Favicon ST1100-1300

PlayMoto

2e Versnelling
16 mei 2020
43
48
18
Westland
www.playmoto.nl
Type motor
ST1300
Is er een apart topic voor ideeën en/of tips voor het forum zelf? Ik kon het namelijk niet vinden.

Misschien een idee om dit aan te maken?

Ik heb namelijk een klein gemis: Waarom is er geen favicon voor het forum?

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
3.003
3.143
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Een favicon is natuurlijk maar heel klein, en er zou een logootje ontworpen moeten worden dat in één blik laat zien waar het over gaat. We zijn er eigenlijk domweg nooit aan toegekomen denk ik . .

Een webshop is een optie - maar het forum verkoopt niets. Er zijn diverse forumléden die zaken te koop aanbieden, maar die doen dat ik Te Koop. Als we er een echte shop onder gaan hangen moet er van alles geregeld worden (naast handelswaar), zoals een BTW number, BTW afdracht, een financiële administratie . . Ik denk dat we daar te low-key voor zijn.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
3.003
3.143
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Dit forum heeft wel een "favicon" dat zegt: ****.st1100-1300.eu , maar het lijkt zo meer op een streepje. :cry:
" **** " staat voor http. Unknw
Dit forum heeft (had!) een favicon dat er uitzag als een blauw vierkantje met drie witte schuifjes erop. Het favicon is het piepkleine icoontje dat in de meeste browsers op de tab van de browser wordt getoond, en wordt ook gebruikt voor als je een bookmark hierheen maakt.

@Gibbel: Nadeel is dat zo'n favicon maar 16 x 16 pixels is; supermooie kleurverloopjes en vectoren zie je niet of nauwelijks en 't ding moet vierkant zijn.
Hoe vinden we 'm zo? 't Is de middelste van jouw pic.

• Like
Reactions: kcools en Tiesemans

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
841
476
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
@Gibbel: Nadeel is dat zo'n favicon maar 16 x 16 pixels is; supermooie kleurverloopjes en vectoren zie je niet of nauwelijks en 't ding moet vierkant zijn.
Hoe vinden we 'm zo? 't Is de middelste van jouw pic.
Als je er wat van wil dan laat je maar weten hoe en welke je wil hebben,,, hoeft niet alleen voor de favicon te zijn hoor...
16x16 zal alleen kunnen zonder tekst vrees ik,,, op zo een lage resolutie is niets meer leesbaar als het meer dan 2 letters zijn uiteraard.
logo-4.jpg
Dit zou BV wel kunnen en dan ziet eht er uit als hieronder...

logo-4x16.jpg

Als het wat is laat maar weten in welk formaat je het wil,, misschien best in .PNG met transparante achtergrond ????

Laatst bewerkt:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
3.003
3.143
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
(Ik heb de posts inzake favicon maar even afgesplitst; het werd wat rommelig daar).

Een favicon moet per sè in het vrij onbekende .ico format, maar je treft online -tig converters ervoor aan.
Overigens heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er een 32 x 32 favicon opgezet. Lijkt te werken . . ;)
Het favicon dat er nu staat vind ik overigens niet verkeerd; dat rood-wit-blauwe is best herkenbaar en de '1100' is ook goed te zien. De '1300' iets minder, maar geen probleem. Ik sla je laatste voorstel zeer zeker wel even op, want ook die vind ik niet verkeerd!!

• Mee eens
Reactions: Rimconator

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
3.003
3.143
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Nee, mooi werk man! Dank je wel! We zien wel of & hoe er gereageerd wordt, en in voorkomend geval weet ik je zeker te vinden.
Doe jij dit soort werk professioneel overigens? Ziet er goed uit! Ik kan zelf nog geen rechte lijn trekken al zou m'n leven er vanaf hangen! ;)

• Mee eens
Reactions: Rimconator

Henny

2e Versnelling
19 sep 2016
50
39
18
58
Venray
Type motor
ST1300
Voor mij wordt is de favicon niet zichtbaar (windows 10, Google) !

PlayMoto

2e Versnelling
16 mei 2020
43
48
18
Westland
www.playmoto.nl
Type motor
ST1300
kan kloppen. even de cache van jouw browser legen.

in jouw browser naar: instellingen -> privacy en beveiliging -> browsegevevens wissen (belangrijk zijn de cookies)
dan browser opnieuw openen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Mee eens
Reactions: Nosegear

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
3.003
3.143
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Dan ben ik zeer benieuwd welk favicon jij dan ziet dat op een streepje lijkt en de URL van het forum bevat . . Misschien zie ik iets over het hoofd, doe eens een screenshotje dan?

Timbo

Administrator
Medewerker
28 jun 2013
2.426
974
493
58
Sliedrecht
st1100-1300.wmco.org
Type motor
ST1100
Als je de posten leest, weet je ook dat de favicon al vervangen is voor een nieuwe gisteren.
En dat mijn reactie op een bericht van jou op donderdag was.

Dus dat screenshotje kan je vergeten, dat heeft geen zijn meer.
De nieuwe favicon is netjes, en zeker beter.