1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

...een tanktas: hepco becker street tourer m

Discussie in 'Wat heb ik gekocht' gestart door Gert-Jan, 26 mrt 2017.

1. Gert-Jan

Gert-Jan 1e Versnelling

Een paar weken geleden in de Vogezen geweest en een bezoekje gebracht aan de Hepco en Becker fabriek, Pirmasens. Daar deze 'Street Tourer M' tanktas gekocht. Inclusief magneet ring voor 175 euro. IMG_2180.JPG
    De tankring met magneten zitten op 4 bouten vast op de tankring. Op de foto zijn de magneten afgedekt met
    met plastic kapjes.
    IMG_2174.JPG
    De tas met uitsparing en bevestingsset; De tas klikt vanzelf muurvast op de magneten.
    IMG_2178.JPG
    Van de week donderdag van Hellevoetsluis naar Dover gereden, via Oosterschelde kering- Westerschelde tunnel- stukje zeeuws vlaanderen - Brugge - Eurotunnel. Flink door kunnen rijden :vroem:. Project bezocht. Vrijdagmiddag weer terug.
    IMG_2302.JPG
    Conclusie: Tas bevalt goed.
    Deze voorgevormde tas zit muurvast op de tank. Aan de voorkant zit een riem om de tas los te halen. je trekt deze riem naar voren en de magneetpolen stoten elkaar dan af -> tas is los.
    De kabel doorvoer in het transparante kaarten vak is handig; De Iphone USB kabel kon aan de lading m.n. voor de Garmin link app.
    puntje van aandacht; Als de tas erop zit, kan dan je niet meer het stuur draaien tot aan de aanslag.
    Dat viel me dan op toen ik de motor even wilde wegzetten. Tijdens het rijden geen issue.

• Leuk Leuk x 1
  2. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Mooi tas, ben ook op zoek naar zoiets. Zag een soortgelijk iets bij SW-Motech, wil eigenlijk de bevestingings plaat middels een andere plaatje meer naar voren krijgen zodat de tas dus verder naar achteren komt. Dit om de vrije stuur uitslag te behouden.

3. Gert-Jan

Gert-Jan 1e Versnelling

Bij deze Tas kon ik de bevestigingsplaat niet verder naar voren schuiven vanwege de voorgevormde bodem. (3de foto).
    In de catalogus zag ik dat Hebco&Becker voor een aantal motoren de magneten tov de tank ring naar achteren geplaatst om inderdaad hetzelfde effect te bewerkstelligen.
    onderstaande even als extreem voorbeeld.
    upload_2017-3-26_19-35-44.png

Bijgevoegde bestanden:

4. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Jammer dat zoiets niet voor de 1300 gemaakt is. Tsja, met rechthoekig plaatje metaal en 4 afstandsbusjes kun je de voorgevormde bodem wel foppen, komt alleen de tas wat hoger te staan.
    Wie weet ga ik wat knutselen met die sw-motech tanktas City.
    Geen last met bankpasjes e.d. vanwege die magneten?
    groet,

5. Gert-Jan

Gert-Jan 1e Versnelling

Idd, dan staat de tas toch weer hoger.
    Ik zal eens een mailtje sturen naar hepco becker, of ze de magneten niet een paar centimeter naar achteren kunnen zetten.
    Yep, de bankpasjes doen het nog steeds. :)

6. Gert-Jan

Gert-Jan 1e Versnelling

Ik heb zojuist een mailtje is gestuurd naar Hepco&Becker, met verzoek of er nog wat gemeten moet worden en/of de rechter gemodificeerde tankring kan worden overwogen; Tankring met de magneten niet in het centrum van de tank opening, maar er een centimeter of 2-4 erachter.

upload_2017-3-26_22-53-25.png

7. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Ben heel benieuwd naar hun reactie

8. Tukkerpanman

Tukkerpanman 5e Versnelling

ik heb de sw-motech tanktas op de Pan met de kunststof tankring
    een grote tanktas van sw-motech geeft bij mij problemen ivm de stuurverhogers
    een kleinere is geen probleem zie de foto's
    de kleine tanktas op de foto kan nog een stukje naar achteren

wij gebruiken de tanktassen zowel op de Pan ST1300(klein) en een CBF600 (de grote)

20170327_114746.jpg 20170327_114720.jpg 20170327_114946.jpg

20170327_115007.jpg 20170327_114834.jpg

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
  9. Gert-Jan

Gert-Jan 1e Versnelling

Hun reactie:

Knipsel.JPG
    Ben benieuwd.

10. Gert-Jan

Gert-Jan 1e Versnelling

Kleine update, ik heb ze gevraagd wat de status was. Hun reactie in het bericht hieronder:
    upload_2017-4-20_23-0-46.png

In navolging hiervan ga ik zelf nog een beetje uitmeten hoeveel de tas naar achteren moet/ dan wel kan, zodat er totaal geen contact meer is met het stuur.
    Resultaten opsturen en dan wachten we even het even af.
    Tevens bekijken of de grotere tanktas er dan ook op zou kunnen.

11. Speedy-Pan

Speedy-Pan Mega Mijlenmaker

Ik heb al zeker 12 jaar een tanktas van Touratech die je uit kan ritsen en verhogen voor meer inhoud met een grote kaart map en er zit een regen hoes bij waarvan de bovenzijde doorzichtig is.
    Deze tanktas had ik op mijn Africa-Twin en deze was ook geschikt voor de B.. R1150GS-A waar hij ook op heeft gezeten.
    Heb de tanktas met kleine aanpassingen zo gemaakt dat hij perfect op me Pan past en geen belemmering met de stuuruitslag heeft en het dashboard kan ik goed zien.
    De tanktas gaat op de Pan nu 4 jaar mee met vakantie of weekenden en zit muurvast maar is ook makkelijk los te klikken wat weer prettig is met tanken.
    De tanktas kan tegen een buitje maar met stortregen of lang in de regen rijden dan doe ik de regen hoes er op.
    Heb even geen andere foto's van de tanktas maar is toch redelijk te zien hoe hij er op zit.

P7230007.JPG
    P8080093.JPG

• Leuk Leuk x 2

Deel Deze Pagina