1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Glimmend RVS in donker RVS veranderen

Discussie in 'How to' gestart door DennisMe, 18 jun 2018.

1. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Ik vroeg me laatst af het mogelijk zou zijn zelf RVS te kleuren zonder speciale spullen. Spuiten heb ik geen zin in, dat brokkelt toch maar af.
    Normaal wordt dat kleuren chemisch gedaan of met een autogeen lasset. Een gewone propaan/butaan vlam wordt er niet heet genoeg voor.

Nu heb ik nog wel een ouderwets Coleman benzine brander staan, uit het kamperen nog zonder kinderen tijdperk. Die vlam wordt in theorie wel heet genoeg...

Dus ik dacht, laat ik het eens proberen:
    upload_2018-6-18_20-1-17.png

Hier zie je het boutje in de vlam, hij moet echt goed diep rood worden.
    Helaas lukt het mijn telefoon niet om het resultaat fatsoenlijk te laten zien, maar het wordt een matte donker tot midden grijs. Volgens mij erg mooi passend bij het kuipwerk van mijn ST1100.
    Zo ga ik er zeker meer doen!

• Leuk Leuk x 2
    • Informatief Informatief x 1
  2. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Supertip! Zal zeker mooier staan dan die glimmende ogen...

3. Werner1

Werner1 3e Versnelling

Maar dan vermindert de treksterkte van die bouten, alhoewel dat voor het kuipwerk misschien niet zo erg is

• Mee eens Mee eens x 2
  4. Dennis

Dennis The Preacher

Kuipwerk heeft niks te houden. Gaat zeker geen probleem worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Mee eens Mee eens x 3
    • Creatief Creatief x 1
  5. Sancho Panza

Sancho Panza 5e Versnelling

Ik heb (volgens mij) de meest voordelige site gevonden voor deze M5 boutjes (Borenco.nl) en ook ergens al in een topic neergezet.
    Aangezien ik doosjes moest bestellen van 500 stuks en ondanks het feit dat ik al zakjes gemaakt heb voor een groepje "Wisselaars" heb ik er nog best wel wat over!

Ik weet het wel zeker, had gisteren wat doosjes meegenomen in m'n topkoffer en alles lag aan het einde van de rit door de hele koffer heen... M5 + M6 door elkaar!

Zit nu een elastiekje om het doosje... :Biggrin

Ik heb al contact met Dennis(Me) om een setje naar hem op te sturen, misschien kan zijn telefoon wel de "look" aan als ze er uiteindelijk op zitten...

Na een heerlijk avondje gezellig ouderwetsch "branden"...

We noemen Dennis(Me) voortaan maar "Mr. Coleman". :)

Wordt vervolgd.

6. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Sancho, ik zal eens een goede foto maken met mijn 'echte' camera. Kost iets meer tijd maar dan heb je ook wat. Gisteren had ik daar geen tijd meer voor.

7. waffie

waffie Kilometervreter

Maar als het RVS boutje wel is gaan vast zitten en de inbus kop inmiddels is beschadigd (broos metaal).

wie gaat ze dan er uit krijgen

boren gaat haast niet al is het alleen al omdat ze snikheet worden... tja kunststof en hitte gaat niet zo goed.

ik zou dan eerder aluminium of beter titanium overwegen.

maar wie ben ik....Friends

Deel Deze Pagina