data-csrf="1558902701,23bffaeb5eebad8e7f1c0aeae3c548b4" Even voorstellen en een vraag | ST1100-1300.eu

Even voorstellen en een vraag

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

rignald

Motorrijles
14 mei 2019
1
1
3
59
Type motor
ST1300
Ik ben Rignald Lunes, ik woon sinds 10 jaren in Suriname. Heb hier achtereenvolgens gereden: de Honda 650NTV; Honda NT700V en sinds een jaar, De Pan-European / ST1300. Bouwjaar is 2009. het is een geweldige motor.

Gisteren reed ik op een asfaltweg, waar de toplaag maar voor een gedeelte op zit. Ik reed rond de 100km/h op een overgang van het weg gedeelte zonder toplaag naar het weggedeelte met toplaag, derhalve een hoogte verschil van 10cm. Het was een behoorlijke schok, de motor sloeg direct af en dachboard instrumenten vielen uit, verlichting viel uit. Kortom, alles wat over het contact gaat was uitgevallen. Het enige wat knipperde, was de HISS led lampje, die normaal knippert wanneer het contact uit is.
Ik heb alle bevestigingen aan de batterij gekontroleerd; zekeringen gekontroleerd, alles was goed. Ik kon niet bij het contactslot komen, van wegen de kuip, om te kontroleren, dus zou de motor op transport gaan. Wachtend op transsport, verzette ik de motor van z'n plaats en opeens ging de contact weer aan. Die dag nog 100km gereden zonder issues.
Vandaag gebruikte ik weer de motor en na 300m deed het probleem zich weer voor. Ik ben maar terug gekeerd naar huis. Het stuk naar huis was de stroom weer terug op het contact om daarna weer weg te vallen.
Ik zal nu verder moeten zoeken, maar mijn vraag is of iemand dit verschijnsel herkend en wat de oorzaak hiervan was.

25639
postings automatisch samengevoegd:

• Leuk
Reactions: PanEuRoel

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.702
1.257
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Rignald, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
782
790
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Welkom Rignald en veel plezier op dit forum en met je ST1300. Succes met het oplossen van je storing, ik kan je helaas niet van advies voorzien.

Ik ben wel benieuwd naar een paar foto's van jou en je motor (of alleen je motor) met een tropische jungle achtergrond. Dat zien we hier niet vaak in ons kikkerlandje! Zo iets maar dan niet zo extreem (foto gevonden op internet):

IMG_20170720_082100.JPG

• Like
Reactions: elmo

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.463
1.835
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Welkom op het forum Rignald!
Als je het instrumenten paneel eruit haalt, (8 schroeven en twee clips) dan zie je aan de rechterkant een zwart kastje zitten met een blauwe stekker, (zit tegen het subframe geschroefd bij de koplamp) dat is je omval beveiliging, goede kans dat er hier iets fout is gegaan door de klap, als alles dood is en het contact staat aan dan moet je er eens tegen tikken. Misschien gaat het dan wél werken, in dat geval moet je hem vervangen. Meestal worden ze na een ongeval preventief vervangen omdat ze vaker problemen gaan geven als ze geactiveerd zijn geweest. Succes.

Laatst bewerkt:

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.248
1.439
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
Welkom,

Ik zou beginnen met een lading contactspray in het contact spuiten, dan een behoorlijk aantal keren (50) met mijn sleutel draaien (contact aan/ contact uit)
dan zullen de contactjes wel schoon zijn.
maar misschien zeg ik wel hele domme dingen. wijze heren verbeter me maar.