1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garmin Een 595 maken van een 590

Discussie in 'GPS' gestart door Hupelde, 16 apr 2017.

1. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

• Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
  2. SThom

SThom 3e Versnelling

Ik vindt er niet op terug of je de lifetime kaart update rechten blijft behouden...

En wat is het verschil tussen de 590 en de 595?.

3. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Lifetime is standaard op beide modellen dus blijft intact...

Als je de verschillen niet kent heeft het ook niet zoveel zin om te "proberen"... ;)

4. SThom

SThom 3e Versnelling

Vandaag mijn Zūmo 590 ge-update naar een Zūmo 595, klusje van een paar minuten.
    Het mooie van deze update is dat deze ook weer heel eenvoudig is terug te draaien mocht deze niet bevallen, dus nagenoeg geen risico.
    Eigenlijk vreemd dat Garmin zelf deze mogelijkheid niet bied aan de 590 eigenaren.

De eerste indruk van de upgrade is ook dat alles wat sneller werkt

Waarom heb ik deze update gedaan...... ik ben altijd benieuwd naar nieuwe mogelijkheden en vindt het leuk om de weg hiernaar te ontdekken, zonder dat ik iedere keer een compleet nieuwe navigatie moet kopen.

Tenslotte doen we dit met ons Pan 's toch ook, nieuw zadel, dagrijverlichting, blue dash noem maar op we willen steeds een mooier product/motor/navigatie

Helaas werken de links in het bericht van @Hupelde niet volledig, maar na zoeken op het WWW is het toch te vinden

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 19 apr 2017
  5. Ozzy

Ozzy Administrator Medewerker

Hoor ik daar een how to aankomen ???

• Leuk Leuk x 1
  6. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Het halve BMW GS forum maakt gebruik van dezelfde links dus het zal wel meevallen... ;)

• Leuk Leuk x 1
  7. Ozzy

Maar dat zijn ook BMDingus rijders ....

• Leuk Leuk x 1
  8. Tukkerpanman

Tukkerpanman 5e Versnelling

ik liep ook vast in de link van Hupelde, ben ook benieuwd hoe je het heb gedaan Thom

9. panpeter

panpeter 4e Versnelling

Zou dit ook werken met de 390/395?

10. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Is reeds geprobeerd echter zonder resultaat...

11. teacher

teacher 3e Versnelling

Ik heb idd al lopen zoeken om van mijn 350 een 390 te maken, maar ik kwam niets tegen.

12. Twointje Pan

Twointje Pan 3e Versnelling

Wat is eigenlijk het verschil wat je dan hebt tegenover de 590 ?? Plus wat gebeurt er met je waarborg ?? En werken alle mogelijkheden nog , bellen en gebeld worden enz...

Twointje Pan.

13. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

14. SThom

SThom 3e Versnelling

15. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

En bestaat er dan ook de mogelijkheid om van een 550 om te bouwen naar een 590. Pleasantry

16. Twointje Pan

Ik ga toch nog even afwachten hoe dat hier verder verloopt qua vastlopen van toestel of foutmeldingen bij sommige apps of het updaten in de toekomst.Zit ook nog met twee originele banden spannings sensors van Garmin en na meer als 1 jaar constant problemen met het verliezen van de bleutooth connectie met de achterste sensor is dat opgelost geweest bij de laatste firmware update van de Zūmo 590... Zou niet graag weer problemen krijgen met de TPMS sensors.. Mijn Zūmo 590 werkt momenteel perfect , natuurlijk de nieuwe layout van de Zūmo 595 is wel schoner en duidelijker...

17. SThom

SThom 3e Versnelling

Met de versie die ik nu heb geïnstalleerd, kan ik altijd terug naar de originele 590.
    Er bestaat ook een versie waarbij je definitief naar de 595 update en deze laat Garmin expres ook alle updates van de 595 binnenhalen

• Leuk Leuk x 1
  18. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

• Leuk Leuk x 1
  19. Mikey

Mikey 4e versnelling

Bedankt voor de links! Hier nu ook een 595....

Alles werkt en idd in express gelijk 2 updates.

• Leuk Leuk x 1
  20. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Ben benieuwd of er ook een flash update komt om van een TomTom een Garmin te maken is.... smileYahoo:

21. Mikey

Mikey 4e versnelling

Theoretisch is dat er al heel lang. Op het internet zijn er programmaatjes te vinden om Windows CE, waar veel navigatie systemen op draaien, te openen.
    Zo in een verder verleden al een versie van IGO-8 laten draaien op een TomTom 710....

Laatst bewerkt: 21 apr 2017
  22. eurpan

eurpan 2e Versnelling

Supergaaf. Twee vliegen in één klap. Accu problemen opgelost en upgrade naar 595. Werkt perfect, bedankt voor de tip!!

Verstuurd vanaf mijn PLK-L01 met Tapatalk

23. Marcel Zeist

Marcel Zeist 2e Versnelling

ehh, hoe bedoel je dat precies?

24. Pierre DV

Pierre DV 2e Versnelling

ik probeer om ook deze update te maken, maar krijg steeds deze foutmelding. Zūmo 590 is aangesloten aan een USB poort.
    iemand een idee wat ik fout doe ?
    foutmelding.jpg

25. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Het luistert vrij nauw, stappen tip:

stap 1
    toestel aan
    stap 2
    aan/uit knop net zo lang indrukken tot toestel uitschakelen in beeld verschijnt en dan kort op uit drukken
    stap 3
    duim in rechter beneden hoek op het scherm vervolgens USB kabel in Zūmo steken,
    Zūmo start op en pc doet "pling" (duim blijft op rechts onder scherm anders is het bestandje weg en plingt de pc dat de USB niet is aangesloten)
    druk op ok (zorg met de tab toets dat de ok toets standbij is dat je alleen enter hoeft in te drukken anders kom je handen te kort)
    eerlijk gezegd weet ik niet meer wanneer ik mijn duim van het scherm heb afgehaald toen het wel lukte,gewoon een kwestie van proberen.

Verder de tip na het updaten om bestaande BT verbindingen weg te halen en opnieuw op te zetten...

26. SThom

SThom 3e Versnelling

Eerst de Zūmo geheel loshalen van de pc, stekker kabeltje in de Zūmo laten zitten ,Zūmo geheel uit zetten dus dat je op de knop moet drukken dat je de Zūmo wil afsluiten.

Het bestand boven de updater loslaten op je pc, de updater start nu op, USB device aanvinken

Nu de Zūmo koppelen aan je pc letop dat je je vinger in de rechts onder op het scherm gedrukt houd totdat de update volledig is geïnstalleerd.

Waarschijnlijk zal je meerdere keren op oké moeten klikken voordat de updater aan de gang gaat

27. Mikey

Mikey 4e versnelling

Het moet zoals SThom het aangeeft met 1 verschil;

Toestel echt helemaal uit. USB kabel in toestel, nog niet aan PC.
    Dan bestand naar updater slepen. Die start dan vanzelf op. Daar dan idd USB device aanvinken.

Dan USB an PC koppelen terwijl je, en dit staat duidelijk in de eerder geposte handleiding, de LINKER boven èn onder hoek van het Zūmo scherm vast houdt totdat deze opstart en er 'Garmin' in beeld staat met in het midden daarboven in kleine lettertjes 'system loader' verschijnt.
    Dan loslaten en updater op 'OK' klikken.

Heb het nu bij 3 toestellen gedaan en werkt perfect in 1 keer en binnen enkele seconden.
    De schermcallibratie die je na opstarten even moet doen duurt langer.

28. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Mike
    wanneer kan ik langs komen ?
    :Biggrin
    Ad

29. Mikey

Mikey 4e versnelling

Waneer je in de buurt bent? Wel ff bellen om zeker te zijn dat ik er ook echt ben.

30. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

je hoort van mij

Ad

31. SThom

SThom 3e Versnelling

@Mikey je zal ongetwijfeld ook gelijk hebben maar met 1 vinger rechtsonder vasthouden geeft hetzelfde resultaat, probeer het maar....

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2017
  32. Pierre DV

Pierre DV 2e Versnelling

Ik probeerde de update zoals beschreven in GPS-Expert.nl.
    Werkte niet.
    Methode van Hupelde en SThom en Mikey : ik krijg nooit 'system loader' maar enkel 'system loading' waarna het toestel de fabrieksinstellingen terugzet.
    Ik zal het maar op een 590 laten. :Sorry:
    Toch bedankt.

33. SThom

SThom 3e Versnelling

@Pierre DV ik denk dat je toch enige stappen niet juist heb uitgevoerd....
    Stuur je een pb met mijn telefoonnummer bel me maar help ik je op weg

• Leuk Leuk x 1
  34. Tommie

Tommie Kilometervreter

ok, ik ga het denk ik ook proberen. (vind het best wel een beetje eng)
    Eerst even mijn huiselijke wizkid proberen te triggeren, want:
    Die heeft een widhoos machine,
    Die heeft meer kijk op dat soort dingen dan ik,
    Die durft meer, is sneller en vind het waarschijnlijk nog leuk ook.
    En wat is er nou makkelijker dan: D. regel jij dat even?

