Fitbit charge 4.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Het bovengenoemde toestelletje gekocht zodat ik kan zien hoeveel stappen per dag ik doe en het aantal afgelegde km's.
Lijkt me wel geinig.
Toestel is een activity tracker en heeft veel mogelijkheden.
Je kan hem gebruiken voor deze sporten fietsen, Fitness, Hardlopen, Triathlon, Zwemmen.
En deze metingen kan hij doen Afstand, Calorieverbranding, Conditie, Handen wassen, Hartslag, Slaap, Snelheid, Stappen, Trappen.
Ingebouwde GPS.
Dit is niet de GPS die we op onze Pan gebruiken maar eerder om te bepalen hoeveel km je hebt afgelegd.
Contactloos betalen kan ook maar daar ga ik me niet mee bezighouden.
Met een app op de foon kan ik dan al mijn gegevens raadplegen en doelen in stellen.
Teveel om op te noemen.
Heb je spotify op je gsm staan dan je met deze horloge je spotify app bedienen.
Ik had een TomTom sporthorloge die het heeft begeven en eigenlijk wilde ik niet het bedrag uitgeven voor zo'n nieuw uurwerk en de Bitfit voldoet waar ik het voor nodig heb.
Batterij gaat tot 7 dagen mee zonder gebruik van de GPS.
Sinds ik ben begonnen met uitreiking bij bpost ben ik al 3 kg afgevallen op 3 weken tijd.
Enkel door te fietsen en te stappen , heel wat gezonder dan op een stoel zitten op een loc.
20210531_204603[1].jpg

Laatst bewerkt:

Ieniemienie

Kilometervreter
Gefeliciteerd met jouw gezonde aankoop! Het is duidelijk een aanwinst want je bent bewust bezig met bewegen.
En 3 kilo in 3 weken is niet mis!
Ikzelf heb een appelhorloge gekocht. En daar ben ik ook reuze blij mee. En ook ik ben meer gaan bewegen. Omdat de fruitschaal vol ligt met appels: appeltelefoon, appelpad, appellaptop, is alles op elkaar afgestemd. En als moeder van alle digibeten ben ik blij dat appel alles koppelt.
Hatseflats, krijg ik ook whatsapp berichten binnen die ik zelfs met mijn horloge kan beantwoorden (korte voorgeprogrammeerde antwoorden). En de mijne vertelt mij wanneer ik naar bed moet (als een soort van surrogaat moeder. Alleen is de elektronische makkelijker te negeren ;))
De mijne kan ook saturatie meten. Maar dat doet die, bij mij tenminste, niet super nauwkeurig. Ik kan er ook mee betalen maar dat moet ik nog instellen (hoe dan?!).
En toch, ook ik ben blij met mijn personal digital motivator :)

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
De combinatie van die toestellen is onvoorstelbaar.
Ik heb de functie meldingen van mijn gsm via de Fitbit uitgeschakeld.
Al dat getril op mijn pols :Lol:

ozymandias

2e Versnelling
Mijn vrouw is er niet tevreden over. Km's kloppen niet, dit hebben we gecontroleerd daar ik met een Polar Grit X loop, fiets & wandel. Aantal gezette stappen klopt ook voor geen meter, hij telt zelfs stappen terwijl ze gewoon op haar werk op haar bureaustoel zit.
Heeft ook enorme moeilijkheden met GPS signalen ontvangen en ook het behouden van een gevonden GPS signaal is niet evident.

Ze is zwaar teleurgesteld en afgaande op wat je er over op het forum kan vinden is ze niet de enige met soortgelijke klachten.

PandaBlack

5e Versnelling
Gebruik zelf een "Samsung Galaxy Active 2" Smart watch om alles te monitoren. Stappen teller zit er uiteraard op maar ook: hartslag, bloeddruk, stress levels, bloed zuurstof gehalte, slaap monitor, ademshalings oefeningen, instelbare activiteiten begeleider + monitor en een ECG om electro cardiogrammen te maken. Ook is hij waterdicht en via apps kan je de mogelijkheden uitbreiden.

Erg prettig aan de Galaxy is trouwens ook dat er muziek en navigatie op kan en een als je meer opslag voor je mp3's nodig hebt een telefoon besturen. WeGo navigatie draai ik momenteel want die kan offline worden gebruikt. Al dat pracht natuurlijk via de bluetooth gekoppeld aan de helm budget aliexpress communicator. De Freedconn MaxS.

Heb wel gekeken naar de fitbits maar vondt ze toch te beperkt zeker voor de kosten. Deze Samdung smartwatch was een paar tientjes duurder maar na de €20 cashback actie slechts €179,-

Laatst bewerkt:

RORICK

Kilometervreter
Oktober vorig jaar een Apple Watch series 6 gekocht. Heeft me goed geholpen bij het afvallen. Je moet het natuurlijk zelf doen. Maar door elke dag je sportieve doel te (willen) halen ontstaat er een soort wedstrijd met jezelf. Los daarvan zijn dit soort apparaten leuke gadgets vind ik.

Bovenaan