keerring vervangen en nog wat klusjes

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

magnamaniac

3e Versnelling
12 mei 2019
116
82
28
Land van Maas en Waal
www.rataplan-ratbikeclub.nl
Type motor
ST1100
Ik begon verminderde remwerking te merken en na onderzoek een grote vette vlek op de rechter voorzijde van de kuip. Rechter keerring lek en al olie op de klauw terecht gekomen :(
Dat werd een klusje dus.
Gisteren de poot verwijderd, gedemonteerd, schoongemaakt van binnen, van nieuwe keerring voorzien, verso olie gevuld en weer gemonteerd.
Metten ook een klusje gedaan wat ik al langer wilde doen, maar uitgesteld omdat ik nog geen zin had de poten te verwijderen: vorkrubbers gemonteerdIMG_20191026_161241347.jpg
Gewoon, omdat het kan en ik er goede ervaringen mee heb op m'n voormalige pekelfietsen.

Een tijdje geleden van @slop een terekhaak overgenomen en nu ik toch bezig was vond ik het een goede gelegenheid om deze te monteren.
IMG_20191027_115826351.jpg

Omdat het nu wat meer moeite kost het achterwiel te (de) monteren de spiebanen van het wiel en de klok even gecontroleerd. Deze zagen er nog netjes uit. Meteen van nieuw kopervet* voorzien en gemonteerd.
IMG_20191027_112446211.jpg

en als je dan toch bezig bent......
Op deze motor had ik nog geen aansluiting voor m'n Gerbings, dus deze op de accessoire-aansluiting aangesloten en het stekkertje netjes weggewerkt onder het benzineklepje. Dit is soepel genoeg om tijdens gebruik het stekkertje naar buiten te laten komen.
IMG_20191026_161112902.jpgIMG_20191026_161127905.jpg

Een tijdje geleden het windscherm gerepareerd met carbon, de 2 ondereste bevestigingsgaatjes waren beide uitgescheurd. Ook een optische aanpassing gedaan: De spuuglelijke plastic-grijze binnenkuip matzwart gespoten, inclusief de rubber afdekking van het linker kuipvakje. Dat blijft wonderwel prima zitten. Ik vind het een stuk beter staan, niet meer zo goedkoop. Ook beide spiegelkappen matzwart gemaakt, maar dan enigszins uit noodzaak. De vorige eigenaar is ermee gevallen en de linker kap was gescheurd. Deze weer netjes weten te repareren, maar je bleef het duidelijk zien waar de reparatie zat. Ik kleur spuiten hoeft van mij niet per sé, dus dan maar zo.
Wellicht volgen in de toekomst ook beide "vleugeltjes" op de kuip en delen onder het zadel ook nog matzwart. Ik vind het wel moooi combineren met het blauw.
IMG_20191026_160923617.jpgIMG_20191026_160906847.jpg

* geintje, natuurlijk molybdeenvet gebruikt.

Laatst bewerkt:

pmponer

4e Versnelling
3 mrt 2015
308
148
43
43
Type motor
ST1100
Mooi verslag @magnamaniac

Het toevallig vandaag nog een topic van je naar iemand gestuurd mbt remonderhoud/revisie :vroem:

Elmo wel lezen he ;)

Laatst bewerkt:
  • Mee eens
Reactions: Timbo

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.127
938
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Dat van dat koper vet verbaasd me ook,
Ik ben er vrij zeker van dat kopervet daar beslist niet voor bedoeld is en dat het uiteindelijk meer schade gaat geven dan dat het goed doet.

Maar misschien kun je me alsnog overtuigen waarom je juist op die plaats kopervet zou moeten doen ?

ook op het blik zelf kan ik nergens iets terug vinden dat dat product geschikt zou zijn voor spiebanen smering die onder hoge druk staan.
de handleiding van Honda roept wel iets over molydeen vet (60 %)

• Wow
Reactions: Timbo