irritant maar werkt wel (hoop ik)

Discussie in 'Overig' gestart door Tommie, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Gesloten door: panman1100
Reden: op verzoek t.s.
Datum sluiten topic: 16:33 16-03-2018
  1. Tommie

Tommie Kilometervreter

Vandaag eindelijk mijn 'mistlampjes' aangesloten.
    Hopelijk zien ze me dan een beetje beter als ik tussen de file doorrijdt. :vroem:

Het is wit uitstralend licht aan de voorzijde van de motor.
    Je mag met een lichtsignaal geven ter afwending van gevaar (art 28) en dat is er als je tussen twee rijdende auto's rijdt.
    Dus het mag volgens mij ook nog. Dirol

Bijgevoegde bestanden:

• Oneens Oneens x 2
  2. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Nou ik kan je garanderen dat je daar gezeik mee kan krijgen en dat het heel zeker niet mag ;)

• Mee eens Mee eens x 1
    • Top Top x 1
  3. Hunter

Hunter 5e Versnelling

stroboscoop effect... weet niet zeker of je dit kan gebruiken, maar,... valt wel op !!

4. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Dit valt wel op Tommy, ook tussen de file rijdende auto's.
    Maar of onze toezicht houders er erg blij mee zullen zijn, denk het niet.
    Kan ook zijn dat je een nieuwe trend in zet en wij over een half jaartje allemaal deze aanpassing hebben gedaan.
    Ik hoop het.
    Al is het maar dat het zo talrijk wordt toegepast dat het niet te handhaven is.
    Zichtbaarheid is me een hoop waard.

5. Ton en Hennie

Ton en Hennie 5e Versnelling

Er mag zoveel niet. Vroeger hadden we als een van de eerste een derde remlicht op de auto. Verboden, je kon een bekeuring krijgen. Jaren later hadden we geen derde remlicht, kon je een bekeuring krijgen.
    Op een van onze vorige motoren hadden we alarmlichten ..... verboden.
    Je eigen veiligheid is het belangrijkste, ondanks regeltjes.

• Leuk Leuk x 1
  6. Dennis

Dennis The Preacher

Ik zeg niks aan doen meer fijne vent! Mooi!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk Leuk x 2
  7. fred

fred Kilometervreter

van om agent mag het niet,maar dat weet je wel:vroem::vroem:

8. Alex1976

Alex1976 3e Versnelling

ik vind het wel een beetje opdringerige verlichting.Meer opzij,opzij,opzij dan: pas op!hier rij ik.Is de frequentie aan te passen?

• Leuk Leuk x 1
  9. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Blauw valt nog meer op Tommie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Lol Lol x 2
  10. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

@honda1300 vooral als Tommie ook nog heel hard taaatuuuu taaatuuuu erbij gaat roepen :Lol:

• Lol Lol x 3
    • Leuk Leuk x 1
  11. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Nou, dán kan ik je snel uit de droom helpen: dit mag beslist niet. Eerdere vergelijkingen met derde remlichten e.d. gaan natuurlijk volledig mank: dit valt, buiten het voeren van andere dan voorgeschreven verlichting, onder hinder veroorzaken (art 5 WVW). Ontmoet de verkeerde agent en dit gaat fors geld kosten . .

• Mee eens Mee eens x 3
  12. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Dit kan je een bekeuring en een WOK melding om de motor opnieuw te laten keuren bij de RDW opleveren.
    Zou het niet gebruiken.

• Mee eens Mee eens x 3
  13. Pathfinder

Pathfinder 5e Versnelling

Heb er ook vaak aan gedacht deze verlichting te voeren toen ik veel solo reed.
    Heb het nooit aangedurfd, het is een waarschuwing of procesje waard om het te proberen.
    Houd ons op de hoogte.

14. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Een lichtsignaal is iets anders dan een stroboscoop....

Je kunt als 'werkvoertuig' denk aan een veegmachine oid, zelfs een prent krijgen als je de knipperbollen voert terwijl je NIET met je werkzaamheden bezig bent.

15. Ton en Hennie

Jongens, jongens niet zo benauwd voor de sterke arm.
    Zijn gewoon jongens die hun werk doen en ook wel zien of iets echt heel gevaarlijk is of dat het minder prioriteit heeft.
    Zelf verschillende keren aangehouden voor verkeersovertredingen. Echter na een goed gesprek verder kunnen rijden, zonder bekeuring.
    Een voorbeeld. Over afgesloten rijstrook middels dichte streep file ingehaald. Aan het eind van de strook stond een motoragent. Hij hield mij aan ( ik was toen uitgedost met witte klaphelm, gele hes en politiehandschoenen van de dump ) en vroeg of ik een collega was!!!!!!!!!!!!

• Oneens Oneens x 1
  16. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Heeft het niets mee te maken, het is niet alleen verboden maar het geeft ook een verkeerd signaal af.

Als iedereen maar knipperbollen gaat voeren in de file is het eind zoek, de regelgeving hieromtrent is duidelijk en er wordt aardig strikt op gehandhaafd.

• Mee eens Mee eens x 3
  17. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Sluit mij bij Ton en HENNIE aan denk ook aan je eigen veiligheid.
    Op gevaarlijke punten rijdt ik ook met groot licht,ok mag wel niet maar ze zien je hopelijk toch.
    Want op een fruit bak zit ik niet te wachten.
    Fruit koop ik liever zelf.
    Allemaal nog veilige km.
    gr ijskonijn
    Yahoo:

• Leuk Leuk x 1
  18. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Je mag wel met groot licht rijden hoor ('s nachts), mits je niemand hindert.

19. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Voordeel is natuurlijk dat de politie, als jij tussen de file doorrijd, je NOOIT tegemoet komt. :biker:

20. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Tenzij je erachter rijdt....dan hinder je ook:oh no:

• Leuk Leuk x 1
  21. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Het zijn keuzes. Ieder maakt ze voor zich.
    We zijn het eens dat het niet is toegestaan.
    Allerlei "slimme" tips over dat het wel meevalt, oa mbt veiligheid etc...
    Laten we wel zijn: Doe wat je niet laten kunt, mits veilig en acceptabel.
    En bij een boete of inbeslagname: Het was JOUW keuze om te overtreden!!
    Mij zal het jeuken, ik vind er niks van maar lees het met een glimlach....

• Mee eens Mee eens x 3
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2018
  22. Ton en Hennie

Onder handhavers heb je ook allerlei mensen van verschillende pluimage. Een ruimdenkend politieagent zal naar belangrijke zaken in het verkeer kijken.

• Mee eens Mee eens x 1
  23. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Dit is er een van....het is namelijk een vorm van gevaar of hinder veroorzaken (sterk gechargeerd).

Medebestuurders kunnen zich namelijk rot schrikken met alle gekke gevolgen van dien....

Als je ooit met blauw hebt gereden weet je waar ik het over heb.

• Mee eens Mee eens x 2
    • Creatief Creatief x 1
  24. Ton en Hennie

Alles is subjectief. De ene situatie is de andere niet. Zelf ben ik redelijk veel aangehouden met de motorfiets omdat ik niet heel precies aan de regeltjes hield. Zoals ik al geschreven heb, ben ik vaak de dans ontsprongen bij de goed opgeleide, ruimdenkende politieagenten die hun prioriteiten konden stellen en zich niet angstig aan de regeltjes hielden.
    Ze handelden naar de "geest" van de wet in plaats van naar de letter.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2018
  25. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Geef het een naam...het heeft niets te maken met angstig aan de regeltjes houden maar met het goed uitoefenen van je beroep.

Ik spreek uit ruime ervaring, daar laat ik het maar bij.

• Mee eens Mee eens x 1
  26. Ton en Hennie

Ik denk dat we beiden duidelijk zijn geweest en dat er licht zit tussen onze standpunten.
    Grondgedachte is dat veiligheid voor alles gaat.
    Goed uitoefenen van je beroep kan op vele manieren. Mijn jarenlange ervaring is, dat er veel politieagenten goed opgeleid zijn en ruimdenkend en de regeltjes naar de "geest" van de wet toepassen.
    Hulde aan dit soort agenten.

• Mee eens Mee eens x 1
  27. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

En laat dit nou net een veiligheidsdingetje zijn....zoals ik eerder schreef.

Dus, als je je eigen veiligheid en dat van andere weggebruikers respecteert, dan deze verlichting niet (op deze manier) voeren.

28. Ton en Hennie

Is echt een interpretatie kwestie.
    Grondgedachte blijft veiligheid voor een ieder.
    Algemeen gesteld kan ik mezelf goed vinden in de extra verlichting van bijvoorbeeld Henk ( Panman 1100 ) en vele anderen om hun veiligheid en dat van anderen bij het verkeersregelen te waarborgen.
    Misschien mag het volgens de regeltjes niet...... so what.

29. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Ik ook vwb verlichting, maar niet als ze knipperen.....

Geel zwaailicht
    Een geel zwaailicht mag alleen gebruikt worden om andere weggebruikers te wijzen op een bijzondere of een gevaarlijke situatie, zoals het takelen van een auto met pech. Het voeren van gele zwaailichten geeft geen voorrangsrechten.

Het gele zwaailicht mag gebruikt worden op het daartoe bedoelde motorvoertuig bij:

• het verlenen van hulp op of langs de weg;
    • werkzaamheden aan, op of rondom wegen, inclusief sneeuwruimen en het strooien van gladde wegen;
    • hulpverlening aan voertuigen en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
    • het vervoer van een ondeelbare lading (bijvoorbeeld een graafmachine, een damwand of een boot) waarvoor ontheffing is verleend;
    • het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend;
    • het begeleiden van militaire colonnes;
    • het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid. Of door deze voertuigen getrokken aanhangwagens die inclusief de lading breder zijn dan 2.60 meter.

30. Ton en Hennie

Zijn we na een hele polemiek het toch nog eens.
    Onze grondgedachte was mijns inziens steeds gelijk n.l.veiligheid voor alles.
    Persoonlijk heb ik mijn bekeuringen altijd zonder commentaar geaccepteerd en de betreffende verbalisant met respect behandeld.

• Mee eens Mee eens x 1
  31. Tommie

Tommie Kilometervreter

Poe Hee, Ik heb wat losgemaakt merk ik.
    Ik zal ze niet constant aanzetten in de file, alleen als ze absoluut niet in hun spiegels kijken. Dat deed ik tot nu toe met mijn groot licht.
    Feit is dat koektrommel bestuurders dan wel ineens in de gaten hebben dat er meer is dan rode lichtjes voor hun en de telefoon om te appen dat ze weer in de file staan en dus weer laat thuis zijn.
    Als ik een politie mens (gender neutraal) tegenkom die het niet leuk vind horen jullie het. Mijn ervaring is dat het ook gewone mensen zijn die het beroep dat ze doen leuk vinden en als je ze met respect behandeld doen ze dat met jou ook.
    Tot die tijd verhoogt het in mijn optiek mijn zichtbaarheid en dus mijn veiligheid.

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 2
  32. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Maarrrrr, als ze niet knipperen ziet het er erg netjes uit!

• Lol Lol x 1
  33. Tommie

Tommie Kilometervreter

Ik heb ze ook zo gemaakt dat ze ook constant kunnen branden.
    Ik kan de lampjes schakelen met een drie standen schakelaartje op het stuur. uit, aan en irri. Spiteful

• Lol Lol x 3
    • Leuk Leuk x 1
  34. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Hier kan je ook voor gaan .
    th.jpg

• Lol Lol x 4
    • Leuk Leuk x 1
  35. Tommie

Tommie Kilometervreter

jaaa, heeft die helm een CE keur? :Lol:

• Lol Lol x 4
  36. Edi

Edi 5e Versnelling

Hoi Tommie, er is al veel gezegd, maar ik zou ze niet zomaar gebruiken. Deze mogen wettelijk zeker niet namelijk.
    Ziet er wel leuk uit, dat dan weer wel. Ik hou wel van extra verlichting her en der. Bij mij moet er nog t een en ander op voor 14 april (maar dat is weer een ander verhaal).

• Mee eens Mee eens x 1
  37. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

Als je ze nou blauw maakt kom je niet alleen beter door de file maar mag je ook altijd doorrijden bij verkeerslichten. :p

• Lol Lol x 2
    • Leuk Leuk x 1
  38. Frans

Frans 5e Versnelling

Voertuigen mogen niet voorzien zijn van :
    lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51, 5.2.51a, 5.2.57 en 5.2.57a is voorgeschreven of toegestaan;
    in het voertuig aanwezige lichten of objecten die licht uitstralen naar de buitenzijde van het voertuig.

Wijze van keuren
    Visuele controle. Indien lichtarmaturen aanwezig zijn die niet zijn voorgeschreven dan wel toegestaan, mogen de lichten hiervan niet werken.

39. Rdebruijne

Rdebruijne 3e Versnelling

Zou je als motorbegeleider bij evenementen bijvoorbeeld wel oranje knipperlampjes mogen voeren?

40. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Bij linksafslaan mogen ze ter aanduiding van de zijdelingse beweging knipperen aan de kant van het voertuig waarnaar de zijdelingse beweging gemaakt wordt.
    Bij rechtsaf geldt het zelfde als voor linksaf. Ja, dus, dat mag! :good:

• Leuk Leuk x 1
  41. Tommie

Tommie Kilometervreter

Ach
    Concluderend denk ik : "durmazon!" oftewel Dur mag zoveel niet.
    Onnodig claxoneren mag ook niet.
    Ik woon nabij een zalen centrum Als daar weer een bruiloft gevierd wordt (gemiddeld twee maal in de week) moet de hele buurt het blijkbaar weten. Geen agent te bekennen hoor.
    Ik zie wel wat er gebeurt.
    En voordat we helemaal wegdrijven mag van mij deze discussie gesloten worden.
    Dank voor alle input.

• Lol Lol x 2
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie