Een nieuwe loek

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc pan

Klokje Rondrijder
Jullie weten al of de meesten hier toch,
dat ik altijd een Corbin rijder ben geweest en al véle zadels heb gehad.
Ik heb een Corbin voor dagelijks gebruik, en als ik op vakantie gaat er dan de nieuwe tijdelijk er op.
Ik heb vroeger ook wel eens een Top sellerie en nog anderen zadels op de Pan gehad, maar die zaten meestal wat te krap, deze is iets ruimer en met gel.
Maar ik merk dat de Corbin wel meer steun geeft onderaan de rug, de Top sellerie kan ik alleen testen bij lange ritten van meer dan 500 a' 1000km.
Dus zal waarschijnlijk voor de volgende vakantie zijn dat ik afzak naar Oostenrijk of Italië.

JanDK

3e Versnelling
Daar ben ik het meeste benieuwd naar...het vergelijk met de Corbin.
Rij ook op een Corbin, het leer begint nu op sommige plekjes ...waar de meeste spanning op het leer is....barsten te vertonen.
Creme en of balsam helpen niet echt meer, dus geïnformeerd om de zadel opnieuw te laten bekleden en nieuwe gelpads.
Prijs was 250 euro. Als ik dan kijk wat die topsellerie kost........

Onderrug Marc, daar kopen we dus die Corbins voor. Is de topsellerie zadel dan "zachter" dat die meer in veert waardoor de onderrug minder steun heeft ?

marc pan

Klokje Rondrijder
@JanDK zei, Onderrug Marc, daar kopen we dus die Corbins voor. Is de topsellerie zadel dan "zachter" dat die meer in veert waardoor de onderrug minder steun heeft ?
Hier een paar foto's gevonden van Corbins die ik had op de Pan.
Zo kan je duidelijk zien hoe de zadels verschillen in diepte, dat belangrijk is voor lange afstanden, voor de onderrug.
Zie je het huidig verschil van de Top sellerie en de Cobin nu bij mijne blauwe.
IMG_4909.JPGIMG_4910.JPGIMG_4908.JPGIMG_4911.JPG
Hier de Corbin zadel dat er opgezet word waarmee ik op vakantie ga.
IMG_3167.JPG
Deze Corbin zat ook niet goed voor de onderrug.IMG_2720.JPG
Deze Bagster is een mooi zadel maar niet goed voor mijn rug.
IMG_0465.JPGIMG_0466.JPG
Deze eenzit Corbin zat redelijk goed maar niet voor lange ritten.
IMG_0468.JPGIMG_0469.JPGIMG_0467.JPG

Diver2000

3e Versnelling
Mooi zadel Marc.

Zijn er trouwens ook mogelijkheden om bijvoorbeeld bij bepaalde bedrijven een week een Corbin te huren?
Zou voor mij misschien wel een verbetering kunnen zijn met mijn klachten maar om daar nu even een zadel voor te kopen is een beetje zonde.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Ik heb in een vorig leven een zadel gekocht bij Rob's accessoires .
Geen idee meer of het een Bagster of Corbin was.
Ze hebben daar misschien wel wat je zoekt Diver .
Ik heb toen met mijn DL een proefrit gedaan maar of het voor een week kan , kan je altijd vragen.

Cabby

5e Versnelling
Vwb de onderrug kan ik na 2000 km alleen maar zeggen:
Top (Sellerie)!!! Yahoo:
Je hebt een soort van onderug-steuntje, afhankelijk van de lengte van het zadel dat je hebt gekozen icm met de dikte van je achterwerk. Ik bedoel, als je precies in het zadel past, steunt de opstaande rand je onderrug meer dan voeldoende!
Voorheen reed ik hele stukken met mijn hand tussen mijn onderrug en het zadel als steun, bij het TopSelleriezadel was dat niet meer nodig!
:good:

marc pan

Klokje Rondrijder
OK @Cabby ,
maar kijk eens naar de foto 2,4 en 5 van de Corbin,
daar kan geen enkele zaal tegen op, Qua steun voor de onderrug.
Daar is Top sellerie Qua rugsteun een kinderzitje tegen.
Maar ik moet hem nog testen, en zeker op lange afstand voor de onderrug.

Cabby

5e Versnelling
Géén idee of er een beter zadel is dan een TopSellerie, heb alleen deze super goede ervaring met het TopSellerie zadel.
Dus ja, ik kan deze discussie niet met jullie aangaan!
Unknw
Wél kan ik zeggen, aan de hand van jullie foto's, dat ik het TopSellerie veruit het mooiste zadel vind!
Yahoo:
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk......

