Even voorstellen!

Dik ST1300

Beginnend Bestuurder
Beste ST rijders

Sinds vandaag ben ik een nieuw lid op dit forum en stel mij graag voor.IMG_20210215_143608420~3.jpg
Mijn naam is Dik wonende op de Veluwe en ben niet onbekend met de ST toermachine. Toen ik in 1992 in Griekenland het rijden op een scooter geweldig vond, besloot ik mijn motorrijbewijs te gaan halen.
Na het behalen wilde ik en mijn vrouw een motor. Er was er maar één die wij wilden en dat was de ST1100 in candy glorie red.(foto).
We kochten deze bijna nieuw van een politieman met 18000 op de teller.
Vanaf dat moment was het jaarlijks toeren. Heel Europa doorkruist op deze fiets. Deze motor was onverwoestbaar, alleen banden, olie, remblokken en benzine kon er gesleten worden.
Nooit defecten gehad en geweldige momenten beleefd, zoals in 1994 waar een bezoek aan Engeland en Schotland deze motorfiets voor sommige bewoners wel leek te komen van Mars. Veel foto, vragen en enthousiasme voor deze mooie tijdloos ontworpen ST1100.
In 2004 werd ons eerste kind geboren en vanaf dat moment had ik moeite met motorrijden, hopelijk herkend iemand dat! De motor bleef in de garage en ik reed geen km meer. Uiteindelijk verkocht ik de ST1100 in 2010 met veel emotie. De nieuwe eigenaar was trots en ging hem gebruiken voor woon werk. Recent heb ik bij de RDW gekeken of de ST nog rijdt?
Helaas geen hit meer op dit kenteken. Ik ben benieuwd over er nog een lid is die de MR-89-SN heeft gezien of gekend!

Nu 2020-2021 in een periode van veel thuis begon het ST gevoel weer terug te keren en is er een ST1300 uit 2005 aangeschaft. Volgende week wordt hij geleverd en ik kan niet wachten op deze machine. De vele berichten en informatie op dit forum en andere bronnen geven mij vertrouwen en energie om weer een paar mooie jaren motorplezier tegemoet te gaan.
Ik hoop jullie een keer te ontmoeten.

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
Dag Dik, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
Welkom Dik, op dit mooie forum. Veel plezier met je nieuwe aanwinst, de st1300. Ook een superfijne motor. :vroem:

PandaBlack

5e Versnelling
Hartelijk welkom op het forum Dik. Leuke intro en een actiefoto zien we altijd graag. Wens je heel veel plezier hier en natuurlijk fantastische, veilige kilometers op die mooie 1300 toe.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
Welkom hier en je nieuwe kilo(meter) knaller natuurlijk ook.
Veel fijne km’s met de glimmende kant boven...

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Welkom Dik en veel plezier op dit forum en met je ST1300! Ik heb zelf een ST1100 uit 2001. Een mooie uitgebreide introductie heb je geschreven met een prachtige foto van je vorige Pan in Schotland. Ik moet daar ook nog eens naar toe op de motor, maar eerst dit jaar naar de Noordkaap als het mag van corona... Groeten DuinPan uit Haarlem

20180605_091900.JPG

Nouwel

1e Versnelling
Welkom hier Dik . Inderdaad ook ik heb na probleemloos 17 jaar, mijn 1100 ingeruild voor een geweldige 1300.
Veel genot en plezier ermee!

Bovenaan