1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grote verkeerscontrole tijdens ride-out

Discussie in 'Opmerkelijk' gestart door panman1100, 10 jun 2018.

1. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Grote verkeerscontrole tijdens ride-out

In de nacht van zaterdag 9 op zondag 10 juni heeft de politie een grote verkeerscontrole uitgevoerd op een groep van 700 tot 1000 motorrijders.
    De politie constateerde veel overtredingen en schreef daarvoor tientallen bekeuringen uit.
    Eén gesignaleerd persoon is aangehouden.
    Drie rijbewijzen zijn ingevorderd en één motor is in beslag genomen.

Deze groep motorrijders nam deel aan een zogenaamde ‘ride out’.
    Aanleiding voor de controle was dat tijdens eerdere ‘ride outs’ was gebleken dat men veel verkeersovertredingen beging.
    De verkeersveilgheid was daardoor in het geding.
    De groep had zich verzameld op de A4 ter hoogte van de parkeerplaats bij het brugrestaurant.
    De politie heeft rond 00.30 uur het gebied rondom de motorrijders afgezet en is iedereen gecontroleerd.

Voorlopige resultaten
    De politie schreef bekeuringen uit voor:
    • Rijden met geschorst kenteken
    • Niet dragen helm (2)
    • Negeren rood licht (3)
    • Negeren rood kruis (30)
    • Rijden over de vluchtstrook (meerdere)
    De politie voerde de volgende acties uit:
    • Invordering drie rijbewijzen
    • Inbeslagname motorfiets
    • Aanhouding gesignaleerd persoon
    • Innen openstaande boetes (7700 euro)
    Daarnaast zijn nog diverse bekeuringen uitgeschreven.
    Hoeveel en waarvoor zal in de loop van de komende week duidelijk worden.

Laatst bewerkt: 10 jun 2018
  2. MaHeDu

MaHeDu 5e Versnelling

Ik las te snel en dacht dat dit het resultaat was van Richard / Honda1300 zijn Rondje Twente 10 juni 2018 (Almelo, Overste) :Biggrin

• Lol Lol x 7
  3. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

We hebben ons (over het algemeen toch) netjes gedragen...

• Leuk Leuk x 2
  4. Henry W

Henry W 3e Versnelling

En Henk,
    wanneer kom je weer vrij ?
    :Sorry:

meestal roepen ze het over zichzelf af,
    je weet van tevoren dat je opvalt,
    bij dit soort evenementen ?
    :biker:

5. PanZoetermeer

PanZoetermeer 4e Versnelling

Henk doet zoiets niet, volgens mij heeft hij zelfs de actie als motorbegeleider meegereden... hahahaha

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2018
  6. Rdebruijne

Rdebruijne 3e Versnelling

Zijn ee niet een paar 0-en teveel in de verslaggeving? 700 tot 1000 is wel erg veel.. Was het niet gewoon 70 tot 100?

• Leuk Leuk x 1
  7. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Nope....waren er echt zoveel!

8. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

@Pannos dus dat deed jij op zondagavond? :Biggrin

• Lol Lol x 1
  9. Rdebruijne

Bizar. Dan snap ik aan de ene kant wel dat zo'n grote groep niet kan. Maar om dan meteen iedereen te gaan controleren.. beetje te opportuun, te makkelijk en ook wel weer niet te doen. Bij een grote geregelde verkeersconteole zullen er ook vast wel veel mensen gecontroleerd worden, maar dan komen ze niet allemaal tegelijkertijd.. Las dat het voor sommige mensen echt super lang duurde voor ze aan de beurt waren.. Dat moet toch niet mogen..

Wat betreft zo een ride out..Gezellig maar too much zonder dat het echt een geregeld evenement is zegmaar. Maar aan de andere kant wel erg vet.

10. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Waarom te opportuun?

Slim als je het mij vraagt, hebben ze meteen de hele meuk bij elkaar en zoals je hebt kunnen lezen was het niet voor niets....ook de politie wordt ingelicht.

11. Rdebruijne

Bedoel er verder niets bijzonders mee hoor pannos. Ik geef ze groot gelijk, lekker makkelijk alles bij elkaar.

Maar t is een beetje te makkelijk om zomaar iedereen aan de kant te gooien en te houden. Voor wat ik dus begreep, voor uren! En is dat nou het risico geweest van met zo'n grote groep op pad gaan, ik weet het niet.. Ik heb de laatste tijd een erg kort lontje en dit lijkt een beetje op pesterij of machtsmisbruik.. Ik weet het nogmaals niet. Fijn dat er echte overtreders gepakt zijn maar ik vind het zwaar klote voor de mensen die een gezellige rit wilden en dan zolang aan de kant gezet worden..

Ik weet het gewoon niet, voor beide kanten is wel wat te zeggen. Ik hoop alleen dat de politie geen motor jagers gaan worden dat wanneer er een groepje gezellig gaat toeren, ze bij voorbaat al aan de kant worden gezet, dat zie ik nog gaan gebeurwn ook maar misschien zie ik het wel te zwart in.

12. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Als je met een x aantal mensen gaat rijden in een groep en afgesproken (zeker met grote aantallen) is het verplicht verkeersregelaars bij te hebben en ook EHBO'ers en je moet dit dan aanvragen dus niks raars dat ze zo'n grote groep aan houden lijkt mij dan ;) :good::biker:

13. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Onder andere ja...daarbij is deze groep kennelijk aangemerkt als zijnde 'outlaw bikers', zodoende deze controle en het bleek weer niet voor niets.
    Dit soort types verzieken het voor de normale motorrijder.

• Mee eens Mee eens x 2
  14. Garfield

Garfield 4e Versnelling

Waar staat dat ?

• Mee eens Mee eens x 1
  15. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

@Garfield Naar mijn weten gewoon in de wet geld voor alles wat er georganiseerd wordt.

16. Garfield

Garfield 4e Versnelling

Zeurdoos, ik denk dat die regels niet bestaan en dat je ze verwart met regels voor colonnes. Vandaar dat ik dus vraag waar dat precies staat. Niks persoonlijks maar 'bij mijn weten' vind ik geen betrouwbare bron voor wettten en regels.

• Mee eens Mee eens x 1

Deel Deze Pagina