1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garmin GPS problemen oplossen

Discussie in 'GPS' gestart door Bassie, 8 aug 2017.

1. Bassie

Bassie 2e Versnelling

Beste vrienden,

Mijn Zūmo 340 begon ineens raar te doen, op de kaart geen adressen meer kunnen ingeven en zo.
    Dus eerst maar aan de Express gehangen voor alles opnieuw te updaten/installeren.
    Dat loste al veel op.

Maar veel Garmin toestellen hebben een verborgen scherm waarmee je de boel kan resetten of userdata verwijderen.
    Dit doe je door naar je volume-knop-scherm te gaan en dan een paar seconden rechtsboven in de hoek het scherm aangeraakt te houden.
    Dan komt er een diagnostics scherm, kies je nu "Clear All User Data" dan reset die de boel.
    Natuurlijk blijven kaarten etc allemaal behouden.
    In dat zelfde scherm kan je ook de USB-mode ("MTP Settings) omschakelen van MTP naar Mass-storage.

Dat laatste is zeer handig, want nu kan je veel meer zaken benaderen op je Garmin die anders verborgen blijven.
    Maar dat is niet de enige reden, het ding zit vol rommel dat je misschien wel kwijt wou spelen.

Echter dat is niet het mooiste, doordat je nu in Mass-storage mode draait kan je de volgende tool gebruiken:

http://www.javawa.nl/jdm.html

Dit ding is er zowel voor Windows als Mac en nu kan je rommel opruimen alsook fouten verbeteren.
    Je kan er ook dingen mee fout doen dus MAAK EEN BACKUP!

Ook mooi is dat je ze een andere SDkaart kan steken en dan weer een restore kan doen, erg handig.
    Hoe dan ook, ik wist niet dat die 2 zaken bestonden en na wat prutsen werkt mijn GPS weer helemaal zoals het hoort.

En als kers op de taart, je kan de cryptische kaartnamen HERNOEMEN tot wat meer tot de verbeelding spreekt.

Als je daarna je kaarten weer wilt updaten met Express of Basecamp, vergeet niet de MTP mode terug te zetten zoals die was!

Ik hoop dat andere Garmin gebruikers er ook iets aan hebben.

• Informatief Informatief x 5
    • Leuk Leuk x 2
    • Winnaar Winnaar x 1
    Laatst bewerkt: 8 aug 2017
  2. Paul_U

Paul_U 5e Versnelling

Heb dan weliswaar geen Garmin, maar kan me voorstellen dat dit handig is.
    Duidelijke uitleg er meteen bij, top!

3. Tukkerpanman

Tukkerpanman 5e Versnelling

• Informatief Informatief x 2

Deel Deze Pagina