ST1300 Hoe berg je tijdelijk je helm even op?

Digi

1e Versnelling
15 apr 2018
35
41
18
Noord Holland
Type motor
ST1300
Ik zat op youtube te kijken naar de mooie lessen van Motojitsu. Prachtig wat deze allemaal kan uitleggen, leer daar een hoop van.

Een filmpje van hem gaf hij de tip voor het "even" wegzetten van de helm.

View: https://www.youtube.com/watch?v=JdWQolSZepw

Nou rij ik altijd zonder topkoffer, behalve als vrouw lief meegaat. Als er even een pauze gehouden wordt en je staat/zit even bij de motor dan zet ik even de rechter koffer open zodat de helm daar even veilig een plekje kan krijgen. Nou ben ik nieuwschierig naar een andere oplossing, dus waar laten "jullie" dan je helm zonder dat deze valt of beschadigt?

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.277
1.279
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Klopt, in het geval van de film op een zeker Beiers product.
Leuk, maar zeker geen Pan. Leuke maar (voor een Pan bezitter) nutteloze info.
Wel zinnig: Als je je helm op je handschoen op de grond legt kan je m omschoppen!
Nou kerel, dáár had ik zelf van zijn levensdagen niet opgekomen!!! (Hoe verzin je het!!)

• Haha
Reactions: cotton

cotton

4e Versnelling
17 jul 2016
223
248
43
63
Emmen
Type motor
ST1300
het is altijd leuk als ik met mijn zoon en zijn vriendin rijd. "daar heb je pa weer met z'n koffer machine". Hilariteit alom, tot we bij t circuit komen (we bezoeken vaak races met z'n drieën)....pa....kan onze helm bij jou in de koffer....???? gewoon drie keer een helm in de koffers van de 1300, geen enkele probleem, plek zat :Biggrin .

Digi

1e Versnelling
15 apr 2018
35
41
18
Noord Holland
Type motor
ST1300
Bij mij altijd in de topkoffer naast het 1,5 ltr reservetankje.
Ja dat doe ik ook geregeld, maar als je even maar stilstaat zou een betere oplossing iets zijn die de helm vasthoud zodat deze niet op de grond kan vallen.

maar ik had nog wat gevonden.

1583432998539.png

Mooi hulpje om even de helm te parkeren

Laatst bewerkt:

pmponer

5e Versnelling
3 mrt 2015
442
292
63
43
Type motor
ST1100
Voor even stilstaan, heb ik een systeemhelm dus die klap ik gewoon open
Anders doe ik hem af en neem hem mee

• Mee eens
Reactions: Tiesemans

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
715
414
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Helmrugzak en als ik die vergeet mee te nemen tik ik de helm hendel onder m'n Pan zadel uit zodat ik de helm daaraan kan bevestigen.
Overigens is de topkoffer idd een heerlijke optie .. Dat wist ik nog wel van m'n GIVI topkoffer op de Deau.

Digi

1e Versnelling
15 apr 2018
35
41
18
Noord Holland
Type motor
ST1300
Helmrugzak en als ik die vergeet mee te nemen tik ik de helm hendel onder m'n Pan zadel uit zodat ik de helm daaraan kan bevestigen.
Overigens is de topkoffer idd een heerlijke optie .. Dat wist ik nog wel van m'n GIVI topkoffer op de Deau.
Tja die haak wist ik niet. Maargoed die kan ik zo niet gebruiken maar je hebt mij wel op een idee gebracht. Je zou daaraan mooi een soortemet snelbinder aan kunnen bevestigen.

• Leuk
Reactions: Tiesemans