1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doodmoe wordt je soms van Nederland....

Discussie in 'Opmerkelijk' gestart door Hupelde, 3 aug 2017.

1. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

2. Jur

Jur Kilometervreter

Ja, privacy is bijna belangrijker dan wat dan ook. :mad:

3. Paul_U

Paul_U 5e Versnelling

Nu is privacy in mijn ogen best belangrijk op sommige vlakken.
    Het probleem in deze kwestie is dat de motor enige tijd later gespot is.
    Je weet niet hoe veel later. Wat nou als diegene die gespot is op de camerabeelden die motor ter goeder trouw van een particulier heeft gekocht?
    Dan wordt hij door de beelden te delen op social media neergezet als een "vermoedelijke dief".
    Lullig voor hem als dat bij een zoektocht naar een nieuwe/andere baan ineens tegen hem gebruikt wordt.

Grote probleem is gewoon dat de politie diefstal niet meer als belangrijk genoeg ziet om er veel moeite in te steken.
    Er komen dus geen beelden in Opsporing verzocht o.i.d. en degene die in beeld is geweest wordt niet herkend, kan dus niet worden gehoord.
    Hoe vervelend het ook is, het enige dat je kunt doen is je goed verzekeren.
    Ik heb dus, ondanks dat de motor bij mij binnen staat, en ongeveer 26 jaar oud is, nog wel tegen diefstal verzekerd.
    Kost me geloof ik 2 euro meer in de maand, maar bespaart mij wel een boel kopzorgen als hij onverhoopt toch gejat wordt.

Vind het overigens nog heel wat dat de politie wel op is komen dagen bij het "slachtoffer" omdat de ruitjes van zijn auto waren ingetikt.
    Hoor ook vaak genoeg dat men te horen krijgt dat ze maar op het bureau langs moeten komen om aangifte te doen (of dat maar gewoon online moeten doen).

Hiermee wil ik het probleem overigens niet bagatelliseren of zo, en ik snap die man ook wel, maar aangezien het geen beelden zijn van de diefstal zelf, maar pas van enige tijd later, is er gewoon geen garantie dat dit de dader is, dus snap ik het standpunt van de politie ook wel.

4. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Alsof verzekeren een garantie is....dat zijn de grootste criminelen.... ;)
    Waar las ik dat nou v/d week....schade veroorzaakt, samen papier ingevuld en ondertekend en vervolgens kan de tegenpartij de verklaring aanpassen en sta jij in de kou...
    Was "vroeger" geen issue met een politie verklaring, maar ja...die komen niet meer...

• Leuk Leuk x 2
    • Handig Handig x 1
  5. Marcel Zeist

Marcel Zeist 2e Versnelling

als ik nou geflitst wordt, dan krijg ik gewoon een bon. Waarom is dat dan geen privacy..

• Lol Lol x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
  6. Wonka

Wonka Kilometervreter

Niet te druk maken over privacy.
    Alles waar GPS in zit wordt gelogd zoals de smartphone de navigatie op je motor of in je auto evenals de computer in de auto.
    Zelfs al je alles reset kan men nog zien waar je bent geweest.
    Verder camera's, pin betalingen en telefoongebruik.

7. Pannos

Pannos Kilometervreter

Conclusie....

Als je privacy wilt moet je gaan leven als in het stenen tijdperk.

• Winnaar Winnaar x 1
  8. Jur

Jur Kilometervreter

Of verdacht zijn.

9. Pannos

Pannos Kilometervreter

Dan kom je voor in pliesie systemen, moet je ook niet willen.

10. Bassie

Bassie 2e Versnelling

In Belgiƫ is dit standaard, als je ziet wat justitie hier allemaal vrij laat dan rijzen je haren je kop uit.
    Met dat verschil dat mensen hier gewoon het recht in eigen hand nemen en de boel op feestboek zetten en er is nog nooit iemand voor veroordeeld.
    Waarschuwingen etc aan de orde van de dag.
    De wet op privacy is dan ook helemaal verkeerd, er zou moeten instaan: Je geeft je recht op privacy op op het moment dat je een crimineel feit begaat en dat bv op een camera aantoonbaar is.
    Het probleem is dat de politiek wetten voornamelijk maakt om zichzelf te beschermen en dan doen lijken dat ze om het plebs geven.
    Ikzelf spreek regelmatig agenten en die worden er moedeloos van, ook zijzelf hebben last van die idiote wet.
    Bij ons lijken criminelen meer rechten te hebben dan slachtoffers, om moedeloos van te worden.

• Mee eens Mee eens x 2

Deel Deze Pagina