Hellup..!!

TonyPan

4e Versnelling
dag allemaal.
Wie zou me kunnen en willen helpen met het aanleggen van alarmlichten en het aansluiten van m'n navigatie?
Dat hoeft uiteraard niet voor niets.

Groeten van TonyPan

Henry W

Kilometervreter
@TonyPan je bent wel snel
1 dag ?
de hele wereld is op bouwvak vakantie ( nou ja bijna de hele wereld )
effe wachten of pb naar @sleutelaar ( Olaf ) of @kcools
opties genoeg
Dag samen zijn bij Waffie
op TDT bij Pangert

succes
ps ikzelf 2 linker handen
:biker:

PeetST88

3e Versnelling
Ik niet in ieder geval, mechanisch kan ik redelijk wat maar elektronisch iets aanleggen totaal niet. Hopelijk vind je helpend iemand.

TonyPan

4e Versnelling
Dank voor de reacties.
Natuurlijk is dat snel, na 1 dag, maar goed, als ik niet herhaal verdwijnt het topic naar de achtergrond.
Het is dus niet bedoeld om de boel te forceren, maar warm te houden.
Ik begrijp heel goed, dat het midden in de vakantietijd is en daardoor de kans van slagen behoorlijk kleiner is.
Ik wil dus geen verkeerde indruk wekken. :oh no:

Groeten van TonyPan

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@kcools heeft mij met elektronica tot nu toe uitstekend geholpen, die weet zoiets vast wel!
Is ook een uitstekende gastheer en Eindhoven is prima bereikbaar?!

Henry W

Kilometervreter
en Grootebroek / Eindhoven is een leuk toertje

ps Grootebroek ook mooie omgeving pas weekend Andijk gedaan

TonyPan

4e Versnelling
Helaas is mijn motor nog niet afgebouwd, dus ik kan er nog even niet mee rijden.
Het lijkt me ook het makkelijkst om er aan te werken, als alle tupperware er af is.

kcools

3D printer
Hoe wil je de alarmlichten maken @TonyPan ?
Heb je daar al een schakelaar voor en weet je ook al waar je die wil monteren?
De alarmlichten maak je het fraaiste met een aparte schakelaar en dat ze meteen actief zijn. Toen ik mijn motor kocht was er een schakelaar gemonteerd om alarmlichten aan te zetten, en dan moest ook nog je richting aanwijzer en dan werkte het.
Ik heb nu een alarmlicht schakelaar op het stuur, afgetakt bij het linker handvat.
Dit is de gemakkelijkste optie. Daarnaast heb ik een safetylights module geïnstalleerd.
Leuk, werkt, maar kost een paar centen.
TomTom is wel ergens achter het dashboard op een geschakeld punt af te takken, of je moet een kabel willen trekken naar je zekeringen of accessoire aansluiting.

PandaBlack

Kilometervreter
@TonyPan als je nog op zoek bent naar alle zaken rond Alarmlicht lees; de relais, alarmlicht knop precies zoals de TCS knop kan je contact opnemen met gebruiker Hoverspectra op marktplaats. Heeft een 3 tal onderdelen Pan's staan. Gewoon als hobby.

1 heeft het hele systeem en de knop in wat ik kon zien zeer nette staat met de omlijsting

Heb daar recent wat onderdelen gehaald. Onwijs aardige kerel die zelfs hielp met demontage en de prijs was ongekend schappelijk.

Panofiel

4e Versnelling
Als je bij waffie zijn schema een dubbelpolige schakelaar gebruikt hoef je de diodes ook niet te gebruiken. Nog simpeler...

PandaBlack

Kilometervreter
Ehrm, is hoe je het bekijkt @Henk2511.

Zelf demonteren vanaf een fiets waarop het geheel werkte en je niets kan slopen. Eerste plaats krijg je de onderdelen die je moet hebben en op de tweede de kennis het te installeren/fixen. Reversed Enginering op zn best. Hulp reageert wel met of zonder suggesties. Heb het klusje zelf nog niet gedaan anders had ik graag geholpen.

Geef een man een vis en hij zal een dag eten. Leer een man vissen en je geeft hem een leven lang te eten.

Laatst bewerkt:

kcools

3D printer
Ik heb @TonyPan toch een paar vragen gesteld @Henk2511 ?
Als Tony weet wat hij wil, en vooral ook waar hij dat wil hebben, dan kan je wellicht een inschatting maken wat nodig gaat zijn aan materiaal.
Dan kan je ook vertellen wat hij nog nodig heeft en zou je daarna nog een afspraak kunnen maken om een en ander te gaan installeren/monteren.
Zeker als je niet thuis aan het klussen bent vind ik het wel prettig om te weten dat alles wat je nodig hebt ook beschikbaar is.
Ik rijd niet standaard rond met mijn aanhanger vol electra gereedschap en materiaal.

TonyPan

4e Versnelling
Ik heb de motor nu staan zonder alle tupperware.
Dus je kan overal goed bij.
Ik heb zo'n schakelaar voor alarmlichten aan de linkerkant bij het vak met de flexibele deksel, waar de TCS-schakelaar ook zit.
Vind ik een prima plek.
De navigatie komt boven de cockpit te zitten op zo'n beugel van MarcPan.

