ST1100 Hulp gevraagd. ST1100 lekt benzine na langdurige stilstand. Tevens te koop aangeboden

Peerke57

4e Versnelling
13 mrt 2013
207
15
28
62
Hendrik Ido Ambacht
Type motor
ST1100
Goedemiddag allen.

Staat mij ST1100 uit 1995, 52030 kilometer (geen tikfout) op de teller alweer zo’ n anderhalf jaar stil. Reden is mijn rug die af en toe niet echt meewerkt en mijn golfelleboog. Daarom besloten er een andere eigenaar voor te gaan zoeken. De motor staat netjes in de garage en hangt aan een acculader. De motor is o.a. extra Corbin zadel, steun voor Garmin navigatie (eventueel als extra te koop), topkoffer. Motor is verder voorzien van een nieuwe distributieriem. Deze is zo’n 2 jaar geleden door het klusteam geplaatst. De motor heeft tevens een later ingebouwde schakelindicator en een door geluste koplamp en een stuur verhoger. Motor is niet voorzien van ABS.

IMG_3841.jpeg
Het enige probleem is dat bij het starten vorige week, de motor wel aansloeg, maar dat er flink wat benzine lekte. Volgens de site zou de oorzaak zijn verstopte carbs. Helaas ben ik niet handig genoeg en ontbreekt mij het lef om zelf hieraan te beginnen. Dit ondanks dat er een handleiding op de site staat, hoe dit op te lossen.

U voelt mijn vraag al aankomen. Wie kan en wil mij helpen om de motor lopende te krijgen zodat deze ook verkocht kan gaan worden. Mocht er al iemand belangstelling voor mijn motor hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Met een vriendelijke groet.

Peter Jansen.

pmponer

5e Versnelling
3 mrt 2015
442
292
63
43
Type motor
ST1100
Ik kan je helaas niet helpen, ik ben echter wel benieuwd naar de vraagprijs

• Like
Reactions: Henry W

frankie

3e Versnelling
20 okt 2019
161
135
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Kan soms al genoeg zijn door de gashendel een paar keer goed open en
dicht te draaien bij stilstaande motor uiteraard. Daarna motor starten en dit een paar keer herhalen. Komt omdat de vlotternaald niet goed afsluit.

Den hoek

1e Versnelling
20 feb 2020
32
34
18
61
Type motor
ST1100
Je kunt ook de de carburateur even laten schrikken door er een tik tegeaan te geven niet met een voorhamer natuurlijk maar een dikke schroevendraaier ergens op het huis van de carburateur zetten als de motor loopt en dan een droog tikje erop met een hamer als je geluk hebt stopt ie met lekken soms wil het ook nog wel eens lukken met een carburateur reiniger die je bij de benzine gooit een daarna een flink stuk dus minimaal 100km rijden .

Andre st1300

4e Versnelling
5 sep 2019
314
286
63
52
Raalte
Type motor
ST1300
Is het al gelukt ??? Anders nog simpele tip: oude benzine eruit, systeem leeg. Nieuwe 98 benzine erin, forte oid carburateur reiniger erbij. Startmotor benzinesysteem laten vullen. Dagje wachten zodat reiniger zn werk kan doen. Dan starten en es kijken of ie dan wakker wordt. Succes.