Koelvest voor op de motor

Sytze 1100

1e Versnelling
Dag allemaal. Loopt er al een topic over koelvesten? Vorige week heb ik me deze gekocht https://koelvest.nl/motor en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Ik kan deze goed vergelijken met de Macna die ik heb en de nieuwe is toch een wereld van verschil met die van Macna, op veel punten.

kcools

3D printer
Ik volg dit draadje ook even.
Ben benieuwd naar de verschillen ten opzichte van de macna evo.
Ik zie vooral heel veel overeenkomsten afgaande op de info op de website.
Dat zegt niks over de werkelijke prestatie van het vest.

Rimconator

Klokje Rondrijder
Ik heb goede ervaringen met het koelvest van Macna, ook met 38 graden in de Franse Alpen.

Zelf hou ik niet van het eerst nat maken van een vest en dan aandoen, deze oplossing werkt voor mij.

Ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van het vest in de link (wat een beetje riekt naar commercie).

COLUMBO1963

5e Versnelling
Ik sta op het punt van een Macna vest over te nemen van een vriend die hem nog niet gebruikt heeft.​
Hij vraagt er €70 voor, wat mij toch een koopje lijkt.​
Ben niet goed mee, een Macna hebben en er blij mee zijn maar toch nog een ander bijkopen:dont-know-emoji:

Sytze 1100

1e Versnelling
Wat zijn dan de verschillen, overeenkomsten, als je dit vest vergelijkt met de Macna? :Smile:

Voornamelijk het materiaal. Ik was altijd zeer tevreden over de Macna. Het koelde goed. Het grote verschil vind ik toch het draagcomfort. Iedereen die de Macna heeft kan beamen dat het materiaal vrij stug is. De nieuwe die ik heb is gemaakt van een hele soepele stof, dus het draagt lekkerder dan de Macna. En met soepele stof, bedoel ik ook echt soepel. Zoiets als van een T-shirt. Er zitten ook meer ventilatiegaten in dan bij Macna, waardoor er een betere luchtstroom is. Tijdens het motorrijden heb ik geen temperatuurmeter bij de hand, maar mijn gevoel zegt dat het nieuwe koelvest beter koelt.

Bij zowel de Macna als de nieuwe vind ik het een crime omhet water goed verdeeld te krijgen over de voorkant en achterkant. Daar zouden ze toch nog eens wat op moeten verzinnen.

speedy

4e Versnelling
Ik heb me een macna koelvest gekocht. Zaterdag uitproberen op circuit van Assen.
Zo te merken zit het lekker.
We zullen het zien.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Laatst bewerkt:

Tukkerpanman

Kilometervreter
Macna heeft een nieuw koelvest een verbeterde...de eerste koelvesten van macna zijn wit van kleur met de watervuldop aan de voorzijde....later kwam de koelvest grijs van kleur met de watervuldop op de achterzijde...deze is te herkennen aan de gele streep aan de voorzijde...deze koelvesten worden nog steeds te koop aangeboden...nu de verbeterde koelvest van Macna...deze is ook grijs van kleur maar is stukken soepeler...heeft de wateropening ook aangepast geen dop meer maar een rubberenstrip...ook de ventilatiegaten zijn groter geworden...er zit een zilveren streep op de voorzijde..15966495878289102063217523059975.jpg15966496644087290504748759527078.jpg

Sytze 1100

1e Versnelling
Verbazingwekkend hoe je dat allemaal kan vinden. Qua internetdingen ben ik echt een leek. Die foutmeldingen of wat het dan ook zijn die jij ziet, zie ik niet. Maar mijn koelvest is de dag na bestelling binnen gekomen, volgens mij is het dan een betrouwbare website.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Ik denk ook dat de site verder deugt hoor @Sytze 1100 ... zo is izibodycooling ook zeker geen eendagsvlieg.
Wel is het zo dat ik nu zelfs aan het dubben ben om een vest te kopen (toch het meest recente model Macna) en ik geen flauw idee heb welke maat ik nu moet nemen.
Hoe vallen de vesten?!
Ik heb een totale borstomtrek van 101cm (naakt) maar mij word niet duidelijk of ik dan een S-M of een L-XL moet nemen.
Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat zo'n ding te los zit en amper tot z'n recht komt.
Wie weet raadt?! @Mister Vogezen ? @Tukkerpanman @speedy ?!

