1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inhouden/trillen bij gas geven

Discussie in 'ST1100' gestart door Paul_U, 15 mei 2018 om 09:59.

1. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Gezien het prachtige weer ben ik de afgelopen anderhalve week enkel met de motor naar het werk gegaan.
    Nu valt me echter het volgende op.
    Bij vlagen lijkt mijn Pan wat in te houden wanneer ik gas bij geef.
    Voor zover ik kan achterhalen is het zo tussen de 2500 en de 3500 toeren het ergste.
    De motor komt ook beduidend minder vlot van zijn plek op dat moment.
    Op de snelweg is dat dus net zo'n beetje tussen de 110 en de 130 km/h, mijn standaard kruissnelheid.
    Maar ff snel gas bij geven om ergens tussen te kunnen wordt lastig zo. De motor lijkt op dat moment ook enigszins te trillen/bokken. Terugschakelen en een flinke dot gas geven en hij rijd wel weer normaal.

Vanochtend toen ik bij mijn werk van de snelweg af ging, had ik er de eerste bocht ook nog ff last van, en daarna ineens niet meer. Accelereren ging weer normaal vlot, geen gehaper/gesputter/trillen meer.

Nu ben ik op technisch gebied niet zo'n held, dus wat zou dit kunnen zijn? Bougies (zouden iridium moeten zijn, dus doen het wel of helemaal niet, lijkt me niet aangezien het met vlagen is)? Vuil in de carbs? Bobines of de kabels naar de bougies?

2. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Ik zou het checken in volgorde van eenvoud. Globaal gezien zo iets:
    Luchtfilter, brandstoffilter, vacuum lek bij carb. Vonk checken.
    Dan Forte 1 door een halve tank en oprijden.
    Helpt dat niet: Dan compressiemeting, klepspeling, carbs demonteren etc.

3. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Vuil kan een oorzaak zijn kijk brandstof filter eens na of maar gelijk vervangen zijn de kosten niet flesje forte 1 in brandstof tank eff af tanken en de tank half leeg rijden daar na zou alles schoon moeten zijn en zou die weer van ouds moeten rijden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

4. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Zo niet dan alle vacuĆ¼m slangen na lopen

5. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Luchtfilter is schoon, die is vorige maand nog gecontroleerd toen we de slangen onder de carbs hebben vervangen.
    Brandstoffilter is toen ook vervangen, maar het controleren wel waard inderdaad, er zat een kleine lekkage na het vervangen.
    Zal inderdaad maar eens een flesje forte 1 op de kop tikken en er door mikken.
    Dank voor de tips voor nu!

6. Dennis

Dennis The Preacher

Membraam kan het ook zijn. Eerst maar forte.

• Leuk Leuk x 1
  7. Frans

Frans 5e Versnelling

Lijkt mij een bougie of bougiekabel, aansluiting op bougie ff controleren.
    Kabels ff inspuiten met siliconenspray of wd40. Bougie ( ook iridium) kan het wel eens laten afweten.

8. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Ja en als fort 1 er door gestookt hebt gelijk eff carb tune doen weet je zeker dat het met de gasfabrieken goed geregeld is en kijk dan ook eff naar de carb rubbers of dat deze nog wel goed zitten

9. Dennis

Dennis The Preacher

Ik heb de carbkelken vervangen bij Paul, carbtube gedaan en hij liep als een zonnetje.
    Denk idd bougie, bougiekabel of membraam.

(Of ik heb half werk geleverd )

Laatst bewerkt: 15 mei 2018 om 16:20
  10. Frans

Frans 5e Versnelling

Membraan heb je constant een probleem.....

11. Dennis

Dennis The Preacher

Ik wil je geloven, echter mijn persoonlijke ervaring lijkt op hetgeen paul schrijft.
    Vooral als je tegen de 100 aanzat begon die in te houden. Na het vervangen nergens meer last van gehad.

12. Frans

Frans 5e Versnelling

Maar hij schrijft dat ie de ene keer wel goed andere keer niet, kan dat bij een kapot membraam ook ?.

• Leuk Leuk x 1
  13. Dennis

Dennis The Preacher

Bij mij persoonlijk wel. Bij de 70 kon ik gas geven. Tot ik bij de 100 kwam. Toen leek het net of die verzoop.
    Dus ja, hoe vreemd dat ook klinkt.

14. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Het voelt inderdaad alsof het bij hogere snelheden eerder optreedt.
    Maar toen ik vanmiddag de snelweg af dook hield hij ook in op de provinciale weg en dorpsweggetjes.
    Hij klonk ook wat "brommend/sputterend".
    Nu nog achterhalen waar dat membraan zit, en hoe ik die moet vervangen, dan zullen we maar eens zo'n ding op de kop tikken.

15. Dennis

Dennis The Preacher

Die zit in het verlengde van je benzinefilter.
    Vierkant ding.

• Leuk Leuk x 1
  16. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Thanx Dennis!
    Gaan we maar eens op zoek naar zo'n ding.

17. Bart Pan

Bart Pan Motorrijles

Als ik dit allemaal zo lees,heeft Paul nog een beste klus :bad idea:

18. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Bij mij ook diezelfde problemen gehad , membraan was gescheurd aan de zijkant.

Vervangen en probleem over.

• Leuk Leuk x 2
  19. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Heb hier nog een reserveset liggen , vervangen is niet veel werk.

20. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Klinkt goed Henk, maar ben enigszins aan huis gekluisterd op dit moment, mijn vrouw is inmiddels uitgerekend...
    Kosten de kop niet zag ik, kwam in een ander topic een set tegen bij Siccama, de FCK-36, geloof nog geen tientje...

21. Dennis

Dennis The Preacher

Hatseflats

• Informatief Informatief x 3
    • Top Top x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
  22. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Dennis, nog bedankt voor je belletje gisteren!
    Zeker met bijgevoegd plaatje moet het volgens mij helemaal goed komen.

23. Oppie

Oppie 5e Versnelling

Als hij op de werkbank ligt, voorzichtig los schroeven......... zit een veer in.

• Leuk Leuk x 1
  24. Heidebloem

Heidebloem Beginnend Bestuurder

dit verhaal komt mij bekent voor,tot 120 kmh was er niets aan de hand maar als ik 140-150kmh reed,dan viel hij in toeren terug
    na 4 tellen kon ik weer vol uit gaan.ben naar pols motoren in waalwijk gegaan om een benzine filter te hallen .
    werd geholpen door Frans pols en vroeg wat er aan de hand was,het hele verhaal vertelt en hij zij dat het voor 80% het mem braam was.
    dus een setje meegenomen gedemonteerd en ja hoor een scheur in de mem braam.
    nieuwe er op en hij gaat weer als de brandweer .

25. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Een scheur in het membraam kun je testen door aan de vacuum kant van het membraam te zuigen. Gebruik een laaaaange DOORZICHTIGE slang als je niet van benzinesmaak houdt.
    Gewoon vacuumslang losmaken, aquarium slang er aan en voorzichtig zuigen. Een beetje benzinedamp mag, maar geen vloeistof!

• Informatief Informatief x 1
  26. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Alle reacties hier wijzen op het membraan, die gaat dus worden besteld.
    Meteen ook maar nieuwe voorvorkolie mee bestellen, dan kan de lekkende keerring ook een keertje worden vervangen.
    Nieuwe setje keerringen ligt al klaar.
    Kunnen we weer lekker rijden, mis het nu al (motor staat net 2 dagen stil... :) )

• Leuk Leuk x 2

Deel Deze Pagina