Haagse Hoed Challenge. Doen of niet?

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.101
2.741
113
Omgeving Breda
Voor diegenen die overwegen deel te nemen als verkeersregelaar aan dit evenement. Vorig jaar om moverende redenen niet deelgenomen omdat ik mij niet kon vinden in de aanpak die gekozen was. Onveilig voor de deelnemers en de verkeersregelaars. Gister kreeg ik weer een oproep. Staat in onderstaande quote. Leeswijzer: begin onderaan in de quote te lezen.
Als tijdens dit evenement iets gebeurt, heb je als verkeersregelaar veel uit te leggen vrees ik.

Onderwerp: Re: De Haagse Hoed Challenge
Van: rjjva*******t@ziggo.nl
Aan: Den Haag 24 uur
Cc:

Beste organisatie
Al eerder heb ik aangegeven dat ik de wijze van inzet van verkeerregelende motorrijders bij dit evenement bedenkelijk vind en ook begrip kan opbrengen voor de zienswijze van politie Haaglanden. Op zich is het evenement op deze wijze qua verkeersregeling niet veilig uit te voeren in een drukke stad als Den Haag. Het vraagt om fysieke begeleiding door de politie samen met verkeersregelaars. Politie mag immers door rood kruisingen oprijden en verkeer stilzetten waarna de taak veilig door verkeersregelaars kan worden overgenomen. De waarneming van de politie is dus niet onjuist en wordt door de wijze van organisatie in de hand gewerkt. Uiteindelijk is de motorrijdende verkeersregelaar eindverantwoordelijke maar kan onder deze omstandigheden dit evenement niet veilig begeleiden. Mijn bevoegdheid als verkeersregelaar ga ik hiervoor niet in de waagschaal zetten ook mijn rijbevoegdheid niet. Ik ben van beiden afhankelijk voor mijn inkomen. In mijn netwerk van verkeersregelaars zal ik ontraden om aan dit evenement deel te nemen.

Met vriendelijke groet,

Rene van Houtert

Graag mijn gegevens uit uw database verwijderen.

Met vriendelijke groet,
Rene van Houtert

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Onderwerp: De Haagse Hoed Challenge
Van: Den Haag 24 uur
Aan:
Cc:

Beste motorrijders,

Begin dit jaar is onderstaande e-mail verstuurd met de vraag of jij mee wil doen aan de Haagse Hoed Challenge. Aangezien wij van meerdere mensen hebben begrepen dat de e-mail per abuis in de ‘ongewenste mail’ is beland, stuur ik jou hierbij een reminder.
We komen nog heel veel motards te kort, dus ik hoop dat onderstaande e-mail je enthousiast heeft gemaakt zodat de mailbox overstroomt met aanmeldingen.

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben hoor ik dat natuurlijk graag.

Hopelijk tot 7/8 september!

Groetjes,
Wendy

+++++++++++

Beste motorrijders van de Haagse Hoed Challenge 2018,

Allereerst wens ik jullie namens de organisatie van de Haagse Hoed Challenge een heel gezond en veilig 2019.

Het afgelopen jaar hebben jullie meegewerkt aan de HHC 2018. Ook in 2019 wordt er weer een HHC georganiseerd, de voorbereidingen zijn al in volle gang. Een van de veranderingen t.o.v. van vorig jaar is dat ik de planning van de verkeersregelaars/motorrijders van Paul heb overgenomen. Ik ben Wendy en vele van jullie hebben mij vorig jaar in het commando centrum gezien en gesproken. Ik vind het erg leuk om op deze manier een extra bijdrage aan de HHC te kunnen geven. Het e-mail adres blijft wel hetzelfde (*******24uur@hotmail.com).

In de afgelopen periode heeft de evaluatie met de Gemeente en de politie plaats gevonden, vandaar dat er niet eerder een e-mail is verstuurd. De organisatie van de HHC werd tijdens die evaluatie onaangenaam verrast door de politie. De politie heeft tijdens de beginuren van de HHC staan filmen op de kruising Meppelweg/Lozerlaan en wat ze daar gezien hebben!!! Er wordt ons voorgehouden dat 80% van de motorrijders door rood licht is gereden. Wij bestrijden dat een observatie van een paar uur maatgevend is voor een evenement dat 24 uur duurt. Maar de toon is gezet. De HHC 2019 mag er komen MITS iedereen zich aan de verkeersregels houdt. En ook het komend jaar zal de politie daar scherp op controleren.

