Hallo allemaal! Kenny meld zich als nieuw lid.

kennyn

Motorrijles
15 sep 2020
3
5
3
41
Drempt (voor)
Type motor
ST1100
Hallo,

Ik zal mij kort voorstellen,

Ik ben Kenny en sinds 2004 een all-season woon-werkverkeer motorrijder.
1ste Motor, Moto Guzzi 1000SP
2de Motor, Armstrong MT500
3de Motor, Honda St1100 '91

Als 16 jarige begonnen met brommer rijden van Arnhem naar Wageningen(MTS) en sleutelen aan de gebruikte brommer een Yamaha DT50.
Door mijn moeder verboden mijn motor-rijbewijs op 18 jarige leeftijd te halen en moest wachten op mijn uit huis gaan ;).
Dus eerst maar 2cv en Range Rover gereden(v8 2 deur).

Uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald, tegelijkertijd met mijn vader, en meteen woon werkverkeer gaan rijden.

Onderhoud aan autos en motoren altijd zoveel mogelijk zelf gedaan, tenzij geld teveel en tijd en ruimte ontbraken.

Mijn ST1100 overgenomen met 55.000km en nu staat er ongeveer 110.000km op de teller.

Ik had eerst een beetje het gevoel dat het een grote scooter was, zeker als je overstapt van een Armstrong MT500 off the road, maar ik begon al snel de stabiliteit , soepelheid, bagage mogelijkheden en vooral de kuip(in de winter) te waarderen.

Al met al voorlopig geen andere motorfiets op het oog, misschien wel een voor erbij...

Ben op het forum vooral benieuwd naar de technische oplossingen en ervaringen.
Ik hou van creativiteit.

In mijn dagelijks leven ben ik een Optical Construction Engineer bij Avantes BV. (www.Avantes.com)

Veel rij-plezier iedereen.

Kenny

Henry W

5e Versnelling
12 aug 2016
542
763
93
56
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
@kennyn veel plezier met je ST1100 en op het Forum
er is genoeg leesvoer en ervaring om voorlopig bezig te zijn

rechts bovenin het vergrootglas is de zoek balk scheelt misschien een hoop vragen,

en zoals een van de de ouwe getrouwe wel gaat schrijven

domme vragen bestaan niet
:biker:

PandaBlack

3e Versnelling
7 mrt 2020
145
196
43
Wieringen
Type motor
ST1100
Welkom op het forum Kenny. Dat is een lijst leuke motorfietsen. Rij zelf ook een 1100 welke kleur is het bij jou geworden? Foto's zijn natuurlijk altijd welkom :vroem:

Heel veel technisch leesplezier op het forum en fijne, veilige woon-werk kilometers met de Pan toegewenst!

Andre st1300

5e Versnelling
5 sep 2019
542
467
63
52
Raalte
Type motor
ST1300
Welkom hiero en bekende brommer, de Yamaha DT. Nostalgie..... in de jaren 85 / 87.... hahaha.

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.938
2.549
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Kenny, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

kennyn

Motorrijles
15 sep 2020
3
5
3
41
Drempt (voor)
Type motor
ST1100
thanks allen.

Mijn laatste knutsel actie was de voorband zelf vervangen, velg netjes gemaakt en nwe band omgelegd en statisch uitgelijnd(bleek geen correctie nodig te hebben).

Vanavond ga ik de brandstof veiligheids klep(fuel-valve) controleren, en/of gelijk bypassen.
Met optrekken houd de motor in, lijkt vooral s'ochtends en na een bocht.
Ik rook bij het afstappen ook al wel benzine, wat evt. overflow kon zijn vanuit de veiligheidsklep de vacuumleiding in van cil 3...
Maar ff op onderzoek uit ;)

Jan Pan

Moderator
Medewerker
14 feb 2013
1.847
1.216
413
54
Gorinchem
Type motor
ST1300
Misschien de gaskleppen synchroniseren, dan loopt het allemaal net even soepeler en pakt hij vlotter op.

• Like
Reactions: kennyn

RogerNosurrender

3e Versnelling
11 sep 2020
96
68
18
47
Kerkrade
Type motor
Anders
Welkom !!!!! Zelf kan ik me in het woord scooter niet zo vinden. Wel erg comfortabel deze tour buffel... ik heb er ooit in het verleden zelf op gereden. Moet zeggen dat ondanks het gewicht , deze toch erg prettig stuurt, zwaartepunt is meer naar het midden verplaatst, tank is een dummy tank Pan 1100 en vind je er alleen de lucht filter onder.

• Like

DuinPan

Mega Mijlenmaker
10 dec 2017
1.635
1.831
113
59
Haarlem
Type motor
ST1100
Welkom Kenny en veel plezier op dit forum en met je ST1100. Ik heb er ook één maar dat van 2001. Ik ben net terug van een weekje motorrijden in de Alpen. Groeten DuinPan uit Haarlem

IMG_20200916_142757.jpg

• Like

kennyn

Motorrijles
15 sep 2020
3
5
3
41
Drempt (voor)
Type motor
ST1100
Misschien de gaskleppen synchroniseren, dan loopt het allemaal net even soepeler en pakt hij vlotter op.

Inderdaad jan Pan, geklop is weg. Thnx

Vrijdag nw tweedehandssetje bobines gehaald bij woesthoff brummen. Daar wel nog even de weerstand van gemeten, kwas niet overtuigd maar toch meegenomen.
Hele nacht toch slecht geslapen ervan, stom natuurlijk khad het daar al zeker moeten weten.

Volgende ochtend mijn eigen set uitgebouwd en onderzocht.
Weerstand van mijn eigen bobines(en de gekochte set)was goed 14 Kohm.
Het grote probleem zat hem toch in de bougie kabels.
In elke kabel zit een los te schroeven deel met een weerstandje (4Kohm) erin. Ik wist niet dat dat zo bereikbaar/uitwiselbaar was.
Bij cil 4 was deze helemaal gecorodeerd, hiervan was de totale weerstand ook erg slecht. Zie onderste kabel op de foto.20200919_105347.jpg
De veer die je bij de bovenste kabel ziet was bij kabel 4 helemaal weggefikt of gecorodeerd. Zwart hoopje stof viel eruit.

Alle kabels gecheckt en contactjes schoongemaakt. Beste kabels gebuikt van beide sets. Weer ingebouwd.

Ook had ik de rubberen carberateur spruitstuk moffen vervangen, ik had al nwe liggen, de oude waren zo slecht dat ze braken bij het demonteren, zal ook wel lucht gelekt hebben.

Vandaag gereden met licht geklop, vanavond carb-kleppen gesyncd en loopt weer als verwacht. Tot 650rpm stabiel.
Maar ik denk dat het nog wel iets beter kan, met nieuw setje kabels en ik merk dat als ik de bougiekabels er 1 voor 1 af trek de reactie nogal verschilt.
Cil 2 is het meest kritisch dan 4, 3, 1. Mischien nog een schoonmaakgoedje door de benzine?

Tot zover ☺

• Like
Reactions: Jan Pan