Laatst bewerkt:

kcools

3D printer
Ik heb een borstomtrek van 110 cm, mijn macna vest is een 2xl - 3xl en sluit dan mooi aan.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Ze zit als gegoten.
Ik ben ongeveer 1.72 m lang .
Als je vrij lang bent zal ze natuurlijk niet je onderrug " koelen ".
Bij mij sluit ze mooi aan op mijn broek.
Ik geef het maar mee.
Als je zeker wilt zijn is passen ( in een fysieke winkel ) altijd het beste tegen een miskoop .

TuinfluiterPan

5e Versnelling
werkt een koelvest ook nog bij 35gr...
Zie hier veel HD rijders in T shirt rijden. Een enkel Pan...heel veel KTM en BMW natuurlijk en ik ik blij..1x een Stelvio... maar allemaal minimale kleding aan....locatie Gorges du Verdon

Sytze 1100

1e Versnelling
Hoe vallen de vesten?!

Van kleding heb ik een XL of 2XL met een borstomtrek van 116cm (met een buikje :rolleyes:). Van dit koelvest heb ik maat 3 gekozen, dat is 2XL-3XL en past mij prima.
postings automatisch samengevoegd:

werkt een koelvest ook nog bij 35gr...

Morgen ga ik het je kunnen vertellen. Hier wordt het dan 36 graden. Vorige week was het tegen de 30 en toen was het verschil met een koelvest duidelijk merkbaar. Het effect is groter met een doorwaai jas.

kcools

3D printer
Koelvesten werken ook bij 35 graden. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de macna vesten 15 graden onder de buitentemperatuur koelen.
Ik denk niet dat ik het daar helemaal mee eens ben, maar ik heb het nooit opgemeten.
Ik merk zeker een verschil met of zonder koelvest. Wat men niet moet vergeten is dat de koelvesten het beste werken als er wat lucht doorheen kan.
Dus met een doorwaaijas zal het beter presteren. Het geeft in ieder geval verkoeling.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@TuinfluiterPan Je gunt het niemand .... een schuiver maken in je t-shirtje ... liever mezelf een ongeluk zweten in een doorwaaipak dan wekenlang alles in grote diepe schaafwonden hebben plakken ... (Been there, done that, never again).

@kcools ... Het is inderdaad wel de bedoeling dat ik het vest voornamelijk gebruik met behulp van mijn doorwaai pak.
Ook draag ik zogenaamde heat gear van (in dit geval) Under Armour .. T-shirts die vocht onmiddellijk van de huid af transporteren waardoor je minder plakt en nat voelt.
Mijzelf ingelezen hebbende zou je bij een niet doorwaaipak met een gel (natmaak) vest aan de gang moeten OF een exemplaar waar koelelementen in moeten. (Ben ik ook nog tegengekomen ... niet persé voor motorrijden maar toch.)

Staps

1e Versnelling
Gister 150km getoerd door west Brabant. Doorwaai pak icm koelvest en dit was uitstekend vol te houden met lokaal 35+. Mijn koekjestrommel geeft volgens specificatie 15 graden verkoeling.

speedy

4e Versnelling
Koelvest van Macna ,ik heb zaterdag op TT Circuit Assen gereden met +/- 35 graden in de zon met een koelvest .Het valt op dat de kleding onder het koelvest wat klam aan voelt,ik zat wel frisser en behaagelijk op de motor,merkbaar verschil van 15 graden. Geen door waai jas,wel ritsen voor en achter.

Sytze 1100

1e Versnelling
Morgen ga ik het je kunnen vertellen. Hier wordt het dan 36 graden. Vorige week was het tegen de 30 en toen was het verschil met een koelvest duidelijk merkbaar. Het effect is groter met een doorwaai jas.

Vandaag heerlijk gereden. Met temperaturen variërend van 32-37 graden is het verschil mét en zonder koelvest goed merkbaar. Mijn maatje heeft geen koelvest dus ik heb de mijne (hoewel iets te groot voor hem) een uurtje uitgeleend maar die wilde ik toch wel snel weer terug hebben en hij wilde 'm niet meer afgeven :Biggrin

Bovenaan