Kan ik hier een schermmechanisme op aansluiten?

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Sypie

1e Versnelling
22 apr 2019
23
13
3
38
Type motor
ST1300
Omdat ik toch wel een beweegbaar scherm mis, zoals ik bij mijn vorige motor wél had, ben ik aan het kijken wat er voor nodig is om het beweegbaar te maken.

Nu was ik net mijn scherm aan het verlagen in verband met slecht zicht bij regen en donker. Daarbij kwam ik een gele connector tegen waar niks op aangesloten zit. Deze connector zit links achter de kap die net onder het scherm zit, het zwarte stuk boven het Honda logo op de voorkant.

Wanneer dit zou betekenen dat er een schermmechanisme op aangesloten kan worden, betekent het dan ook automatisch dat er elders een connector is voor de stuurschakelaar? Die zal ik in z'n geheel moeten vervangen voor een exemplaar waar de schermbediening op zit.
IMG_3477.JPG

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.684
2.060
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Haal de voorkant onder het scherm er eens af, dan kun je meteen zien of er een motor op aangesloten zit, staat er op je kentekenbewijs dat het een "deluxe"uitvoering is? dan zou het er allemaal op moeten zitten.

Sypie

1e Versnelling
22 apr 2019
23
13
3
38
Type motor
ST1300
Er zit geen motor of frame voorop. De beugels waar het raam aan vast zit kunnen niet bewegen, op geen enkele manier. Ik zou het er echter wel op willen zetten als die mogelijkheid er is.

Als ik zo'n frame zie dan lijkt mij dit een andere connector:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.739
2.512
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik verwacht dat die Pan niet zal zijn voorbedraad. Het feitje dat Honda het Quartet Harness al niet eens standaard bijlevert zegt genoeg vrees ik . .

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.684
2.060
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Nee, als het geen deluxe versie is zit er geen bedrading voor, je moet dan een quarted harness aanschaffen, een ruitmechanisme, het kabeltje dat tussen het quarted harness en het ruitmechanisme komt, een ander linker handvat en het kabeltje daarvoor. Moeilijk is het niet, heb er al een paar zo omgebouwd.

Sypie

1e Versnelling
22 apr 2019
23
13
3
38
Type motor
ST1300
Dus toch een budget model ;)

Nou ja, als het me een halve motor kost aan investering dan neem ik eerst maar genoegen met het feit dat ik het scherm nu op de laatste stand heb gezet. Hierdoor kan ik ook over het scherm heen kijken. Dat is zeker bij regen en donker geen overbodige luxe.

Voor een volgende motor maar een wensen en eisenlijstje maken.

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
727
321
63
Dalen
Type motor
ST1300
@Sypie: Als je er ook geen ABS op hebt zitten, heb je de standaard uitvoering. Heb ik ook. Ik mis de verstelbare ruit vooral 's zomers als het warm is. Zou 'm dan weleens lager willen zetten voor meer 'rijwindkoeling'.

Hieronder een oud draadje van onze 'collega's' aan de andere kant van de oceaan, waarin gesproken wordt over een bedrijf die een conversie kit aanbiedt en een link naar de website van het bedrijf (Calsci). Wordt uiteindelijk wel een dure grap....

Laatst bewerkt: