Software gratis MrGPS Workshops tijdens motorbeurs Utrecht

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
123
107
43
56
Ga je aanstaande donderdag of vrijdag naar de Motorbeurs in Utrecht?

Ook dit jaar mag ik op de motorbeurs Utrecht weer enkele workshops geven (donderdag en vrijdag), ditmaal op uitnodiging van TomTom. Onder de titel 'ontdek en ontwerp de mooiste route' zal ik gedurende drie kwartier verschillende online routeplanners demonstreren. Nadruk ligt op TomTom MyDrive, maar, afhankelijk van de tijd, komen ook MRA, Routeyou en Kurviger aan bod.

Toegang is voor bezoekers van de motorbeurs gratis; aanmelden niet nodig. Voor meer info ziehttps://www.mrgps.nl/gratis-mrgps-workshop-motorbeurs-utrecht/

Wellicht tot dan!

Hans

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
678
630
93
69
Valkenswaard
Type motor
Anders
Hans, zou je op de beurs kunnen toelichten waarom bij TT route herberekenen uitschakelen niet kan cq niet nodig is?

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
123
107
43
56
Zal het proberen. Maar hier alvast in het kort:

De belangrijkste reden van uitschakelen herberekenen bij de Garmin is dat bij een track als routebasis je, zodra je afwijkt van de route, meteen naar het eindpunt gestuurd wordt. Van de route blijft dan niets over.

De Rider gaat daar anders mee om en stuurt je, na afwijken, terug naar het dichtstbijzijnde punt van de route. Helemaal perfect is dit niet want soms houdt hij te lang vast aan één bepaald 'terugkeerpunt'. In die situaties druk je even op de noodpijl links en rij je op eigen inzicht naar een plek verderop in de route; de rider zal op een gegeven moment vanzelf de draad op pakken. Overigens verwacht ik dat er nog een firmwareupdate gaat komen die dit gedrag verder verbetert. Ik hoop daarover tijdens de beurs op zaterdag met de productmanager te spreken.

Al met al: de wens om herberekenen uit te schakelen komt voort uit een tekortkoming van de Garmin, die de TT echter niet heeft.

Wat ik wél heel fijn zou vinden is als de Rider, net als de Zūmo, de mogelijkheid had de oorspronkelijke track als lijntje op de kaar te projecteren. Ook die wens zal ik nog eens onder de aandacht van TT brengen (wat niet per se betekent dat ze dat ook overnemen uiteraard).