Om toch groen licht voor ons evenement te krijgen hebben wij een aantal toezeggingen moeten doen. Zo wordt het aantal motorrijders per start verhoogd naar 7. Een motorrijder blijft voor de groep rijden en geeft tempo en richting aan, de anderen rijden zo ver mogelijk vooruit. Komen die motorrijders op een kruising met verkeerslichten dan rijdt de motorrijder de kruising op bij groen licht. Dan afstappen en het verkeer regelen. De overige motorrijders mogen dan wel door rood rijden, een teken gaat immers voor een verkeerslicht. Heb je geen tijd om op groen te wachten dan zet je je motor aan de kant (waar ?) en dan loop je de kruising op. Zodra de eerst volgende motorrijder aankomt neemt die je plek over zodat jij weer naar je motor kunt lopen (kost extra tijd) en verder kunt. Het klinkt allemaal misschien omslachtig maar zo wil de politie het. Door meer motorrijders in te zetten hopen we dat jullie meer tijd hebben om op tijd op een kruising aan te komen. Van belang is daarbij dat jullie zo ver mogelijk vooruit werken. Je kunt immers voor een verkeerslicht even moeten wachten voordat deze op groen springt. Het afgelopen jaar is gezien dat motorrijders ‘gezellig’ in een groepje kort voor de wielrenners reden. Dat is dus niet de bedoeling.

Verder is de route gewijzigd. Het stukje Anna Pauwlonastraat tot en met de Loosduinse weg is eruit gehaald, we gaan nu bij het Vredepaleis rechts af, het Carnegieplein op. Dan de Groot Hertoginnelaan – Beeklaan - Valkenboschlaan en dan weer de Zuiderparklaan op, de oorspronkelijke route. Op dit stuk route (allemaal voorrangsweg) zijn ook minder verkeerlichten.

Omdat het aantal deelnemende teams nu al binnenstroomt en omdat we dit jaar eerder en meer reclame kunnen maken is de verwachting dat we dit jaar wel aan de ruim 50 teams zullen komen. Daarom is besloten om 3 starts per keer te doen met een tussentijd van 20 minuten. Tot slot is tijdens de evaluatie gebleken dat het onzinnig is om iemand 24 uur op een kruispunt te laten staan voor een evenement dat, in 2018, 2x per uur voorbij komt. In de 2019 editie zullen er dan ook geen vaste posten zijn.

En dan het ener belangrijkste, de datum. Het wordt het weekend van 7 en 8 september 2019. En dan de belangrijkste vraag, kunnen we weer op jullie rekenen?

Houd daar bij wel in gedachte dat als je mee doet, de politie eist dat je je aan de boven beschreven werkwijze zult houden.

Heb je zin om weer aan dit unieke evenement mee te doen, geef je dan op via het bekende e-mail adres. Ik stuur je dan de nieuwe route en updates zodra die er zijn. Wil je weer met ‘je maten’ samen rijden, geef dat dan ook meteen door. Heb je vrienden/collega’s die in 2018 niet hebben meegedaan en nu wel willen meedoen, geef ze maar op, we hebben weer veel verkeersregelaars op de motor nodig.

De starttijden weten jullie ook, de eerste start is om 12.00 uur, dan 12.20 uur en 12.40 uur. Vervolgens om 14.00 uur, dan om 14.20 uur en dan om 14.40 uur etc. Weet je nu al wanneer je wenst te starten, geef maar meteen door.

Ik hoop dat onze maibox ontploft van de aanmeldingen.

Tot het volgende mailbericht en alvast een fijn weekend gewenst.

Wendy
postings automatisch samengevoegd:

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.210
4.890
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Ik ga hier ook niet aan mee werken , is geen veilige manier van werken.
Had verleden jaar al zo mijn bedenkingen over deze manier van verkeer regelen .

• Like
Reactions: Alex1976

Sytze 1100

Beginnend Bestuurder
4 apr 2019
11
5
3
48
Type motor
ST1100
Pfoe, het is nogal wat wat ze van je vragen. Je hebt groot gelijk dat je hier niet aan mee werkt. Op deze manier creëer je onveilige situaties voor jezelf en het overige verkeer.

• Like
Reactions: Alex1976

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.101
2.741
113
Omgeving Breda
Men heeft gereageerd, maar is kennelijk niet echt doordrongen van de ernst, getuige het ultra korte antwoord. Kijk in onderstaande quote en lees mijn reactie hierop. Tenenkrommend dat men zo het hoofd in het zand steekt als organisatie.

Van: rjjxxxxxxxxx@ziggo.nl
Aan: Den Haag 24 uur
Cc:
Dag Wendy,

Fijn dat je mijn naam verwijdert, maar nog belangrijker vind ik dat er ook iets inhoudelijks met mijn boodschap gebeurt. Persoonlijk denk ik dat een evenement gericht op fondswerving voor een goed doel niet gebaat is bij enig formeel ingrijpen van de politie wanneer de veiligheid in het geding is en de negatieve media aandacht die daaruit mogelijk voortvloeit. Nog los van de problemen die het de individuele evenementenverkeersregelaar voor zijn kiezen kan krijgen. Haaglanden is een kritisch korps dat niet houdt van afwijkingen van afspraken en ook handhavend zal optreden indien nodig.

Met vriendelijke groet,
Rene van Houtert

Verzonden vanaf mijn Huawei mobiele telefoon

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: Den Haag 24 uur
Aan: rjjxxxxxxxxx@ziggo.nl
Cc:
Beste René,

Hartelijk dank voor je afmelding, ik zal dit op de lijst noteren en al je gegevens uit onze database verwijderen.

Met vriendelijke groet,
Wendy Mulder

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.694
2.669
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Niks vreemds aan. Hoofdzaken zijn gescheiden van bijzaken. Jouw vraag was om uitgeschreven te worden. De rest was een uiting van (ws gegronde) ongerustheid, waar zij (schijnbaar) niets mee van doen heeft. Zakelijk gezien goed gedaan van Wendy.
Niks mis met het antwoord. Ongeacht of er nu een onveilige (theoretische) situatie wordt gecreëerd, want er is nog niet gereden, dus is er nu nog niks aan de hand.

panpatje

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.118
596
413
50
Schiedam
Type motor
ST1300
ik had die mail ook ontvangen, en denk er precies hetzelfde over. de eisen van de politie om het zo te doen maken het goed functioneren onmogelijk.
Echter wens ik de organisatie als de regelaars veel succes met dit evenement.

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.101
2.741
113
Omgeving Breda
Niks vreemds aan. Hoofdzaken zijn gescheiden van bijzaken. Jouw vraag was om uitgeschreven te worden. De rest was een uiting van (ws gegronde) ongerustheid, waar zij (schijnbaar) niets mee van doen heeft. Zakelijk gezien goed gedaan van Wendy.
Niks mis met het antwoord. Ongeacht of er nu een onveilige (theoretische) situatie wordt gecreëerd, want er is nog niet gereden, dus is er nu nog niks aan de hand.
Met dien verstande Dennis, dat deze Wendy ook de verkeersregelaars coördineert en de afspraken met de politie maakt en aangeeft 'zich niets te kunnen voorstellen bij de waarnemingen van de politie'. Ze draagt binnen de organisatie dus wel degelijk een verantwoordelijkheid, maar kiest ervoor om niet in te gaan op aangedragen argumenten. Dat is haar goede recht. En dan even een 'worst case scenario', er gebeurt straks wel wat; wie draagt dan welke verantwoordelijkheid? Zeker als je gewaarschuwd bent door de politie, maar ook door degenen die het werk voor jou uitvoeren. Schoenen waar ik niet graag in zou staan. In die zin dus wel vreemd en zeker een onderschatting om een kennelijk 'bijzaak' toch niet te beschouwen als hoofdzaak. Een extra argument in mijn ogen om als verkeersregelaar ver weg te blijven van op deze wijze georganiseerde evenementen.

• Mee eens
Reactions: panman1100