Informatie voor geinteresseerde voor verkeersregelaar

Discussie in 'Verkeersregelaars' gestart door Alex1976, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Gesloten door: panman1100
Reden: op verzoek T.S. gesloten.
Datum sluiten topic: 20:46 08-04-2018
  1. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Goedenavond,
    regelmatig zie ik op diverse fora oproepen voor mensen die bij evenementen verkeersregelaar willen zijn.Er is op deze site ontzettend veel informatie over te vinden,maar eigenlijk weer teveel voor mij om duidelijk een beeld te kunnen scheppen over de verantwoordelijkheden,rechten en plichten die erbij komen kijken.Is er iemand die dit voor mij op een rijtje kan zetten zodat ik een duidelijk beeld kan krijgen?Ik zou me graag in willen zetten als vrijwilliger en als dit kan op twee wielen zou ik dit helemaal geweldig vinden.
    gr.Alex

• Leuk Leuk x 1
  2. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

• Leuk Leuk x 1
  3. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Antwoord aangepast... De vraag was al beantwoord door Rimco tijdens typen..

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  4. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

Ik heb het in deze rubriek al eens eerder uitgelegd:

Ga nooit verkeer regelen als je geen aanstelling hebt of opleiding hebt gevolgd. In de opleiding (E-learning) wordt ook aandacht besteed aan het juridisch kader waarin een en ander plaatsvindt Zowel waar het de Wegenverkeerswet en de regeling verkeersregels en verkeerstekens betreft evenals zaken als aansprakelijkheid. Onderzoek ook grondig ofde organisatie een evenementenverzekering heeft afgesloten waarin het verkeerregelen is opgenomen en of het evenement is afgestemd met de autoriteiten (gemeente en politie).

Afgelopen jaar heb ik een verzoek geweigerd, ja zelfs gemeld bij de politie, omdat een organisatie zonder afspraken daarover gemaakt te hebben met de politie aan verkeersregelaars opdrachten dacht te kunnen verstrekken die buiten de bevoegdheden van de evenementenverkeersregelaar vallen. Als dat niet geregeld is wat is er dan nog meer niet geregeld kan je je dan afvragen.

• Informatief Informatief x 1
    Laatst bewerkt: 28 feb 2018
  5. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Goedenavond Thunderstreak en bedankt voor jouw kijk op mijn vraag.GoodIk heb op verschillende fora dit soort verhalen gelezen en daarom wil ik eerst meer informatie inwinnen voor ik hier aan begin.Er is helaas zoveel informatie te vinden dat de bomen het bos overschaduwen en veel items beginnen met een onderwerp en verzanden dan in lange verhalen over E-learnings ,verantwoordelijkheden en redenen om het wel of niet te doen.Daarom probeer ik het voor mijzelf duidelijk te krijgen wat het evenementenverkeersregelaar zijn precies inhoudt in theorie en praktijk.Ik wil mij graag inzetten,maar het moet een hobby blijven.

6. Rimconator

Hou ook even de nieuwe regelgeving in de gaten. Heb te horen gekregen dat we niet meer in koers mogen rijden zoals dat heet. Dat wil zeggen dat we van vast punt naar vast punt moeten rijden en dan de boel meoten beveiligen. Is blijkbaar een landelijke regeling.

We hebben ook niet meer te maken met de plaatselijke politie, maar met de landelijke eenheid. :mad:

• Mee eens Mee eens x 1
  7. Ton en Hennie

Ton en Hennie 5e Versnelling

Wordt het jullie niet te moeilijk gemaakt. Het is vrijwilligerswerk. Algemene soepele wetgeving voor verkeersregelaars zou moeten volstaan. Zo schrik je veel mensen af met al die regeltjes en onduidelijkheden.
    Respect voor de motorverkeersregelaars.

• Mee eens Mee eens x 1
  8. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

1 oktober 2017, Regeling Verkeersregelaars Aangepast

Per 1 oktober 2017 treedt de aanpassing van de Regeling Verkeersregelaars in werking.

De aanpassing betreft uitsluitend de regels voor evenementenverkeersregelaars.

Omdat er best veel wijzigt heeft de Stichting Verkeersregelaars Nederland in samenspraak met Ministerie, Politie en VNG besloten de website aan te passen.

Per 1 oktober 2017 ontvangt u geen aanstellingspas meer, nadat u de instructie met goed gevolg heeft afgerond. De instructieverklaring blijft wel gehandhaafd.

U kunt pas worden ingezet voor het regelen van het verkeer, nadat de gemeente u heeft aangesteld als evenementenverkeersregelaar.

Beknopt samengevat:

- geen passen meer voor evenementenverkeersregelaars

- geen eenmalige evenementenverkeersregelaars meer

- evenementenverkeersregelaars kunnen na de e-instructie aangesteld worden voor de duur van max 1 jaar

- bij evenementen zonder vergunning (verklaring geen bezwaar) kunnen evenementenverkeersregelaars ingezet worden

- e-instructie voor iedere evenementenverkeersregelaar verplicht via www.verkeersregelaarsexamen.nl

De letterlijke tekst kun u hier lezen.

• Informatief Informatief x 5
  9. cees pan euro

cees pan euro 4e Versnelling

en toch blijft die jaarlijkse verlening een grote aaneenfluiting !

het enigste wat in mijn ogen verbeterd is, is de uitgifte van inlogcodes voor een evenement
    ( makkelijker aanmelden voor verzekering als je je verlening al gehad hebt, en organisator kan het eenvoudiger controleren )

maar goed, wie ben ik......

10. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Niet beteugelde regeldrift "strikes again"...
    Wie heeft ooit gezegd dat stemmen zin heeft?

11. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

Vanavond me door de e-learning geworsteld,wat tenenkrommend slecht zeg.Maar in 1 keer geslaagd!Bedankt voor de reacties en de informatie!

• Leuk Leuk x 2
    • Winnaar Winnaar x 1
  12. Rimconator

Vandaag zijn er weer wat collega's aan het werk bij de Scheldeprijs.

Te zien van 15:15 uur op Sporza. Misschien zien jullie wat mensen met een gele vlag.

13. Mark612

Mark612 5e Versnelling

Ik ben gevraagd als seingever bij de Ladies Classic in Noordwijk. Ze willen dat dit jaar voor het eerst door mensen laten doen die zich per motor van gevaarlijk punt naar gevaarlijk punt verplaatsen.
    Op 16 april ga ik naar een bijeenkomst waar eea uit de doeken zal worden gedaan. Ik ben zeker benieuwd naar de juridische kant.
    Wel alvast het verkeersregelaars examen afgelegd (met succes).
    Maar het is me wel duidelijk dat je zelf goed moet uitvinden hoe het is geregeld.

• Leuk Leuk x 1
  14. cees pan euro

" het verkeersregelaars examen afgelegd (met succes)."

natuurlijk, fluitje van een (euro)cent, maar toch BRAVO

heb het laatst voor de gein laten maken door schoonpapa die in de 70 is, natuurlijk 1e keer geslaagd......

• Leuk Leuk x 1
    • Niet Leuk Niet Leuk x 1
  15. cees pan euro

@ mark 612

verwacht geen uitleg over de juridische kant..... veuls te moeilijk voor de organisatoren.....

• Leuk Leuk x 1
  16. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

Ik heb een beetje moeite met bovenstaande uitspraak. Het kan natuurlijk zijn dat ik het verkeerd lees of interpreteer.
    Mensen boven de 70 worden niet meer geacht een examen betreffende verkeersreglementen te kunnen maken of we schatten het intellectuele niveau van mensen boven de 70 zodanig in dat een examen dat door die mensen wordt gehaald dús qua niveau beneden peil is.
    In beide gevallen in mijn ogen een laatdunkende opstelling voor de ouderen boven 70.

Er zijn andere mogelijkheden om aan te geven dat de e-Learning cursus EVR rammelt en heel slordig is opgesteld.
    Ik vind het een perfect voorbeeld van een product dat gemaakt moet worden, maar waar iedereen van vindt dat heel de regelgeving daar omheen rammelt.

• Mee eens Mee eens x 3
    • Winnaar Winnaar x 1
  17. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

beste mede forumleden,door de hierboven gevoerde discussies die je op ieder forum tegenkomt en vooral bestaat uit ieders eigen inzicht is het voor iemand zoals ik het eigenlijk bijna onmogelijk om een oordeel te vellen over de keuze om wel of niet evenementenverkeersregelaar(drie keer woordwaarde)te worden.Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om het toch te doen.Juridische haken en ogen heb je door de doorgeslagen regeldrift in ons land al als je een voet buiten de deur zet.Ik hoop met veel plezier en gezond verstand mijn taken tot een goed einde te brengen,meer kan ik er eigenlijk niet van maken.Wat mij betreft mag hier een slotje op en verdere discussie zal ik graag volgen in een ander topic.Toch wil iedereen bedanken die gereageerd heeft en mij heeft willen helpenDrinks

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie