Kleine wijziging forumregels voor Te Koop.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.673
2.413
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Naar aanleiding van een aantal kleinere incidenten waarbij mensen iets te koop aanboden en er vervolgens een discussie ontstond in het forum Te Koop is per vandaag de regel iets aangepast. 'Reageer alleen als je interesse hebt in het aangeboden product' is vervangen door 'Reageer alleen als je het aangeboden product wilt aanschaffen of er vragen over hebt'.

Doel hiervan is discussies onder een topic in Te Koop te kunnen voorkomen - dat forum is daar tenslotte niet voor bedoeld, en een lange draad leidt een potentiële koper alleen maar weg van wat er verkocht moet worden.

berghs koen

3e Versnelling
17 okt 2016
89
48
18
56
Holsbeek
www.60d.be
Type motor
ST1300
beste administrators ,

nu ik overgestapt ben van een St1100 naar een St1300 heb ik nog een paar onderdelen die ik niet meer nodig heb of niet kan gebruiken .

Maar , door het forum reglement is het nogal moeilijk om dit in het ' te koop ' topic te plaatsen .

(Om hier te mogen posten moet de topicstarter:
  • zich hebben voorgesteld onder 'Nieuwe leden', en
  • minimaal 3 maanden lid zijn, en
  • tenminste 45 inhoudelijke posts hebben geplaats )
Punt 1 en 2 zijn geen probleem maar punt 3 is onmogelijk .

Wat nu ?

bedankt voor uw aandacht .

Groetjes Koen

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.894
887
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Als een malle beginnen met reageren, die 45 zijn er zo uit.
@ administrator: Mogelijk genereert dit weer extra “spam” maar de statistieken “moeten kloppen”?

Cabby

Beginnend Bestuurder
26 aug 2019
11
9
3
58
Wijnandsrade
Type motor
ST1300
ja Koen en Jan, ben ik wel helemaal met jullie eens ja.
Ik zie ook geheel het nut niet in van die 45 'inhoudelijke' posts, met welk doel?
En aan welke criteria moet een 'inhoudelijke' post dan voldoen? Wie bepaald of je daar dan wel óf niet aan voldoet?
Misschien dat 'nosegear' hier de gedachtengang achter, aan ons kan uitleggen!
Zijn deze posts bijvoorbeeld 'inhoudelijk' of net niet?
Of wordt hier iets verkeerd begrepen door ons/mij, kan natuurlijk ook.
Bedankt alvast voor de uitleg, ben er heel benieuwd na!

Jan Pan

Moderator
Medewerker
14 feb 2013
1.447
932
413
53
Gorinchem
Type motor
ST1300
Ervaring leert ons dat er bepaalde leden de weg naar ons forum hebben gevonden en 45 x een nieuw lid verwelkomen en vervolgens a 'la marktplaats hun motor proberen te verkopen. Hierdoor werden wij genoodzaakt om de regels bij te stellen. Het minimale aantal maanden sinds de inschrijving is 3 maanden en in 1 x 45 welkoms worden niet gezien als inhoudelijk. Moderators krijgen altijd een bericht van een te verkopen artikel, hierbij worden een aantal reglementen gecheckt alvorens een akkoord te geven. Welkom leden is niet echt inhoudelijk, voor de rest wordt er echt niet zo moeilijk gedaan. En tja.....'deze ervaring leert ons dat niet iedereen de liefde voor de Pan en het forum deelt en zijn we dus genoodzaakt aanpassingen te maken om het forum zuiver te houden, het liep echt uit de klauwen, en dat anderen daardoor wellicht de dupe zijn.....
t is net de echte wereld, no hard feelings :)

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
231
171
43
45
Haren
Type motor
ST1100
Voor specifieke onderdelen kan het wel jammer zijn, m'n kleine topkoffer met aanbouwset voor een ST1100 heb maar via MP verkocht en is door de nieuwe eigenaar op een scooter gemonteerd.
Toen nog te kort bij het forum en te weinig posts.

tbo

3e Versnelling
18 sep 2013
120
34
28
61
st michielsgestel
Type motor
ST1100
Hoi Hoi, heb jij toevallig het telefoonnummer van Gert (pangert) want ik moet hem bellen maar ben nummer kwijt
Groet Ton
aub in een pb ivm privacy