Laatst bewerkt:

marccc

Kilometervreter
Corbin is prima zadel maar wel breder en harder dan de topsellery .
op mijn vorige Pan had ik een 2 de hands Corbin gekocht en deze was voorgevormd aan de vorige eigenaar
zodat ik er geen goede zit op had

daarom ik raad nooit iemand aan om een 2 de hands gel zadel te kopen

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Mag ik hier toch ook even reclame maken voor Nederlands vakmanschap?!
MJ Seats iemand?!
Mark houdt rekening met je kont en je rug en uiteraard al je overige haalbare wensen.
Hij bekleed zowel originele bodems alsook die Corbin bodems.
Ben zéér te spreken over mijn eigen zadel .. Dat gezegd hebbende > langste rit op het zadel 'slechts' 2 uren.

Laatst bewerkt:

Portupan

Kilometervreter
Zadels zijn zeer persoonlijk. De ene zit prima op een standaard zadel, de ander niet.
zelf merkte ik al tijdens de proefrit op de 1300 dat ik nooit vriend zou worden met het zadel.
Het gevolg laat zich raden.
Topsellerie aangeschaft.
Zit fantastisch.
Langste rit tot op heden, zal ik niet meer verbeteren, was 22 uur.
eigenlijk geen last van zadelpijn.

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Ik ben zeer tevreden over mijn MJ Seats zadel. @Tiesemans heeft al 2 uur ervaring, ik al 2,5 jaar en ca. 40.000 km. Langste reis op één dag: 1000 km van Haarlem naar Hirtshals in de kop van Denemarken. Geen enkel probleem! MJ Seats was in 2018 aanzienlijk goedkoper dan Corbin of Topsellerie.

20180720 RWS Haarlem 2 vriendjes 1.JPG
Vooraan mijn Pan met MJ Seats zadel, daarachter de Pan van een collega met het standaard zadel. Zie de verschillen
.

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Helemaal opnieuw opgebouwd op de originele harde onderkant. Meestal koop je het nieuwe zadel kant en klaar en lever je tegelijkertijd je oude zadel in

Twointje Pan

4e Versnelling
Ik kan alleen maar meespreken over mijn 12 jaar ervaring met een Topsellerie zadel , na het kopen van mijn Pan al na 1 week het splinternieuwe originele zadel eraf gegooid ( echte rotzooi wat Honda op zo een dure tour moto leverde) nu na 12 jaar met een Topsellerie heel tevreden ( en ik ben al rug patient na mijn 4 rug operaties en 14 schroeven in mijn wervels ) Wel heb ik dit jaar mijn Topsellerie zadel na 12 jaar opnieuw laten vullen , de mouche waar de gel pads op liggen was helemaal versleten en 1 gel pad lekte. Topsellerie zelf was redelijk met zijn herstel prijs 160 euro maar de verzendkosten op en af naar Frankrijk waren nog eens een 80 euro en dat vond ik overdreven is al meer dan de helft van een nieuwe zadel. Dus heb ik bij ons (Oost Vlaanderen België ) een oude bekwame man gevonden die niets anders doet dan zadels opnieuw opvullen en herbekleden naar de wensen van de klant. Nadat hij de bestuurders zadel had opengedaan heeft hij gezien dat 1 gel pad gescheurd was en de onderliggende mouche helemaal doorgezeten was na 12 jaar. Hij heeft naar mijn rugklachten geluisterd en voor gesteld om de beide delen van de zadel (bestuurder en passagier opnieuw te vullen met een harde TemPur schuim en nieuwe gelpads. Ik ben enorm tevreden weer een stevige zadel met nog meer ruggensteun en voor langere ritten nog BETER door de hardere schuimvulling , en als passagier is mijn vrouw heel tevreden plus hij heeft de zadel ook nog eens een anderhalve centimeter breder gemaakt. Top en dit alles voor een goede 130 euro ,s'morgens vroeg om 09h binnen gebracht en de volgende dag om 17 h weer kunnen afhalen. Ervaring is onbetaalbaar van zo oude mensen.

Laatst bewerkt:

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
@Twointje Pan: Kun je mij het adres geven, mits ik mijn TopSellerie zadel zou willen laten hervullen?
Heb ooit eens proef gezeten op een Corbin, maar vond dat niks, mijn achterwerk is er lang niet dik genoeg voor...

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
Over zadels raak je niet uitgepraat, is enorm persoonlijk. Het originele zadel kon mij ook niet zo bekoren, dus op aanraden van een forumlid een bear zadel gekocht, één keer mee naar Oostenrijk en weer verkocht, was voor mij beroerder dan het originele zadel. Toen een Corbin gekocht, was helemaal niets voor mij, mijn achterste is er niet breed genoeg voor en ik ben er niet zwaar genoeg voor, kwam de dealer mee af toen ik hem terug bracht, (meneer u bent niet dik genoeg) had hij ook van tevoren kunnen zeggen.... Toen een topsellerie laten bouwen op de originele zadelpan, daar rijd ik nog steeds mee, héérlijk, voor mij tenminste, met gelkussens. Ik rijd altijd lange afstanden, Oostenrijk, Auvergne, Denemarken etc.
Dus een zadel is zeer persoonlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan