ST1300 Frame Protector ST1300

Jos van Ree

Motorrijles
Hallo,

Ik heb belangstelling voor die protectoren, voor schetsplaten en voor de tank (en kuipdelen en koffers)? Hoe gaat het in zijn werk en wat kost het?
Recentelijk heb ik een aanrijding gehad met als gevolg dat de motor economisch total loss is. De vervangende motor heeft geen protectoren.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jos van Ree

Rimconator

Klokje Rondrijder
Ik heb ze ook al een hele tijd. Ben er erg blij mee.

Even een PB naar forum lid Slowhand zal je vast verder helpen.

marccc

Kilometervreter
ik heb mijn setje gekocht op ebay.uk ( Honda st1300 frame protectors ) en heb een 12 € betaald en deze zijn zeer sterk . als je gewone folie neemt of deze dan zit er een heel groot verschil op . veel sterker volgens mij

Ome Noot

Moderator
Medewerker
Oei Marccc...
Dan heb jij nooit de protectors van Jan gebruikt zeker.. Wink:Wink:
Het is inderdaad ietsje dunner als de protectors van E-bay, maar gaan minstens zo lang mee.
Bij mij zitteen ze er alweer een behoorlijke tijd op en zijn nog als nieuw

jeube

3e Versnelling

RRR

Kilometervreter
Ik heb ze ooit 'overgetrokken' van een Pan die bij de Honda dealer stond en heb ze toen uitgesneden uit een plaat dun zwart kunststof die ik nog had liggen. Met Bisonkit vastgeplakt. Ziet er goed uit, is onverwoestbaar en kostte niks.

Mars

Motorrijles
Hallo Vrienden en Vriendinnen,

Ze ziet ze nog wel eens, van die Pan 1300's met van die beschadigde voetsteunplaten.
Zo geweldig zonde joh wat dit krijg je nooit meer goed.
Nou kun je die protectors bijvoorbeeld bij vriendje Snoek of bij maatje MotoPort kopen, maar dan betaal je grof geld, dus waarom niet zelf maken.

In Onderstaande PDF een malletje van deze Frame Protectors.
Ik heb ze zelf gemaakt van carbonfolie ( besteld via E-bay)
De Mal die in de PDF staat is vanwege hel papierformaat aangepast.
Draai nou die pagina uit en vergroot hem op een kopieermachine net zolang je de juiste maatvoering hebt gevonden.
Dus dat 70 mm ook daadwerkelijk 70 mm is en niet 65 want dan past het echt niet op je frame.
Knip of snij alles netjes uit en leg dit op de achterkant van je carbonfolie, die je inmiddels binen hebt gekregen van Tante Pos.
Netjes aftekenen en uitknippen of snijden.
Let op... de Mal is tweezijdig te gebruiken he want je motor heeft ook twee van die voetsteunplaten, maar dat is overbodige info.

Als je het spul gaat plaatsen, zorg dan dat je voetsteunplaten goed ontvet zijn anders komen ze binnen de kortste keren weer los.

Succes met de klus, het is er nu echt weer voor.
Waar staat de PDF?

Bovenaan