Het gaat me er dus om, dat iemand die daar zin in heeft, er de tijd voor heeft en de kennis van heeft, bij me langs kan komen.
Nogmaals, dat hoeft ABSOLUUT niet voor niets.

En ik hou niet van vis. :Biggrin

Nu nog even een paar uur aan het werk. ;)

PandaBlack

Kilometervreter
@Henk2511 hoeft geen sorry te zeggen hoor. Snap persoonlijk niet helemaal waarom de posts op dit topic niet goed waren volgens jou.

Vanmiddag is pas de hulpvraag aangevuld met hoe en wat en is bekend of het inderdaad puur om uitvoeren van een installatie gaat. Of hij de spullen heeft, en weet waar dat moet komen. Weinig eerste info en "Helpen met aansluiten" geeft nog wat speling voor opvatting. Ondanks niet in staat te zijn persoonlijk het werkje uit te voeren hebben leden een poging gedaan hulp te bieden. @kcools had goede vragen en suggesties over plaatsing. @waffie gaf een goed leesbaar schema om aan te helpen aansluiten. @Panofiel gaf een simpele versie zonder diodes. Allemaal waardevolle "hulp", bijdrages en kennis van aansluiten.

Ik dacht gezien het verloop van zijn posts dat Tony het er vast en zeker graag spoedig gemonteerd wou hebben. Hij heeft de Pan open dus vast mechanische kennis. Wellicht mist net als wat @PeetST88 en ik hebben de directe elektra kennis het te doen. Je zei zelf "omdat hij het zelf niet kan". Wist ook niet of alle onderdelen aanwezig waren. Zelf meerdere onderdelen van een Pan met noodpinkers afgehaald. Mocht ze zelf demonteren. Een goede methode om uit te vinden hoe iets aangesloten wordt zonder interne werking te moeten leren. De Pan die ik bezocht had was volgens de routeplanner 40km van het Grootebroek die voorbijkwam. Zelfs met OV te doen had ie er misschien van het weekend opgezeten. Was het beste wat ik kon doen.

Onderdelen en benodigde kennis op kort termijn. Ja het sloeg de plank achteraf gezien mis maar had evengoed 2 vliegen in 1 klap kunnen zijn.

Iedereen heeft onzelfzuchtig getracht hulp te bieden uit sympathie voor een collega Pan rijder. Makkelijkste weg was niet eens moeite nemen. Bijkomstigheid is wel dat dit topic hoog bleef staan. En in de toekomst zal wie hier via de zoekfunctie opkomt ook installatie informatie over pinkers vinden. In plaats van;

"Hulp aanleggen van alarmlichten"
"PM @member" (2weken later)

Kan je net zo goed een sticky in klusteam plakken met wie te PM-en bij welk probleem.

Dat over de vis is een minimaal 120 jaar oud spreekwoord. Niet echt vers, zou 'm ook niet eten. Kon m eerlijk gezegd ook nog niet in de versie met hengel. :rolleyes:

Bedankt voor de aanvullende info @TonyPan.
Wens ik jou voor nu veel sterkte in de zoektocht. Kom helemaal goed. Hoop dat het spoedig erop gemonteerd zit. Post even een foto als je wil. :good:

PandaBlack

Kilometervreter
@PandaBlack sorry, maar ik snap even niets van jou reactie, je doet net of de beste man elke dag vis wil eten, sommigen krijgen het vissnoer van de hengel zó in de knoop dat ze hulp moeten in roepen.

Even teruglezen; PandaBlack :rolleyes: S O R R Y. Ja, het staat er toch echt.

Heb trouwens niet gezegd dat jij daarmee jouw excusses aanbood en ik het accepteerde. Bedoelde dat je niet sorry hoeft te zeggen als je het niet meent. Aan de reactie erop te zien is het volgens mij wel als het eerste opgevat.

Maar helemaal eens, we houden er over op.
Hele fijne avond.

Oppie

Kilometervreter
Tony, alles goed, hoe is het met je Pan.

Ik ben een behoorlijke tijd afwezig geweest dus heb een hoop gemist.
gr
Rowdy

TonyPan

4e Versnelling
Vandaag was het dan eindelijk zover; m'n Pan kon weer eens frisse lucht gaan happen.
Deze week alles weer opgebouwd.
Het blijft altijd weer even puzzelen hoe het ook alweer zat, want bijna een jaar geleden heb ik 'm uit elkaar gehaald.
Maar goed, het houdt je van de straat. ;)
Vanavond voor het eerst weer eens wat kilometers gemaakt. :vroem:
Was wel wat onwennig als je zolang niet gereden hebt, ongeveer zo'n drie jaar.
Overigens heb ik er nu ledverlichting op zittten, maar ik kan niet zeggen, dat ik ervan onder de indruk ben.
Het is geen mooie volle lichtbundel. :confused:
Het overschakelen van dim- naar grootlicht, doet ie het de ene keer wel en dan weer niet.

Ach, voor alles is weer een oplossing.

Morgen naar Sprundel.

Bovenaan