35. Pierre DV

Pierre DV 2e Versnelling

SThom bedankt voor de hulp.
    Nu is mijn Zūmo ook 595. Yahoo:

• Leuk Leuk x 1
  36. Twointje Pan

Zijn er al mensen die problemen hebben ondevonden sind de upgrade van Zūmo 590 naar 595 ?? En is het juist dat je gewoon de oude firmware terug kunt plaatsen om er een Zūmo 590 van te maken moest die stuk gaan voor garantie claim??
    Alvast bedankt voor de uitleg... ( Ben een beetje huiverig want mijn Zūmo 590 gaf al na 5 maanden er de brui aan ,heb toen druk moeten uitoefenen voor een compleet nieuwe want ik wou geen herstelde 590 gelijk Garmin altijd doet als je garantie claimt. )

37. Manus

Manus 5e Versnelling

Ben inmiddels aan de 3e Z590 bezig in de garantieperiode.
    De garantieperiode wordt niet iedere keer vernieuwd of verlengd.
    Ben veel te blij dat hij nu goed marcheert, dus ik blijf ver weg van experimenteren.

• Leuk Leuk x 2
  38. Nero

Nero 2e Versnelling

Ik wacht af tot de eerste kaartupdates voor deze toestellen uitkomen.

39. Twointje Pan

Er zijn teveel problemen geweest met de Zūmo 590 , ze gaan te snel kapot en telkens is het iets anders... Zou niet mogen voor zo een duur toestel , mijn Zūmo 660 heeft nooit gemankeerd..
    Daarom ben ik huiverig om van mijn Zūmo 590 een 595 te maken.... Ga het nog wat aanzien en afwachten...

40. Twointje Pan

Wat zegt Mister GPS eigenlijk over deze mogelijkheid ??

41. Ozzy

het is gelukt hoor....
    Wel dankzij Mikey hoor.... als hij me niet gewezen had hoe ik moest lezen ..... Laten we het op een blond momentje houden ... (lastig zonder haar op je kop maar goed)

42. Tukkerpanman

hier ook gelukt met hulp van OzzyGood, bij mij werkte de RGN tool niet zoals het moest op de p.c
    dan wil het ook niet ,hebben verder geëxperimenteerd door de sd kaart eruit te laten tijdens het downloaden
    de sd-kaart na downloaden erin gedaan,tijdens het opstarten gaf de Zūmo aan, kan de kaarten niet ontgrendelen
    de Zūmo ff aan Garmin expres om de kaarten er opnieuw op zetten, dit gedaan alles werkt perfect

43. MrGPS

MrGPS 2e Versnelling

:)

Ik denk dat het gewoon kan, maar tegelijk ook dat het niet heel spannend is: zo groot is het verschil tussen de 590 en 595 niet (zie ook https://www.mrgps.nl/Garmin-Zūmo-595-Zūmo-395-Zūmo-345/). Als je onderweg graag met spotify werkt is het echter beslist erg interessant.

De handelingen zijn an sich niet ingewikkeld, maar toch niet voor iedereen even eenvoudig. Ik overweeg een video over de werkwijze te houden maar heb daar toch een beetje twijfel bij. Enerzijds omdat, mócht het onverhoopt misgaan, ik dan 'medeplichtig' zou zijn ;). Anderzijds omdat een dergelijke modificatie strikt genomen niet legaal is (in strijd met de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij opstarten van het toestel). Ik ben niet roomser dan de paus, maar moet daar, als Garmin dealer, toch een beetje rekening mee houden. Ik slaap er nog een nachtje over..

Maar voor wie zich vertrouwd voelt met 'flashen': gewoon doen!

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 2
  44. Hupelde

Hupelde 4e Versnelling

Als Garmin het niet zou willen moeten ze het technisch onmogelijk maken. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet...
    Het verschil tussen de 2 toestellen was eigenlijk wel enigszins beschamend te noemen...(en dan heb ik het natuurlijk over de prijs)...

• Leuk Leuk x 1
  45. Tukkerpanman

nog even ter aanvulling wel even mtp-settings aanpassen naar mass-storage
    na het downloaden van de 595 software, anders kan dit problemen geven met
    mapsource/javawa die dit nog gebruiken, hoe moet het ook alweer zie

• Leuk Leuk x 1
  46. firewallie

firewallie Mega Mijlenmaker

Bij mij ook gelukt, met veel hulp! ben niet zo handig met de computer.

47. Mikey

Mikey 4e versnelling

....ik zag maar ff niks...... Maar we hebben wel gelachen toch??

• Leuk Leuk x 1
  48. awjnijholt

awjnijholt Beginnend Bestuurder

zojuist de procedure uitgevoerd van GPS-Expert "upgrade your Zūmo 590 to Zūmo 595" Hij ging de nieuwe firmware laden en ging daarna op zwart en nu is hij zo dood als een pier! Wie kan me helpen de Garmin weer aan de praat te krijgen?

49. awjnijholt

awjnijholt Beginnend Bestuurder

Ik heb hem weer aan de praat en de hij is een 595 geworden.:bravo:

• Leuk Leuk x 1
  50. Tukkerpanman

is een lang nachtje, al wakker Hans :klap:

51. MrGPS

MrGPS 2e Versnelling

• Leuk Leuk x 1

Deel Deze Pagina