1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eindelijk opgelost! Ruitkeggen in productie?

Discussie in 'ST1300' gestart door PanLimbo, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Gesloten door: Nosegear
Reden: Brand voorkomen . .
Datum sluiten topic: 10:21 13-06-2018
  1. sprintje

sprintje 3e Versnelling

Wil je mij ook op de lijst zetten?
    Gr Mark

• Leuk Leuk x 1
  2. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Je hebt pb sprintje :Biggrin

3. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Dat was de vlotste tijd tussen bestelling en betaling. Je doet jouw naam eer aan sprintje :Biggrin

4. sprintje

sprintje 3e Versnelling

Ach jij was er ook heel snel bij:biker:

5. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

@PanLimbo ik herken niet alle problemen welke jij gehad hebt, maar het lichtjes zwieberen van de kont wel.
    Tevens klagen de passagiers soms over wervelingen.
    Als dat voor dit bedrag misschien verdwenen is, is dat het geld meer dan waard.
    Zet mij dus ook maar op de lijst als dat nog kan.

Laatst bewerkt: 21 mei 2018
  6. Mark71

Mark71 1e Versnelling

Mijn Pan is stabiel zat sinds ik de ruit in de hoogste van de twee standen heb gemonteerd maar ik vind de opbouwende onderdruk achter het scherm bij hogere snelheden niet aangenaam. Daarom, als je met keggen de ruit nog in de hoogste stand kunt monteren mag je mij ook op de lijst zetten.

7. beesaa65

beesaa65 3e Versnelling

Je hebt een pb met gegevens

8. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Heb jou vanochtend een betaalverzoek per sms gestuurd Wim.

9. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Inschrijving voor deze ronde is gesloten.

Bedankt allen voor de massale reactie, leuke (pb)reacties, en vlotte betalingen. Zodra alle betalingen binnen zijn, kan ik de opdracht uitzetten. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van het verloop.

Wellicht dat ik deze ronde ook een oproep in de Pan European gerelateerde Facebook groepen plaats. Mocht je nu de boot gemist hebben en wel nog mee willen varen, hou dan die groepen in de gaten. En anders wellicht een volgende ronde....

10. beesaa65

beesaa65 3e Versnelling

Ik heb geen SMS ontvangen en zie dat er een teveel in het telefoonnummer zit. moet 06294 etc zijn en niet 060294
    Gr
    Wim

• Leuk Leuk x 1
  11. Harold Nauta

Harold Nauta Motorrijles

komt er nog een vervolg op ik heb nl ook wel belangstelling
    Harold

12. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

@Harold Nauta, gezien de belangstelling had ik al ingeschat om er een paar extra te bestellen. Je kunt dus sowieso nog mee in deze ronde. Je hebt pb.

• Leuk Leuk x 3
  13. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

UPDATE:
    Alle betalingen van de eerste groepsaankoop zijn ontvangen. De opdracht kan de deur uit.

• Leuk Leuk x 5
  14. PanLed

PanLed 1e Versnelling

oh. Jammer. Ik zou ook een setje willen. Kan dat nog?

15. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

16. Edi

Edi 4e Versnelling

Heb je een foto @PanLimbo?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

17. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Nog niet Edi. Kijk ff onder doenloads. Ze zijn gelijk aan de bakker keggen. Met uitzondering dat deze in diverse kleuren kunnen en meer dan de helft lager in prijs liggen...

18. fred

fred Kilometervreter

foto van de bakker keggen.

Bijgevoegde bestanden:

19. jeroen van heest

jeroen van heest Beginnend Bestuurder

is er al wat meer bekend?

20. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Nee nog niets gehoord @jeroen van heest. Levertijd na ontvangst van alle betalingen, is zoals beschreven, ongeveer vier weken met de noot om mij daar a.u.b. niet op vast te pinnen.

Zijn nu pas twee weken verder nadat de opdracht de deur uit is. Ik weet dat het bedrijf het erg druk heeft dus a.u.b. nog sws geduld totdat de vier weken termijn voorbij is.

Wachten duurt lang.... :biker:

• Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
  21. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

duurt wel lang he met die keggen
    of mag ik dat niet zeggen
    okee ik zal me er bij neerleggen

• Lol Lol x 4
  22. Arie Kanarie

Arie Kanarie Beginnend Bestuurder

@PanLimbo, als je nog een setje overhoud (reserve) wil ik ook wel een setje

23. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

@Ome Noot, alvast aan het oefenen voor december? :Biggrin

• Lol Lol x 1
  24. Ome Noot

Nee hoor Anita.
    Een Sinterklaas als ik ben je niet maar drie weken per jaar.
    Dat zit in mijn bloed.
    Al zeggen ze in juli, joh trek je pak aan en doe je baard op, dan doe ik dat.
    Soms lokt dat wel rare opmerkingen op als ik bijvoorbeeld in een winkel loop en bijvoorbeeld zo'n mannetje ziet met zo'n klein boodschappenwagentje, dat ik zo'n mannetje zeg dat Sinterklaas trots op hem is.
    Ik geef dan de ouders enige toelichting..
    Vaak heeft dat al tot extra optredens geleid.
    Dus deze Sinterklaas is nooit klaar.
    Ja als in in die houten jas loop te liggen

Maar goed.
    Ik zal het nog een zeggen..
    Het topic gaat over ruitkeggen.

25. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

Het zit echt in je bloed... je blijft maar rijmen :)

Terug naar de keggen...

26. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Beste mensen,

Zojuist heb ik het bedrijf benadert met de vraag hoe het met de levering van onze keggen staat. Wat ik vernam, en het is GEEN grap, voelt als een fragment uit een zeer slechte film....

Daar waar ik vorige week kreeg te horen, dat ik niet zo moest haasten (om ongeduldige deelnemers van dienst te zijn) is men nu tot de conclusie gekomen, dat de afgesproken prijs, een grote fout was die nooit gemaakt had mogen worden. Het verschil is te groot, om voor hun rekening te nemen. De keggen moesten €58,00 euro duurder worden en dan zijn ze niet eens geanodiseerd !

Persoonlijk denk ik het mijne er van. Dit verhaal stinkt aan alle kanten.

Het zal mij niet verbazen, als er straks een “nieuw lid van het forum”, deze keggen gaat aanbieden.

Omdat de opdracht “btw vrij” is, kan ik hier verder niets mee. Al zou ik daar iets mee willen, een advocaat is duurder dan deze hele “foute grap”.

Ik schaam mij diep....Ondanks dat ik hier niets aan kan doen en/of veranderen... ik schaam mij diep...

Alle betalingen worden op jullie rekening retour gestort. Hiervoor ontvangen jullie een pb.

Sorry, sorry sorry....

• Niet Leuk Niet Leuk x 3
  27. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

Heel erg jammer, maar weinig aan te doen voor ons als deelnemer. Meer dan je verontschuldigen en het geld terugstorten kan je ook niet doen op dit moment.

28. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Dank je Marcel.

De sorry van het bedrijf is er btw niet. Fout maken is menselijk was de tekst van die kant.

Ik voel mij enorm k&#. Buiten het feit, dat ik hier nu flink de pest van in heb, realiseer ik mij, dat ik alles gedaan heb, om dit in goede banen te leiden. Voor jullie deelnemers vind ik het gewoon te vervelend...

De kosten die ik wel al gemaakt heb, neem ik voor mijn eigen rekening en uiteraard worden alle betalingen reour gestort. Vanavond ontvangt iedere deelnemer een pb voor de juiste gegevens.

29. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

de keggen van nico bakker kosten niet voor niks 160 euri.

• Oneens Oneens x 2
  30. Gerardus

Gerardus 3e Versnelling

Jammer man je kan hier niets aan doen shit happens . Laten we hopen dat dit niet de leden de moed ontnemen dit soort initiatieven te ontplooien vaak gaat het wel goed. Van mij in iedergeval bedankt voor je inzet.:bravo:

• Leuk Leuk x 1
  31. Mark612

Mark612 5e Versnelling

Jammer maar helaas. Ik vind dit overigens gewoon zeer slecht van het bedrijf, die hebben waarschijnlijk eens opgezocht wat Bakker keggen kosten en dacht; hup, prijs kan omhoog.

Ik waardeer nog steeds je initatief en reken je het zeker niet aan.

• Mee eens Mee eens x 1
  32. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Spijtig maar helaas.
    Het was een mooi initiatief van je.
    Er zijn ergere dingen in het leven .
    Grtjs.

• Leuk Leuk x 1
  33. Dennis

Dennis The Preacher

Zijn ergere dingen! Zoals een Garmin of een 1300.

(Ps super dat je dit gewoon open communiceert!!)

• Lol Lol x 3
    • Leuk Leuk x 2
    • Niet Leuk Niet Leuk x 1
  34. Portupan

Portupan 5e Versnelling

Dennis,
    Met Garmin ben ik het eens.

Maar dat jij je handen vuil maakt aan een 1300.
    Wijsheid komt met de jaren.

Martin.

35. Dennis

Dennis The Preacher

Jij wint

36. Marcel Zeist

Marcel Zeist 3e Versnelling

Jammer zeg! jouw excuses zijn naar ons (in elk geval naar mij) niet nodig, want ik denk niet dat jij dit kon helpen. Ik vraag me nog wel af of er geen andere bedrijven zijn die dit kunnen produceren. Al met al hebben we samen toch een redelijk opdracht denk ik zo.. Gek idee misschien, maar zou dit niet van kunstof kunnen op een 3D printer. (met inserts voor de schroefdraden natuurlijk)

• Leuk Leuk x 1
  37. jeroen van heest

jeroen van heest Beginnend Bestuurder

jammer om te horen, maar hier kan jij ook niets aan doen.
    gaan we gewoon met zn allen verder kijken hoe we dit anders op kunnen lossen:Questionmarks:

zie de PB tegemoet.

• Leuk Leuk x 1
  38. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Panlimbo
    Is er een 3D film van ?

Ad

• Lol Lol x 2
  39. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Bedankt voor jullie begripvolle reacties.
    Ben inmiddels al andere bedrijven aan het benaderen voordat de keggen op de markt komen door het bedrijf waar ik de opdracht aan gegeven heb.....

3d printen kan als ze uit aluminium geprint worden. Kunstof is niet sterk genoeg. Wat ik uit hebben laten tellen is 3D printen, frezen en draadvonken. Alle voordelen en nadelen met prijzen vergelijken kwam ik op frezen.

Ik laat het ondanks deze slechte ervaring niet los. Maar eerst deze oplossen voordat ik eventueel een nieuwe start....Dirol

40. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Panlimbo
    Heb een klant waar wij de import voor regelen die ruimfrees en freesbanken verkoopt.
    Wil wel eens een balletje opgooien daar ?
    Ad

41. bpsw

bpsw 5e Versnelling

ja hoor Ad, met zijn allen naar de film, gezellig.
    zorg jij voor de popcorn?

gr
    Bas

42. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

De pb zijn verstuurd en eerste paar reply al weer binnen.

Inmiddels drie bedrijven benadert om een scherpe offerte te maken voor de ruitkeggen. Ik heb inmiddels begrepen dat de nico bakker ruitkeggen duurder zijn geworden en nu al € 175,00 kosten !

Morgen arriveren hier de originele Nico Bakker keggen waarvan een nieuwe 3D scan gemaakt kan worden. Onder het motto: geef nooit op !

Laatst bewerkt: 12 jun 2018
  43. Panman

Panman Beginnend Bestuurder

PanLimbo, dank voor je inspanningen tot nu toe. Schuldig voelen is in deze HELEMAAL NIET NODIG !!!
    Het was een super initiatief...wie weet wat er nog van komt. :)

• Leuk Leuk x 1
  44. Eddy DM

Eddy DM 5e Versnelling

Misschien heeft Nico Bakker wel een soort patent/copyright en is hij gaan ontvangen.....:cry:

45. PanLimbo

PanLimbo 5e Versnelling

Denk wel dat het betreffende bedrijf meer info ontvangen heeft. Nadat ze wetenschap van de herkomst hadden, ging het stroever en ging de prijs vlot omhoog.
    Nico Bakker liet mij vandaag al weten dat er iemand snel keggen nodig had maar die mocht al € 175,00 neertellen.
    Hoe dan ook... ik ben er weer/nog mee bezig en geef nu pas bericht uit als de prijs daadwerkelijk zwart op wit genoteerd staat.

Ik laat dit project niet zomaar los Drinks

46. Giacomo Pensionato

Giacomo Pensionato 1e Versnelling

hou jij nog maar lekker even mijn storting. ik begin al aardig wat hoop op te bouwen dat je er met doorzettingsvermogen uit zal komen. dat vertrouwen heb ik in je. voor het overige: sneu en lullig na alle moeite. maar het maakt je wel sterker om er uit te komen.Aggressive

• Leuk Leuk x 2
  47. Twinpan

Twinpan 1e Versnelling

Goed bezig Maurice!!
    Bij een nieuwe ronde ben ik graag weer van de partij.
    Laat je niet gek maken:good:

• Leuk Leuk x 1
  48. Ome Noot

Hey Maurice.
    Er zijn ergere dingen in de wereld kerel.
    Je hebt van mij een pb gehad..
    Ik wacht gewoon rustig af en doe eventueel met een volgende ronde mee.

• Leuk Leuk x 1
  49. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Helemaal mee eens Ome Noot!

50. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

(UPDATED 15JUN2018)
    Right - hier gaat even een slotje op. Watskebeurt:

Bakker Framebouw, fabrikant van de bekende Bakker keggen, heeft zich als lid op dit forum aangemeld en is 'not amused' dat er een schijnbare plagiaat-actie aan de gang is. Da's niet onlogisch, want er heeft ongetwijfeld veel werk in gezeten om die dingen te ontwikkelen. Er wordt niet vermeld of er een octrooi is vastgelegd, maar het is wel zo fair om de fabrikage van identieke keggen door derden niet verder aan te moedigen.

Dat forumlid @PanLimbo hier zijn actie startte om zelf keggen te gaan fabriceren is in onze optiek en volgens zijn eigen zeggen nooit bedoeld geweest om Bakker onder de duiven te schieten, maar omdat de algemene consensus was dat de originele keggen niet meer werden gefabriceerd. Als die incidenteel te koop worden aangeboden zijn ze doorgaans in enkele minuten al in handen van een nieuwe eigenaar. Niet zelden wordt er om gevraagd in 'Te Koop Gevraagd'. Op de website van Bakker Framebouw treft je ze niet aan.

PanLimbo heeft aangegeven onmiddellijk te stoppen met zijn keggen-actie om zich even te beraden, en dat lijkt me de juiste reactie.

Bakker geeft aan dat in geval van groepsinkoop de prijs bespreekbaar is. Als iemand zich geroepen voelt die kar te trekken dan kan dat onder forum 'Groepsaankopen'. Bakker mag dat niet zelf doen; commerciële leden mogen hier niet adverteren of werven. Wel support leveren of door geïnteresseerden gestarte aankoopverzoeken afwikkelen.

Laatst bewerkt: 15 jun 2018
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina