En dan zelfs redt je het niet met de heffing(kosten dekkend)
    Op zich is het dus te verklaren dat men die kosten wil terugzien om daarmee het publiek te betrekken bij de kosten die er voor gemaakt moeten worden en dus bewust te maken, maar dat maakt het niet minder leuk..
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2017 om 13:15

Deel Deze Pagina